Pirmajam sunkvežimiui su turbina – 60 metų

1954 m. „Volvo“ savo naujienas paskelbė diskretiškai. Ant „Volvo L39 Titan“ grotelių buvo užklijuotas mažas ženklelis. Tačiau nauja ypatybė – turbokompresorius paliko didžiulį įspūdį ir įspaudą automobilių istorijoje.
1954-ųjų „Volvo Titan“
1954-ųjų „Volvo Titan“

„L39 Titan“ – turbopradininkas

„Volvo L395 Titan“ gamyba pradėta 1951 m., iš esmės tai buvo atnaujintas „Volvo L29C“, turintis patobulintą vairuotojo darbo zoną ir našesnį variklį. Tačiau 1954 m. su novatorišku „Volvo“ projektu dirbančiai komandai pavyko po sunkvežimio variklio gaubtu sumontuoti gana nedidelių gabaritų variklį su turbina. Taip „Volvo L395 Titan“ tapo pirmuoju pasaulyje serijinės gamybos sunkvežimiu, kuriame montuoti varikliai su turbinomis.

Rezultatas buvo stulbinantis. Naujoji sistema padidino variklio galią iki ne mažiau nei 35 AG (nuo 150 iki 185 AG). Tačiau „turbo“ koncepcija nebuvo nauja. Ji jau buvo naudojama laivų, lokomotyvų ir orlaivių varikliuose, tačiau iki 1950-ųjų dar nebuvo jokių kompaktiškų po sunkvežimio variklio gaubtu telpančių sprendimų.

„Volvo Titan“ gamyba buvo tęsiama iki 1973 m. – paskutiniuosius kelerius metus pavadinimu „Volvo N88“. Jame buvo daugybė naujų funkcijų, kurios vis dar naudojamos šiuolaikiniuose sunkvežimiuose: suspausto oro stabdžių sistemos, vairo stiprintuvas ir saugi „Volvo“ kabina. Nuo 1980-ųjų kiekvienas sunkvežimis turėjo turbiną, o šiandieninė sunkvežimių pramonė yra už tai skolinga novatoriškam „Volvo L395 Titan“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Įsirenkite šildymą oras–vanduo ir gaukite kompensaciją net iki 70 proc.
Reklama
Kas svarbu įrengiant biurą: keturios interjero dizaino tendencijos
Reklama
Pavasario savaitgaliams ar atostogoms – laikas pajūryje: ne tik pailsėsite, bet ir sustiprinsite sveikatą
Reklama
Norintiems investuoti į NT projektų plėtrą – kaip išsirinkti projektą pagal paskirtį?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius