Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kaip rinktis automobilį, kad jis nenuvertėtų?

Automobilis daugeliui lietuvių yra vienas svarbiausių pirkinių – retas transporto priemonę įsigyja spontaniškai, prieš tai neapsvarstęs skirtingų variantų, nepasitaręs su specialistais ar nusimanančiais pažįstamais. Daugeliui, be abejo, labai svarbi ir finansinė tokio pirkinio pusė, kuri dažnai gerokai apriboja galimybes ir verčia ieškoti optimalaus kainos ir kokybės santykio.
Kauno automobilių turgus sausį
Kauno automobilių turgus / Sauliaus Tvirbuto / 15min nuotr.

Ekspertai pažymi, kad automobilį galima laikyti ir investicija. Todėl, pradėjus dairytis naujos transporto priemonės, pataria įvertinti, kaip ateityje gali kisti jos vertė.

Svarbu, kokiu būdu įsigysite

Nusprendus pirkti automobilį, visų pirma reikėtų įvertinti jo įsigijimo būdą – ar tai darysite savomis lėšomis, imdami paskolą, ar sudarydami lizingo sutartį. Pastarieji du variantai turi tam tikrų skirtumų, kurie vėliau, nusprendus automobilį parduoti, gali sukelti sunkumų.

„Kaip ir kiekvienai investicijai, automobiliui įsigyti reikia finansavimo šaltinio. Tai gali būti sutaupytos nuosavos lėšos, banko suteikta paskola ar lizingas. Kiekvienas šių būdų gali būti tinkamas gerai investicijai, tačiau reikėtų įsivertinti, kuris būtų naudingiausias perkančiajam“, – sako „Bigbank“ AS Lietuvos filialo vadovas Rolandas Norvilas.

Autoplius.lt duomenimis, trečiąjį šių metų ketvirtį vidutinė vieno naudoto automobilio kaina siekė 3,5 tūkst. eurų. Maždaug už tokią kainą parduodamų automobilių yra daugiausiai ir portale talpinamuose skelbimuose.

R.Norvilo teigimu, vidutinė automobiliui įsigyti skirtos paskolos suma taip pat yra panašaus dydžio – ji siekia 3670 eurų. Pasak jo, banko suteikta paskola dažniausiai pasirenkama įsigyti senesnius naudotus automobilius, kurių vertė siekia iki 5 tūkst. eurų, nors didžiausia galima paskolos automobiliui suma yra keturis kartus didesnė.

Perkant automobilį lizingu, jo suma beveik visuomet turi viršyti 5000 eurų.

Tuo metu perkant automobilį lizingu, jo suma beveik visuomet turi viršyti 5000 eurų.

Be to, tokią paslaugą teikiančios bendrovės dažniausiai reikalauja turėti pradinį įnašą, apdrausti automobilį Kasko draudimu ir įkeisti transporto priemonę, todėl šis būdas labiau tinkamas įsigyjant naujus, didesnės vertės automobilius.

„Įsigyjant automobilį su paskola, kai kreipiamasi į banką, o ne prekybininką, pinigai pervedami tiesiogiai pirkėjui ir automobilis nėra įkeičiamas, t.y. pirkėjas iškart tampa jo savininku. Tad, nusprendus jį parduoti, nereikia tvarkyti jokių papildomų dokumentų. Tuo metu, jei automobilį perkate lizingu, jis tampa banko arba lizingo bendrovės nuosavybe iki tol, kol sumokate visą sutartą sumą. Tad, nusprendus automobilį parduoti anksčiau nei baigiasi sutarties laikotarpis, tai padaryti gali būti sudėtingiau“, – sako R.Norvilas.

Naujesnis – nebūtinai vertingesnis

Populiariausio Lietuvoje automobilių skelbimų portalo Autoplius.lt plėtros vadovas Matas Buzelis sako, kad dažniausiai gyventojai parduoda 6-10 metų amžiaus automobilius. Daugiau nei trečdalį (35 proc.) visų portalo skelbimų sudaro būtent tokio amžiaus transporto priemonių skelbimai.

Naujesnius naudotus automobilius paprastai ir sunkiau parduoti.

„Tikrai nebūtinai galioja taisyklė, kad, kuo naujesnis automobilis, tuo jo vertė išlieka ilgiau. Be abejo, nauji 1-2 metų amžiaus automobiliai rinkoje verti daugiau nei, tarkime, panašios klasės jau perkopę į antrą dešimtį.

Užtat naujesnius naudotus automobilius paprastai ir sunkiau parduoti. Tai gali trukti ir keletą mėnesių, kai tuo metu pigesni automobiliai realizuojami per savaitę ar dvi. Be to, daug kas įsivaizduoja, kad prabangūs modeliai laikui bėgant nuvertėja mažai, tačiau dėl didelių išlaikymo kaštų tokie automobiliai dažnai vertę praranda netgi greičiau nei ekonominės klasės“, – teigia M. Buzelis.

