Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Auto Bild“ testas: ar naujasis „Opel“ dyzelinis variklis padės įveikti konkurentus?

Šiuolaikinis ir taupus dyzelinis variklis turėtų padėti „Opel Astra“ įveikti „Volkswagen Golf“ ir kitus šios klasės konkurentus. Bet ar to jam pakaks užkariauti ir pirkėjų simpatijas?
„Opel Astra“
„Opel Astra“ / „Autobild” nuotr.

„Opel“ koncernas žengia į priekį. Sunku tuo patikėti, ypač po ilgų nuopolio metų, aplaidžios „General Motors“ vadybos, rūpesčių dėl kokybės, pardavimo rezultatų kritimo, gamyklų uždarymo, GM koncerno bankroto, planuoto įmonės pardavimo ir visų kitų blogų naujienų.

Tačiau Riuselsheime yra ir gerų žinių: 2013 metais pirmą kartą po 14 metų pertraukos parduota daugiau nei milijonas „Opel“ automobilių. Gamintojo dalis Europoje sudarė 5,61 proc. (drauge su britų „Vauxhall“) ir ji toliau auga.

Šių metų pirmąjį ketvirtį „Opel“ dalis Europoje buvo 6,7 procento, o Vokietijoje – 7 procentai.

Šių metų pirmąjį ketvirtį „Opel“ dalis Europoje buvo 6,7 procento, o Vokietijoje – 7 procentai. Nauji modeliai, tokie kaip „Mokka“ ir „Adam“, parduodami puikiai, be to, daugiau nuperkama ir „Insignia“ bei „Astra“ automobilių.Galima drąsiai teigti, kad naujos kartos dyzelis pasirodė pačiu laiku.

Tačiau „Opel Astra“ tikrai nebus lengva, nes kompaktinių automobilių segmente – itin didelė konkurencija. Šiame palyginime jis susigrums su „Volkswagen Golf“, visiškai nauju „Peugeot 308“, „Ford Focus“ ir „Renault Megane“. Visi jie turi 1,6 l dyzelinius variklius ir yra itin taupūs – bent jau taip deklaruoja gamintojai.

Atlikus bandymus paaiškėjo, kad taupiausias yra „Renault Megane“, 100 km kelio vidutiniškai sudeginęs 4,9 l degalų. „Volkswagen Golf“ ir „Peugeot 308“ pasitenkino 5 l, o „Ford Focus“ prisireikė 5,1 l degalų. O štai „Opel“ sudegino 5,4 l dyzelino ir tik dėl to, kad yra per sunkus. Bet jis turi naują „širdį“ ir galbūt išsiskiria kitais privalumais?

5 vieta – „Renault Megane dCi 110“ 468 taškai

„Autobild” nuotr./„Renault Megane“
„Autobild” nuotr./„Renault Megane“

Ilgų nuotolių bėgikas

Šis „Megane“ modelis gaminamas nuo 2008 metų. Kiti būdami tokio amžiaus jau rengiasi išeiti į pensiją, bet tik ne „Renault“: jis dar kartą pakeitė savo išvaizdą, tad priekinė dalis dabar tokia pati, kaip naujausių šios automobilių šeimos atstovų – variklio dangtis papuoštas dideliu rombo ženklu.

Bet kosmetinis atnaujinimas negali paslėpti esminių „Megane“ trūkumų: tarp šios klasės atstovų jis nuvilia itin maža erdve ant galinės sėdynės. Ten suaugusiems sėdėti itin ankšta, be to, nėra kur dėti kojų.

Nors priekyje vietos šiek tiek daugiau, tačiau ir čia nėra pakankamai jauku: sėdynės minkštos kaip kempinė. Ir niekada nepavyks priprasti prie keisto informacinės sistemos valdymo su klibančiu pasukamu ir paspaudžiamu jungikliu bei devyniais greta esančiais mygtukais.

„Autobild” nuotr./„Renault Megane“
„Autobild” nuotr./„Renault Megane“

O štai prie dyzelinio 1.5/110 AG variklio priprasime lengvai. Jis ne pats žvaliausias, tačiau maloniai tylus ir dirba tolygiai. Nedžiugina ir „Renault“ važiuoklė: kelio nelygumus „Megane“ amortizuoja kietai ir nervingai, o vairo mechanizmas vis dar veikia pabrėžtinai nenatūraliai.

Nedidelė 55 458 litų kaina pelno papildomų taškų, tačiau pasiekti geresnį rezultatą tai nepadeda. Šis automobilis šįkart užima paskutinę vietą.

4 vieta – „Ford Focus 1.6 TDCi“ 488 taškai

„Autobild” nuotr./„Ford Focus“
„Autobild” nuotr./„Ford Focus“

Chuliganas

Naujasis „Ford Fiesta“ atrodo kaip mažas „Aston Martin“ – panašus bus ir šiemet pasirodysiantis naujasis „Focus“. Greičiausiai jis debiutuos rudenį ir taip pat išsiskirs siaurais žibintais ir tokiomis pačiomis kaip „Aston Martin“ automobilio priekinėmis grotelėmis.

