Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

„Nissan“ dizaino viceprezidentas Koji Nagano: nereikia GT-R lyginti su europietiškais superautomobiliais, nes tai – grynakraujis japonas

Koji Nagano, „Nissan“ dizaino vadovas
Irmanto Gelūno / 15min nuotr. / Koji Nagano, „Nissan“ dizaino vadovas
Šaltinis: Specialiai GAZAS.LT iš Ženevos
0
Skaitysiu vėliau
A A

„Nissan GT-R“ yra tikras superautomobilis, įsitikinęs bendrovės dizaino skyriaus viceprezidentas Koji Nagano. Nors GT-R techniniai duomenys yra fantastiški, automobilis dažnai nevadinamas tikru superautomobiliu: „Nissan“ negali pasigirti tokia istorija kaip „Ferrari“ ar „McLaren“, o pats GT-R dėl daugybės elektroninių sistemų kartais palyginamas su „PlayStation“ žaidimų konsole.

„Nesutikčiau su tuo, kad GT-R neturi istorijos. Pradėjome juk nuo „Nissan Skyline“ – sportiško keturių durų sedano bei kupė, kurio pati sportiškiausia versija buvo vadinama „Nissan Skyline GT-R“, – pasakojo Ženevos automobilių parodoje keliolika minučių pokalbiui skyręs K.Nagano.

„Nissan Skyline“ serija buvo baigta 2002-aisiais, tačiau jau po metų japonai paskelbė apie naujo, kur kas galingesnio automobilio kūrimą. Tiesa, „Nissan GT-R“ konceptas buvo pristatytas dar 2001-ais metais, tačiau tai buvo tik vizija, kaip galėtų atrodyti 21 amžiaus GT-R. Realesnė koncepcinė versija pasaulį išvydo 2005-aisiais.

Norėjome sukurti kažką visiškai kitokio, visiškai japoniško. Manau, mums pavyko

„Mes galvojome, kas yra „Nissan S“ serija ir derinome tai su tuo, kas yra japoniška: dzenbudizmas, „Anime“ filmukai, komiksai. Tai buvo tos detalės, kuriomis remdamiesi tuščiame popieriaus lape pradėjome braižyti GT-R R35 kontūrus“, – prisiminė dešimties metų istoriją dizaineris.

„Norėjome sukurti kažką visiškai kitokio, visiškai japoniško. Manau, mums pavyko“, – šypsojosi žilstelėjęs japonas.

Kurti GT-R – didesnis iššūkis nei bet kurį kitą automobilį

„Kiekviena GT-R detalė turi teikti naudos automobilio aerodinamikai, teikti orą aušinimo radiatoriams ir pan. Tiesiog būti naudinga“, – sakė K.Nagano. Jis pasakojo, kad kuriant tokius modelius kaip GT-R ypatingai svarbus yra bendradarbiavimas tarp inžinierių bei dizainerių. Negali būti taip, kad nupaišęs automobilio eskizą dizaineris ateina pas inžinierių ir prašo visas technologijas pritaikyti pagal nupaišytus eskizus.

„Panaši sistema egzistuoja kuriant bet kurį automobilį – kooperacija tarp dizaino ir inžinerinių padalinių yra būtina. Tačiau superautomobilio kūrimas yra kitoks“, – pasakojo „Nissan“ dizaineris.

Koncepciniai modeliai skirti ne tik ekspozicijai

Kiekvienas pakitimas GT-R išvaizdoje privalo būti naudingas automobilio aerodinaminėms savybėms ir tai negali būti daroma vien dizainerio iniciatyva. Tokie dalykai užtrunka

K.Nagano teigė negalintis atskleisti, ar Ženevos automobilių parodoje parodyta „Nissan BladeGlider“ koncepcija virs serijiniu modeliu. Anot jo, koncepciniai automobiliai dažnai netampa serijiniais, tačiau nemažai juose panaudotų detalių būna perkeliama į serijinius modelius.

„Negaliu užbėgti įvykiams už akių. Kurdami kiekvieną konceptą siekiame, kad bent dalis jo taptų serijiniu modeliu. Tačiau apie „BladeGlider“ tapimą serijiniu automobiliu komentuoti negaliu“, – kompanijos paslapčių neatskleidė dizaineris.

Jis neskleidė gandų ir paklausus apie būsimą GT-R R36. Kone kiekvienais metais dabartinis „Nissan GT-R“ sulaukia patobulinimų variklio ar pakabos srityse, tačiau apie visiškai naują modelį kompanija gandų neskleidžia.

„Negaliu atskleisti to, ką pristatysime ateityje. Kiekvienas pakitimas GT-R išvaizdoje privalo būti naudingas automobilio aerodinaminėms savybėms ir tai negali būti daroma vien dizainerio iniciatyva. Tokie dalykai užtrunka“, – konkrečių planų neatskleidė K.Nagano.

Specialiai GAZAS.LT iš Ženevos
Komentarai
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
KALĖDINIŲ DOVANŲ GIDAS
Parašykite atsiliepimą apie Gazas