„Mazda“ jau kuris laikas tobulina rotorinį Wankelio tipo variklį, kurio kodinis pavadinimas yra 16X. Pasirodo, nors ir būdamas 30 proc. ekonomiškesnis, vis dar neatitinka griežčiausių galiojančių ekologinių reikalavimų.
Pasak Mitsuo Hitomi, 1,6 darbinio tūrio variklis jau dabar yra ekonomiškesnis nei šiuo metu gaminamas 2 litrų keturių cilindrų klasikinis variklis. Bet rotorinis variklis kuriamas ne rytojui, o keleriems metams į priekį.
Rodos, gerai žinoma rotorinių variklių neekonomiškumo problema jau išspręsta, tačiau tobulinama toliau. „Mazda“ šiuo metu atsilieka jau lygiai metus nuo sudaryto plano.
„Gal per artimiausius dvejus trejus metus jau žinosime, kada šis variklis galės būti pradėtas gaminti“, – į klausimus, kada bus baigti darbai, atsako M.Hitomi.