Iš esmės bus atnaujintas ir prietaisų skydelis. Dabartinė vairuotojo darbo vieta turi trūkumų: pavyzdžiui, ekranas yra miniatiūrinis, centrinėje konsolėje – daugybė mažyčių mygtukų. Kita vertus, automobilyje išties yra ankšta, o priekyje vietos mažiau nei kituose testo automobiliuose. Gale kur kas jaukiau. Čia, kaip ir kompaktiniame „Volkswagen Golf“, jūsų laukia itin patogios sėdynės galinės sėdynės.

„Autobild” nuotr./„Ford Focus“
„Autobild” nuotr./„Ford Focus“

Ir nors automobilio išvaizda nebeatrodo visiškai nauja, dėl važiuoklės ir variklio „Focus“ yra aukštumoje.

Žvalus dyzelinis 1.6/115 AG „Ford“ variklis toks pat, kaip ir „Peugeot“ automobilyje, tik dirba šiurkščiau. Kaip įprasta, vikriam, tvirtam ir manevringam „Ford Focus“ neturime jokių priekaištų dėl valdymo. Tik gamintojui vertėtų atkreipti dėmesį į stabdžius, nes šiame teste jie buvo patys blogiausi. Ir tik dėl to automobilis liko ketvirtas. Pats laikas atsinaujinti!

3 vieta „Peugeot 308 e-HDi 115“ 490 taškų

„Autobild” nuotr./„Peugeot 308“
„Autobild” nuotr./„Peugeot 308“

Teikiantis vilties

„EMP2“ yra itin svarbu „Peugeot“ koncerno ateičiai. Tai, kas skamba panašiai, kaip Einsteino formulė E=mc2, iš tiesų yra „Efficient Modular Platform“ – nauja „Peugeot“ modulinės platformos technologija. Atrodo, ji padės prancūzams ir vėl tapti konkurencingais. Naujasis „Peugeot 308“ – tikrai patrauklus automobilis. Klasikinė forma ir skoningas salonas leidžia pamiršti tuo pačiu vardu vadintą pirmtaką.

Vis dėlto blogai, kad automobilio gale nėra labai erdvu – mažiau vietos siūlo tik „Renault Megane“. O štai mažą, beveik po prietaisais esantį vairą (toks pat montuojamas ir į „Peugeot 208“ modelį) geriausia išbandyti patiems. Vieniems vairuotojams jis patinka, kitiems – ne.

„Autobild” nuotr./„Peugeot 308“
„Autobild” nuotr./„Peugeot 308“

Žvalus ir sklandžiai dirbantis 1.6/115 AG variklis tikrai patiks daugumai. "Peugeot 308" amortizuoja šiek tiek nejautriai, nepaisant to pats automobilis yra gana vikrus. Juk jis sveria net 200 kilogramų mažiau už „Opel Astra“.

Penkerių metų garantija ir didesnė išliekamoji vertė padėjo „Peugeot 308-ajam“ net aplenkti „Ford Focus“. Taigi formulė veikia!

2 vieta – „Opel Astra 1.6 CDTI“ 503 taškai

„Autobild” nuotr./„Opel Astra“
„Autobild” nuotr./„Opel Astra“

Nepailstantis

Šiame kompaktinių automobilių palyginime „Astra“ atsidūrė garbingoje antroje vietoje. Daugiausiai prie to prisidėjo naujasis dyzelinis variklis. 1.6/110 AG motoras, kurio sukimo momentas siekia 300 Nm, pakeitė buvusį archajišką dyzelinį variklį. „Opel“ koncernas naująjį dyzelį apibūdina žodžiu „šnabždantis“ ir tai nėra labai tikrovės neatitinkantis charakterio bruožas.

Variklis iš tiesų dirba itin tyliai ir švelniai plačiame apsukų diapazone. Be to, jis „traukia“ stipriai ir tolygiai, tad yra tikrai malonus agregatas. Jo vienintelis rūpestis yra svoris: net 1528 kilogramus sveriantis „Astra“ yra tiesiog per sunkus – jis 180 kg sunkesnis už „Golf“.

Tai tiesiogiai atsiliepia degalų sąnaudoms, kurios tarp šio testo dalyvių yra didžiausios – 5,4 l/100 km.

„Autobild” nuotr./„Opel Astra“
„Autobild” nuotr./„Opel Astra“

Didesniam komfortui ir dinamikai mes rekomenduojame papildomai užsisakyti reguliuojamus „FlexRide“ amortizatorius (3187 litai). Su jais „Opel Astra“ ne tik puikiai atrodys, bet ir deramai amortizuos. O tas, kuris už papildomus 1358 litus užsisakys patogias ir įvairiomis kryptimis reguliuojamas AGR sėdynes (siūlomos „Active“ ir geresnėse komplektacijose), įvertins jas ilgose kelionėse.