Anot jo, finansiškai naudingiausia šiandien yra investicija į senesnį, tačiau paklausaus modelio automobilį. Itin vertingos ir vertės beveik neprarandančios, specializuoto skelbimų portalo atstovo teigimu, yra retos senų automobilių versijos.

„Tokių automobilių vertė ne tik kad nekrenta, bet kai kuriais atvejais netgi išauga. Pavyzdžiui, pirmos arba antros kartos „Volkswagen Golf GTI“ visuomet tik brangs, nes tokių automobilių išlieka vis mažiau. Jų paklausa auga ne tik Lietuvoje, bet ir Vakarų Europoje, kur jie parduodami dar brangiau nei mūsų šalyje“, – pažymi Autoplius.lt plėtros vadovas.

Paklausiausia „vokiška kokybė“

Matas Buzelis akcentuoja, kad naudoto automobilio vertė ir tai, kaip greitai ji kris ar augs ateityje, taip pat daug priklauso nuo jo eksploatavimo istorijos.

„Kai kurie pirkėjai naudotų automobilių rinkoje labiausiai vertina tas

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Matas Buzelis
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Matas Buzelis

transporto priemones, kurios buvo įsigytos Lietuvoje, o ne atgabentos iš užsienio. Tokie automobiliai iš tiesų turi savų privalumų – daug lengviau yra patikrinti realius jų ridos duomenis, techninės priežiūros istoriją. Kita vertus, dalis vairuotojų Lietuvoje pirktų ir eksploatuotų automobilių vengia, manydami, kad šaltos mūsų šalies žiemos, sniegas ir ant kelių barstomos druskos lemia didesnį jų nusidėvėjimą.

Be to, neretai vyrauja įsitikinimas, kad Vakarų Europoje automobiliai yra geriau prižiūrimi, todėl neva yra geresnės būklės“, – sako automobilių rinkos ekspertas M. Buzelis.

Anot Autoplius.lt plėtros vadovo, didžioji dalis Lietuvoje parduodamų automobilių atkeliauja būtent iš tokių šalių kaip Vokietija, Prancūzija, Belgija ar Italija. Vokiškų automobilių markės dominuoja ir portalo skelbimuose. Daugiausiai čia talpinama skelbimų, siūlančių pirkti „Volkswagen“. Jie sudaro 12,4 proc. visų skelbimų. Toliau seka BMW (11,2 proc.), Audi (9,4 proc.), o po jų – Toyota (7,9 proc.) bei Opel (7,7 proc.).

R.Norvilas patvirtina, kad, imdami paskolą lietuviai taip pat dažniausiai renkasi vokiškus modelius. Jo teigimu, kas antras pasiskolinus įsigytas automobilis yra vokiškas, kas penktas – japoniškas, kas dešimtas – prancūziškas.

Vertę mažina ir remonto išlaidos

Galvojant apie transporto priemonę kaip investiciją, taip pat svarbu įvertinti ir tai, kaip dažnai bei kiek reikės investuoti į automobilio remontą. Tai gali kainuoti papildomų išlaidų, kurių dažniausiai nepavyks įtraukti į parduodamo automobilio kainą.

Pasak automobilių priežiūros ir remonto paslaugas teikiančios įmonės „Melga“ Kauno servisų direktoriaus Gino Maksevičiaus, minėti paklausiausi automobiliai dažnai yra ir dažni serviso lankytojai.

Jei anksčiau vyravo požiūris, kad „visi opeliai rūdija“, tai dabar šios markės automobiliai tokių „ligų“ neturi.

„Visi automobiliai gali turėti problemų, deja populiariausieji vokiški ir japoniški – taip pat. Pavyzdžiui, jei anksčiau vyravo požiūris, kad „visi opeliai rūdija“, tai dabar šios markės automobiliai tokių „ligų“ neturi.

Panašios problemos šiuo metu dažniau kamuoja „Mazda“ markės automobilius dėl nevisai tinkamos antikorozinės apsaugos“, – teigia G. Maksevičius.

Būtent dėl tokių tipinių gedimų, nusprendus, kokį automobilį įsigysite, G.Maksevičius pataria visuomet paieškoti informacijos internete.

„Nuolatiniai automobilių gedimai dažniausiai priklauso nuo amžiaus, ridos ir eksploatacijos. Ir, deja, daugumos markių automobiliai tokių tipinių problemų turi.

Net dėl kokybės išgirtos „Toyotos“ savininkai dažnai skundžiasi dyzelinės pirmos kartos „Auris“ vairo stiprintuvo elektronikos gedimais, vairo kolonėlės patikimumu, vėlesnių nei 2002 metų „Lexus“ arba „Volvo“ vairuotojai – automatine greičių dėže ir t.t.“, – pasakoja jis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius