Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Indijoje įšaldyta legendinių automobilių „Ambassador“ gamyba

Indijos bendrovė „Hindustan Motors“ sustabdė automobilių „Ambassador“ gamybą dėl skolų ir smukusios paklausos šalies politinės klasės įvaizdžio dalimi tapusioms mašinoms, sekmadienį nurodė vienas įmonės pareigūnas.
„Hindustan Ambassador Classic“
„Hindustan Ambassador Classic“ / Wikipedia.org nuotr.

Seniausia Indijos automobilių gamintoja šeštadienį uždarė savo gamyklą Utarparos mieste Vakarų Bengalijos valstijoje, kurioje nuo 1957 metų buvo gaminami „Ambassador“. Šių mašinų dizainas pagrįstas seniai nebegaminamu Didžiosios Britanijos automobilių modeliu – „Morris Oxford“.

„Utarparos gamykloje darbas buvo sustabdytas neribotam laikui. Tai buvo padaryta siekiant užtikrinti, kad bendrovė daugiau neprarastų (pinigų), o mes galėtume parengti jos atgaivinimo planus“, – aukšto rango administracijos pareigūnas sakė naujienų agentūrai AFP.

Išgaubtų formų „Ambassador“, kurio dizainas menkai tepakito per beveik 60 metų, kadaise karaliavo Indijos keliuose. Daugelį metų politikai ir aukšti vyriausybės pareigūnai, ypač Delyje, važinėdavo tik šio modelio automobiliais.

„Ambassador“ įgytas „valdžios statusas“ 2001 metais leido islamistams kovotojams pravažiuoti vienu iš šių automobilių apsaugos postus ir surengti kruviną išpuolį parlamento pastate. Dėl to incidento branduolinių ginklų turinti Indija ir Pakistanas buvo atsidūrę ant karo slenksčio.

Jeigu „Amby“ per pastaruosius 60 metų būtų buvęs vystomas toliau, nekeičiant jo DNR, jis būtų tapęs Indijos „Rolls Royce“

Tačiau „Ambassador“, kuris yra lengviausiai atpažįstamas automobilis Indijos keliuose, pastaraisiais metais išstūmė labiau šiuolaikiškos mašinos, ypač visureigiai, kuriuos itin pamėgo aukšto rango biurokratai.

Šie automobiliai tebėra populiarūs tarp taksistų, dalies politikų ir turistų, jaučiančių nostalgiją Indijos praeičiai.

„Hindustan Motors“ pareigūnas aiškino, kad „Ambassador“ pardavimai jau seniai mažėjo, o pastaruoju metu iš gamyklos per dieną išriedėdavo tik penki nauji automobiliai.

9-ame dešimtmetyje šių mašinų būdavo parduodama apie 24 tūkst. per metus, o šio amžiaus pradžioje šis skaičius nebesiekė 6 tūkst., sekmadienį rašė laikraštis „Times of India“, prognozavęs kelio pabaigą mašinai, meiliai vadinamai „senele“ arba „Amby“.

„Jeigu HM („Hindustan Motors“) būtų toliau vysčiusi „Amby“ per pastaruosius 60 metų, nekeisdama jo DNR, jis būtų tapęs Indijos „Rolls Royce“, – laikraštis citavo iškilų šalies automobilių dizainerį Dilipą Chhabrią (Dilipą Čhabriją).

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius