Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

„Komercinis automobilis 2014“ : komisija pasiruošusi darbui

Komerciniai automobiliai
„Ford” nuotr. / Komerciniai automobiliai
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Nors paraiškų pateikimo dalyvauti pirmą kartą šalies istorijoje rengiamame konkurse „Komercinis automobilis 2014“ terminas baigiasi gegužės 2-ąją, tačiau vertinimo komisija jau derina stygas analizuodama pagrindinius pretendentų techninius duomenis.

Veiksnių, įtakojančių kuriam iš konkurso dalyvių bus lemta vadintis geriausiojo vardu, nepaprastai daug. Kokiais kriterijais, rinkdama „Komercinį automobilį 2014“, vadovausis konkurso vertinimo komisija, kokioms komercinių automobilių, pretenduojančių į šį titulą, savybėms ji teiks prioritetinę reikšmę ir į ką kreips mažiau dėmesio? Atsakyti į šiuos klausimus paprašėme kelių konkurso vertinimo komisijos specialistų.

„Džiaugiuosi, kad Lietuvos žurnalistų autoklubas ryžosi dar vienam išbandymui, šiemet suteikdamas galimybę įvertinti ir išrinkti geriausiąjį Lietuvos metų komercinį automobilį, – sako vertinimo komisijos narys, UAB „Transporent” ilgalaikės nuomos ir priežiūros skyriaus vadovas Giedrius Gegevičius. – Šio segmento automobiliai nėra tokie kelių pažibos ar papuošalai, kaip kai kurie lengvieji, bet verslui toks krovininis transportas yra labai svarbi jo sudėtinė dalis, nuo kurios priklauso ir įmonės rezultatai“.

Pasak G. Gegevičiaus, renkantis tokios klasės automobilius svarbiausias kriterijus – jų patikimumas kelyje, ekonomiškumas ir greita bei nesudėtinga priežiūra. Todėl savo klientams vertinimo komisijos narys visada rekomenduoja atkeipti dėmesį kokius automobilio kaštus įmonė planuoja komercinio transporto priežiūrai ir laiką prastovoms bei į automobilio likutinę vertę po eksploatacinio laikotarpio. Kitaip sakant, būtina įvertinti kada tokio komercinio automobilio naudojimas nebebus naudingas įmonei. 

Vertinimo komisijoje dirba ir bendrovės „DPD Lietuva“ profesionalas vairuotojas Martynas Pašluosta. Per ketverius metus Martynui teko vairuoti įmonės „Citroen Jumper“, „Peugeot Boxer“, „Ford Transit“ ir kitus. Mažiausiai po 150 kilometrų kasdien nuvažiuojantis vairuotojas neslepia daugiausia dėmesio kreipsiantis vairuotojo darbo vietai ir jos įrangai.

„Vien etikos sumetimais prieš konkursą nenorėčiau konkrečiai įvardyti, tačiau dauguma vairuotojų puikiai žino, jog iš vienų automobilių, tegu ir sukoręs kokius 400 kilometrų, išlipi šviežut šviežutėlis, visiškai nepavargęs, o su kitais keturgubai mažiau nuvažiavęs esi priverstas sustoti ir pasimankštinti, – sako M. Pašluosta. – Todėl mažiau paisysiu įmonės vadovų kriterijų, kuriais vadovaudamiesi jie perka automobilius ir kurie neretai kardinaliai skiriasi nuo juos vairuojančiųjų nuomonės, o bandysiu rinkti geriausiąjį vadovaudamasis vairuotojų atsiliepimais.“

Tad Martyno dėmesio centre atsidurs tokie parametrai, kaip vairuotojo darbo vietos ergonomika, patogumas įlipti ir išlipti, matomumas pirmyn ir atgal, komforto paketas vairuotojui, salono erdvė, kabinos aukštis ir net lentynėlių įvairiems dokumentams susidėti, gausa ir jų išdėstymas bei dar daug, prašalaičiui plika akimi ne visada pastebimų mažmožių.      

Vertinimo komisijoje dirba ir Lietuvos logistikos asociacijos prezidentas, UAB „Ad Rem Transport“ direktorius Antanas Šimelis. Jo vadovaujama asociacija vienija logistikos versle dirbančias įmones, todėl krovinių transportavimas – jo kasdienybė.

„Kasdien tenka pristatyti prekes į prekybos vietas ar ofisus miestų centruose, senamiesčio gatvelėse, kur neįmanomas sunkiojo transporto eismas, o ir komercinio gerokai ribojamas nustatant tam tikrus terminus. Vieninteliai pagalbininkai tokiais atvejais – mobilesnės komercinio transporto priemonės, liaudyje vadinamos „kablukais“ ir panašiai, – teigia A. Šimelis. – Todėl vertindamas konkursui pristatytus automobilius be manevringumo dėmesį atkreipsiu į šiai transporto kategorijai tokius svarbius faktorius, kaip krovininės dalies talpumas, pervežamas svoris bei daugelis kitų smulkmenų, be kurių šis darbas taptų nepatogus ir neefektyvus“. 

A.Šimelis ne mažiau svarbiais faktoriais renkant geriausiąjį komercinį automobilį laiko ir vairuotojo darbo vietos ergonomiką, matomumą manevruojant, krovininės dalies aukštį nuo žemės, krovinio tvirtinimo būdus ir galimybes, durų atidarymo mechanizmą ar net durų plotį ir atidarymo kryptį bei dar daugelį kitų elementų, įtakojančių galutinį rezultatą – greitą ir saugų prekių, siuntų pristatymą gavėjui. 

„Dar vienas svarbus aspektas – tokio automobilio išlaikymo ir priežiūros kaštai. Variklio ekonomiškumas, techninio aptarnavimo periodiškumas bei kaštai ir, žinoma, automobilio įsigijimo kaina ir liekamoji vertė lemia konkretaus modelio pasirinkimą“, – teigia A.Šimelis, žadėdamas į visas šias savybes kreipti didžiausią dėmesį renkant favoritą į metų komercinio automobilio titulą.

Taigi, visi trys komisijos nariai kaip vieną svarbiausių atrankos faktorių mini išlaikymo ir priežiūros kaštus, kurių bendrą vardiklį rasti ne taip lengva. Suskaičiuoti kiek nuvertėja transportas komisijai padės DNB banko lizingo bendrovės specialistai, parodos metu ten perkelsiantys savo ofisą ir padėsiantys klientams vietoje įsigyti automobilius.  

Konkurso „Lietuvos komercinis automobilis 2014“ nugalėtojas bus paskelbtas gegužės 10 dieną 14 val. „Litexpo“ parodų centre vyksiančių net dviejų „TransBaltica“ bei „Automechanika“ parodų metu.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
KALĖDINIŲ DOVANŲ GIDAS
Parašykite atsiliepimą apie Gazas