1 vieta – „VW Golf Blue TDI“ 522 taškai

„Autobild” nuotr./„Volkswagen Golf“
„Autobild” nuotr./„Volkswagen Golf“

Nepriklausomas

Mūsų bandytas „Golf“ turi 1.6/110 AG „BlueTDI“ motorą. Vadinasi, jis atitinka „Euro 6“ taršos normą (kaip ir šio testo dalyvis „Opel Astra“) ir 100 km kelio turėtų sudeginti 3,8 l dyzelino. Tik prašome jo nepainioti su „TDI BlueMotion Technology“ (105 AG, „Euro 5“ standartas, 3,8 l/100 km) arba su „TDI BlueMotion“ (110 AG, „Euro 5“ standartas, 3,2 l/100 km) varikliais. Viskas aišku?

Bet kuriuo atveju, 1.6 motoras iš pradžių dirba švelniai ir tyliai, tačiau pasiekęs vidutines apsukas – pakankamai garsiai. Ne per garsiai, bet girdimai.

Nesuprantama tik, kodėl „BlueTDI“ motoras komplektuojamas tik su penkių pavarų greičių dėže. Važiuojant 160 km/h greičiu penkta pavara pasiekiama 3000 apsukų, tad noras perjungti aukštesnę pavarą – visiškai suprantamas.

„Autobild” nuotr./„Volkswagen Golf“
„Autobild” nuotr./„Volkswagen Golf“

Mes galime drąsiai rekomenduoti DCC pakabą su reguliuojamais amortizatoriais (3242 Lt). Ji leidžia subtiliai derinti komfortą ir patogų valdymą, jos dėka „Golf“ net ir važiuodamas blogu keliu išlieka komfortiškas. Ak, tiesa, – jis dar siūlo ir daugiausiai erdvės. Ypač, palyginti su kitais keturiais testo dalyviais, daug vietos yra gale.

Bet šis automobilis „pirmauja“ ir savo kaina: 75 226 litai („Comfortline“ komplektacija, su DCC, „ergoActive“ sėdynėmis ir 17 colių padangomis). Tai brangiausias šio palyginimo dalyvis.

„Autobild” nuotr./Testas
„Autobild” nuotr./Techniniai gamintojio duomenys
„Autobild” nuotr./Testuota
„Autobild” nuotr./Testuota
„Autobild” nuotr./Kainos, įranga, eksploataciniai duomenys
„Autobild” nuotr./Kainos, įranga, eksploataciniai duomenys
„Autobild” nuotr./Įvertinimas
„Autobild” nuotr./Įvertinimas
„Autobild” nuotr./Įvertinimas
„Autobild” nuotr./Įvertinimas 

Išvada

Tarp kompaktinių automobilių nieko naujo? Taip, nes „Volkswagen Golf“ ir vėl lengvai nugalėjo. Net ir turėdamas ne patį įspūdingiausią dyzelinį variklį, tačiau siūlydamas daug vietos ir didesnį komfortą.

O štai tarp kitų dalyvių įvyko vietų rokiruotė. „Opel Astra“ prasibrovė į antrą vietą, kurios nusipelnė už vykusį dyzelinį variklį. Net „Peugeot“ įveikė veržlųjį „Ford“ – pastarasis rudenį prisistatys pakeitęs išvaizdą. O „Renault“? Jis jau yra pakankamai senas.

Galutinis įvertinimas

1 vieta – „VW Golf 1.6 Blue TDI“ 522 taškai

„Golf“ išnaudoja visas galimybes. Jis tiesiog siūlo daugiausia vietos, didžiausią komfortą ir subalansuotas dinamines savybes. Bet „Golf“ nėra pigus.

2 vieta – „Opel Astra 1.6 CDTI“ 503 taškai

Graži automobilio „Astra“ pergalė, kuriai impulsą davė naujasis, iš tiesų tylus dyzelinis variklis. Trūkumu vis dar išlieka per didelis svoris.

3 vieta – „Peugeot 308 e-HDI 115“ 490 taškų

„Peugeot 308“ lygiuojasi į „Astra“ ir „Focus“. Patogus automobilis su puikiu dyzeliniu varikliu. Stilingai įrengtas, bet ant galinių sėdynių – ankštoka.

4 vieta – „Ford Focus 1.6 TDCi“ 488 taškai

Savo savybėmis jis toks pat geras kaip ir „Peugeot 308“, tačiau pralaimi dėl didesnių eksploatacijos išlaidų. Jis, kaip visada, itin vikrus, tačiau stabdžiai – prasčiausi tarp šio penketo.

5 vieta – „Renault Megane Energy dCi 110“ 468 taškai

„Megane“ – šio testo autsaideris. Taip nutiko dėl ankštos, lyg mažesnės klasės automobilio galinės dalies ir nesubalansuotos važiuoklės. Variklis geras, kaina nedidelė, tačiau vien to negana.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius