Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Kaip Kinija automobilių gamintojus priverčia atskleisti savo elektromobiliuose panaudotas technologijas?

Kinijos autmobilių gamintojų „Geely“ koncepcija
AFP/„Scanpix“ nuotr. / Kinijos autmobilių gamintojų „Geely“ koncepcija
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Per pastaruosius keletą mėnesių net keli dideli automobilių gamintojai sukūrė bendras įmones su nedidelėmis kompanijomis iš Kinijos, norinčiomis kurti elektromobilius, teigia šaltinis „AutoNews“.

„General Motors“, „Daimler AG“, „Suzuki Motor Corp.“, „Volkswagen AG“ bei „Nissan Motor Co.“ – visos šios automobilių pramonės narės pranešė, jog gamins elektromobilius Kinijos rinkai.

Kodėl visus taip traukia Kinija? Juk šioje valstybėje elektromobilių poreikis yra mažas, o tokių automobilių pardavimai – itin maži.

Iš tikrųjų tokius sprendimus kompanijos priima todėl, kad Pekinas to nori ir pakankamai griežtai reikalauja.

Viskas skamba išties paprastai – jeigu užsienio kompanijos nori pardavinėti savo automobilius Kinijoje ir plėsti jų gamybą, jie turi patenkinti dvi sąlygas: gamintojai privalo pasidalinti savo elektromobiliuose naudojamomis technologijomis su mažesnėmis Kinijos įmonėmis bei padėti joms tapti tikromis automobilių gamintojomis.

Kai Pekinas praėjusiais metais pareiškė tokius reikalavimus, kai kurios kompanijos akimirksniu nutraukė savo veiklą Kinijoje. Tik vėliau „Volkswagen“ ilgai ir nuobodžiai kovojo su Kinijos valdžia, kol ši, galų gale, leido koncernui plėsti savo gamybą bei statyti naujas gamyklas.

Šiais metais užsienio automobilių gamintojai sugalvojo gudrų planą: jie savo technologijas bei elektromobilių gamybą perleidžia smulkioms Kinijos kompanijoms, kurios iš tiesų yra didelių koncernų dukterinės įmonės. Tokia gudrybė leidžia nušauti du zuikius vienu šūviu: gamintojai suteikia kinams galimybę gaminti elektromobilius bei toliau sėkmingai pardavinėja savo automobilius Kinijos rinkoje.

Praėjusių metų Pekino automobilių parodoje „Volkswagen“ pristatė „E-Lavida“ – elekra varomą „Golf“ modelio platformą naudojantį sedaną, skirtą Kinijos rinkai.

Šį mėnesį VW koncernas pranešė, jog dukterinė jų kompanija „Tantus“ bendradarbiaus su parneriais iš Kinijos – „SAIC Motor Corp.“, įmone, gaminsiančia elektromobilius. Tuo tarpu, „General Motors“ taip pat pareiškė, bendradarbiausiantys su SAIC.

JAV kompanija neatskleidė smulkesnių detalių apie šį sprendimą, tačiau pabrėžė, jog Kinija negaus „Volt“ modelio. Tikėtina, jog GM į Aziją įžengs su naujuoju „Chevrolet Sail“ elektromobiliu, kurio prototipas buvo pristatytas praėjusiais metais.

Rugpjūčio mėnesį, „Nissan“ vadovas, Carlosas Ghosnas taip pat pareiškė, jog jie gamins elektra varomus automobilius kartu su Kinijoje įsikūrusia dukterine įmone „Dongfeng Motor Corp.“. Šių dviejų kompanijų duetas bus pavadintas „Venucia“ vardu. Ghosnas taip pat nelinkęs atvirauti apie planus Kinijos rinkoje, tačiau leido suprasti, kad ši valstybė „Leaf“ modelių negaus.

Tikėtina, jog kiti automobilių pramonės gigantai pasielgs panašiai, kaip ir šios kompanijos.

„AutoNews“ šaltinio teigimu, yra didelė tikimybė, jog vienas iš pirmųjų Kinijoje pagamintų elektromobilių bus modelis, iki šiol gamintas su įprastais degalais varomu vidaus degimo varikliu. Vietinės kompanijos, pasinaudodamos stambių automobilių pramonės koncernų patarimais bei technologijomis tiesiog perdarys juos taip, kad šie taptų tikrų tikriausiais elektromobiliais.

Pasigirdo gandų, jog net ir nuo elektromobilių gamybos besistengiantis atsiriboti „Hyundai“ koncernas, ims kurti elektra varomus modelius Kinijos rinkai.

Tačiau kokia iš viso to nauda, kai didžiausioje pasaulio valstybėje nėra jokios elektromobiliams pritaikytos infrastruktūros? Kinijos gatvėse nėra baterijų įkrovimo stotelių, tuo tarpu aukštos elektromobilių kainos iš pirmo žvilgsnio atrodo neįkandamos didžiajai kinų daugumai.

Panašu, jog pastarosios problemos Kinijos valdžiai yra visiškai nesvarbios. Valdžios tikslas – išmokyti kinus gaminti elektromobilius, o kuo toliau, tuo labiau jiems tai daryti sekasi.

Po metų laukimo, „Volkswagen“ koncernas sulaukė leidimo statyti naują gamyklą pietų Kinijos Guangdongo provincijoje, o praėjus kelioms dienoms, analogiškus tikslus užsibrėžė ir „General Motors“. JAV kompanija su SAIC bendradarbiaus Kinijos šiaurės rytuose, netoli Shenyango statomoje gamykloje.

GM vadovas, Danas Akersonas teigė, jog Kinijos valdžia nevertė jų atskleisti „Volt“ modelyje panaudotų technologijų, tačiau kol nepamatysime naujojo abiejų šalių elektromobilio variklio skyriaus, tol tuo negalėsime patikėti.

Kai kurie analitikai teigia, jog didelės kompanijos nenori atskleisti visų savo „kozirių“, todėl jie sieks minimaliomis pastangomis patenkinti Pekino reikalavimus.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie Gazas