-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Į „Metų automobilio 2015“ karūną – 30 pretendentų

Lapkričio 5-ąją Vilniuje, ERGO centriniame biure, duotas startas Lietuvos žurnalistų autoklubo rengiamam tradiciniam, jau aštuonioliktajam jų istorijoje konkursui „Metų automobilis 2015“. Į pagrindinę ir kitas gausias renginio nominacijas šiemet taikosi 30 naujausių, neseniai prestižiniuose Europos ir pasaulio salonuose debiutavusių, o mūsų šalį ką tik pasiekusių automobilių.
„Lietuvos Metų automobilio 2015“ konkurso pradžia
„Lietuvos Metų automobilio 2015“ konkurso pradžia / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

„Prie konkurso starto linijos 30 išrikiuotų automobilių – tai labai daug, nes dėl europinės krizės kai kurie gamintojai buvo kiek pristabdę naujų modelių kūrimą bei gamybą, – pradėdamas ta proga surengtą spaudos konferenciją kalbėjo projekto vadovas ir metų automobilio konkursus rengiančio Lietuvos žurnalistų autoklubo prezidentas Valdas Valiukevičius. – 30 dalyvių lietuviškose geriausiojo automobilio paieškose – tai daugiau nei perpus viršytas kitose kaimyninėse šalyse vykstančių analogiškų renginių dalyvių skaičius“. 

30 automobilių – tai irgi daugiau nei dvigubai, nei prieš 17 metų jų varžėsi pirmajame konkurse, prie kurio starto linijos tada buvo išrikiuota tik 14. Įskaitant ir šiemetinį konkursą, lietuviškuose metų automobilio rinkimuose iš viso jau bus dalyvavę 473 automobiliai. 

Iš visų iki šiemetinio konkurso rinkimų rėtį jau praėjusių 443 automobilių į finalinius penketukus (vėliau – septynetukus) buvo atrinkti 99, pretendavę į pagrindinę – „Metų automobilio“ nominaciją. Iš jų geidžiamiausiąjį titulą pavyko laimėti tik 17. 

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Lietuvos Metų automobilio 2015“ konkurso pradžia
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Lietuvos Metų automobilio 2015“ konkurso pradžia

Daugiausia – po 4 kartus – tokio įvertinimo Lietuvoje susilaukė „Škoda“ ir „Ford“ gamintojų įvairių modelių automobiliai. Nedaug atsilieka 3 kartus geriausiojo titulą paveržę vokiški „Volkswagen“. Po kartą Lietuvoje „Metų automobiliais“ nominuoti japoniški „Subaru“ ir „Mazda“, korėjietiški „Hyundai“ ir „Kia“, vokiškas „Mercedes“ ir prancūziškas „Peugeot“.

Debiutuoja ir naujos markės, ir elektromobiliai

„Metų automobilio 2015” konkurse dalyvauja: 
„Audi A6”, „BMW 2 Active Tourer”, „BMW 4 Gran Coupe”, „BMW X6”, „Cadilac CTS”, Citroen C4 Cactus”, „Ford Mondeo”, „Jaguar F-Type Coupe”, „Jeep Cherokee”, „Kia Optima”, „Kia Soul”, „Kia Sportage”, „Lexus NX300h”, „Mercedes-Benz C220”, „Mercedes-Benz V”, „Mini Hatch”, „Nissan e-NV200”, „Nissan Juke”, „Nissan Leaf”, „Nissan Pulsar”, „Nissan Qashqai”, „Nissan X-Trail”, „Opel Adam Rocks”, „Peugeot 508”, „Porsche Macan”, „Seat Leon ST”, „Subaru WRX STI GT”, „Škoda Fabia 1,2 TSI Style”, „Volkswagen Golf Sportsvan” ir „Volkswagen Passat”.

Pažvelgus į šį sąrašą, nesunku pastebėti, jog „Metų automobilio 2015“ konkursas – išskirtinis daugeliu atžvilgių. Jame debiutuoja ne tik nauji automobilių modeliai, bet ir naujos markės. 

Pirmą kartą lietuviškuose geriausiojo rinkimuose dalyvauja daugelio svajonių markė arba „Porsche Macan“ automobilis, kurio debiutą išskirtine švente rinkimuose pasistengė padaryti oficialus gamintojo atstovas Lietuvoje – UAB „Prime Auto“. 

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Lietuvos Metų automobilio 2015“ konkurso pradžia
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Lietuvos Metų automobilio 2015“ konkurso pradžia

Lietuviškų konkursų istorijoje debiutuoja ir „Cadillac“ automobilių markė, kurios CTS modelis, kaip prognozuojama, taps rimtu konkurentu pripažintiems premium segmento lyderiams – BMW X5, „Audi A6“, E klasės „Mercedes-Benz“ ir kitiems.

„Metų automobilio 2015“ rinkimuose debiutuoja ir elektromobilis. Net ne vienas, o iškart du – „Nissan e-NV200“ ir „Nissan LEAF“, kuriuos konkursui pateikia oficialus „Nissan“ importuotojas Baltijos šalyse „Nissan Nordic Europe Oy”. 

„Metų automobilio 2015“ konkurse be šešių „Nissan“ varžysis po tris BMW ir Kia, po du „Volkswagen“ ir „Mercedes-Benz“ emblemomis pažymėtus automobilius. Po vieną delegavo „Audi“, „Cadilac“, „Citroen“, „Ford“, Jaguar“, „Jeep“, „Lexus“, „Mini“, „Opel“, „Peugeot“, „Seat“, „Subaru“ ir „Škoda“ gamintojai. 

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Valdas Valiukevičius
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Valdas Valiukevičius

„Toks naujus automobilius siūlančių bendrovių dėmesys konkursui mus itin džiugina ir skatina ieškoti naujovių populiarinant tradicinį renginį“, – sakė V. Valiukevičius. 

Konkurso „Metų automobilis 2015“ dalyviai varžosi ne tik dėl pagrindinių nominacijų ar rėmėjų prizų, bet ir dėl kitų reikšmingų apdovanojimų – „Saugiausio automobilio“, „Verslo klasės automobilio“, „Gražiausio dizaino automobilio“, „Moterų aistros automobilio“, „Sportiškiausio automobilio“ ir kitų titulo, o antrosios pagal svarbą nominacijos – „Tautos automobilio 2015“ – laureatą kaip ir pernai išrinks informacinio portalo Delfi skaitytojai.  

Vienodos padangos, vienodi degalai

Išbandyti bei įvertinti labai skirtingus automobilius, pajusti ne tik jų privalumus, bet ir skirtumus, padeda bandymuose, kurie lapkričio 19-23 dienomis bus surengti Druskininkų apylinkėse, į kuro bakus pilami vienodi degalai ir vienodos, saugiausios žieminės padangos. 

Jau daugelį metų vienodas padangas konkurso automobiliams teikia „Continental“ – vienas iš keturių pasaulio padangų gamybos lyderių ir vienas iš trijų didžiausių įvairių komponentų ir agregatų automobilių gamintojams tiekėjų. 

„Mūsų produkcija bei įdiegtos naujovės – neatsiejamos nuo pažangiausių automobilių, todėl „Metu automobilio“ konkursų rėmimą suprantame kaip ilgamečių koncerno tradicijų tęstinumą bei savotišką lyderystės pripažinimą, – sakė „Continental“ koncerno eksporto ir marketingo vadovas Baltijos šalims ir Ukrainai Arūnas Kiaušas. – Konkurse dalyvaujančius automobilius aprūpinome tik aukščiausios kokybės padangomis, todėl esame tikri, jog būtent jos įgalins pilnai atskleisti visas automobilių savybes.“

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Lietuvos Metų automobilio 2015“ konkurso pradžia
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Lietuvos Metų automobilio 2015“ konkurso pradžia

Rėmėjai skatina saugumą

Ilgamečius konkurso rėmėjus – „Continental“, ERGO ir DNB banką –  jungia vienas bendras ir kilnus tikslas – pastangos per šį renginį skatinti vairuotojus nuolat rūpintis savo pačių, keleivių ir kitų eismo dalyvių saugumu. Naujos, patikimos padangos, nauji automobiliai – tai ne tik važiavimo bei vairavimo malonumai, bet kartu ir žymiai saugesnė kelionė. 

Pasak trečius metus iš eilės renginį remiančio DNB banko prezidento pavaduotojo ir valdybos nario Šarūno Nedzinsko, naujausias banko klientų finansinės elgsenos tyrimas parodė, kad net 35 proc. jaunų šeimų bendrai taupo pirmajam šeimos automobiliui, o šis pirkinys jų prioritetų sąraše nusileidžia tik norui įsigyti nuosavą būstą.

„Daugeliui pirmasis šeimos automobilis – tai ne tik galimybė laisvai ir nevaržomai keliauti, bet ir svarbus bendrų šeimos pasiekimų atspindys. Mes už aktyvias ir daug tarpusavyje bendraujančias šeimas, todėl dar kartą kviečiame išrinkti labiausiai šeimos lūkesčius atitinkantį automobilį“, – spaudos konferencijoje kalbėjo Š. Nedzinskas.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Komisijos nariai
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Komisijos nariai

Šeimoms pasirinkus bet kurį iš konkurse dalyvaujančių 30 automobilių DNB bankas taikys mažesnę palūkanų maržą, sutarties sudarymo mokesčio pradinė įmoka sieks nuo 10 proc., o lizingo terminas – iki 7 metų. Rinkti „Šeimos metų automobilį“ bankas pakvies FB profilyje lapkričio viduryje, o nugalėtojas bus paskelbtas konkurso finalinio vakaro metu.

„Džiugu, kad jau keletą metų besirengiant automobilio rinkimams ir jų metu ERGO turi galimybę visiems eismo dalyviams dar kartą priminti saugumo kelyje svarbą“, – akcentavo  ERGO Insurance SE Lietuvoje generalinis direktorius Saulius Jokubaitis. – Pernai ERGO šalyje užfiksavo beveik 18 tūkst. autoįvykių. Tokie skaičiai rodo, kad vairuotojams vis dar stinga atsakomybės dėl savo ir keleivių saugumo. Tikru iššūkiu vairuotojams tampa ir pirmasis ledas bei sniegas. ERGO žalas administruojantys ekspertai metų metus stebi tendenciją – kol priprantama prie pasikeitusių vairavimo sąlygų, kasmet daugėja avarijų“.

ERGO duomenimis, vidutinė avarijų metu patiriama žala siekia apie 2,4 tūkst. litų, tad vairuotojams turėtų būti aktualios itin palankios ERGO transporto priemonių draudimo sąlygos visiems „Metų automobilio 2015“ konkurse pristatomiems automobiliams.

„Patrauklūs draudimo pasiūlymai galios ne tik transporto priemonių kasko, bet ir papildomam draudimui nuo nelaimingų atsitikimų bei pagalbos kelyje draudimui, o vairuotojų civilinės atsakomybės privalomąjį draudimą drausmingi ir vairavimo patirtį turintys vairuotojai iki šių metų pabaigos galės įsigyti už simbolinę kainą“, – patikino S. Jokubaitis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius