Pirmą 2010-ųjų pusmetį parduotų automobilių „Fiat“ CO2 emisijos vidurkis – tik 123,5 g/km. Tai 4,3 g/km mažiau nei 2009-aisiais. „Fiat“ tarptautinės organizacijos JATO, veikiančios daugiau nei 40 šalių, sąraše aplenkė tokius gamintojus kaip „Toyota” (128,0 g/km), „Peugeot” (132,3 g/km), „Citroen” (133,4 g/km), „Renault” (134,6 g/km), „Ford” (137,0 g/km), „Opel”/„Vauxhall” (141,0 g/km), „Volkswagen” (142,2 g/km), „Audi” (154,2 g/km), BMW (154,5 g/km).
Iš visų per pirmą 2010-ųjų pusmetį 20 geriausiai Europoje parduotų automobilių modelių net 3 „Fiat” modeliai pasiekė aukščiausias pozicijas. Pirma vieta pelnytai atiteko emisiją išskirtinai sumažinusiam iki 116 g/km „Fiat 500”, o tai 3,9 g/km mažiau nei 2009-aisiais, antroje vietoje puikuojasi „Fiat Panda” (118,9 g/km), o ketvirtoje – „Fiat Punto” (123,5 g/km).
„Fiat Group Automobiles”, kuriai, be „Fiat“, priklauso prekių ženklai „Alfa Romeo” ir „Lancia”, bendras 126,2 g/km rezultatas įrodė jų pranašumą prieš koncernus „Toyota” (130 g/km), PSA (132,8 g/km), „Renault” (136,7 h/km), „Hyundai” (138,3 g/km). Be to, ji tapo vienintele grupe, sugebėjusia CO2 emisijos vidurkį sumažinti žemiau nei 130 g/km riba, kuri Europoje privaloma taps tik nuo 2015-ųjų metų.
Pasak „Fiat“ įgaliotosios atstovės Lietuvoje UAB „Autobrava” Pardavimo skyriaus vadovės Ivonos Narbutienės, „Fiat Automobiles“ laimėjimas pasiektas derinant du esminius dalykus – diegiant į gamybą naujausias technologijas ir skatinant automobilių vairuotojus domėtis labiau aplinką tausojančiais automobilio vairavimo būdais.
Gamintojo nuotr./„TwinAir“ dviejų cilindrų variklis |
Šiemet koncernas rinkai pateikė beprecedentį, mažiausia pasaulyje 92 g/km emisija pasižymintį dviejų cilindrų benzininį 85 AG „TwinAir” variklį, kuris debiutavo ekologiškiausiu tapusiame „Fiat 500” modelyje. Šio itin mažo 875 cm3 darbinio tūrio variklio, palyginti su 1,4 l 100 AG varikliu, sukimo momentas esant 2 000 apsukų per minutę yra net 25 proc. didesnis, tuo tarpu degalų sąnaudos ir aplinkos tarša mažesni net 30 proc.
Dar vienas benzininis agregatas, prisidėjęs prie pasiekto rezultato, – „MultiAir” technologijos variklis, išsiskiriantis nauja elektrohidrauline variklio dujų paskirstymo mechanizmo sistema. Ji tiksliai dozuoja įsiurbiamo oro kiekį į kiekvieną cilindrą, tuo pačiu optimizuodamas degiojo mišinio sudėtį. Dėl to variklio galingumas padidėja iki 10 proc., o emisija sumažėja 25 proc.
Iš dyzelinių variklių išsiskiria antrosios kartos „MultiJet” 1,3 l darbinio tūrio motoras, išvystantis 95 AG. Esant 8 įpurškimams per darbinį ciklą, šio variklio sukimo momentas (kai žemos apsukos) yra net 25 proc. didesnis, o išmetamų teršalų kiekis 6 proc. mažesnis nei pirmtako.
Tarptautinės JATO organizacijos pripažinimą lėmė ir koncerno investicijos į plėtrą automobilių, varomų suslėgtomis gamtinėmis dujomis (CNG – compressed natural gas), kurios šiuo metu laikomos ekologiškiausiu ir ekonomiškai naudingiausiu kuru.
Be to, „Fiat” į savo modelius jau labai plačiai diegia pažangią sistemą „Start&Stop”, trumpo sustojimo metu nepastebimai sustabdančią variklio darbą, o tai leidžia iki 12 proc. sumažinti degalų sąnaudas. Šią sistemą turi dauguma automobilių „Fiat“, kurių varikliai atitinka aukščiausius „Euro 5” taršos standartus.
„Kalbant apie antrąjį faktorių – vairuotojų skatinimą domėtis ekologišku vairavimu, būtina paminėti, kad 2008-aisiais „Fiat” pristatyta išskirtinė programa „ecoDrive“, fiksuojanti asmens vairavimo stilių ir pateikianti jam individualius patarimus, sujungė Europos ekovairavimo entuziastus į virtualų „eco:Ville” miestą. Ši bendruomenė naudodamasi programa „ecoDrive” į aplinką išmetamo CO2 kiekį sumažino beveik iki 3 000 tonų ir šis procesas tęsiasi”, – sako UAB „Autobrava” atstovė.
Programa „eco:Drive” nuolat naudojasi apie 50 tūkst. vairuotojų pasaulyje, ji gali būti naudojama daugelyje automobilių „Fiat“, kuriuose įdiegta sistema „Blue&MeTM”.