Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Visą mėnesį – nė lašo degalų

„Nissan LEAF“ elektromobilis
„Nissan LEAF“ elektromobilis
Šaltinis: gazas.lt
0
Skaitysiu vėliau
A A

Artėjant Kalėdoms, skelbiu degalų adventą. Visą mėnesį važinėsiu, nesudegindamas nė lašo iškastinių degalų. Ir neatsisakysiu automobilio, tiesiog važinėsiu transporto priemone, neturinčia degalų bako. Jis taip pat neturi nei duslintuvo, nei turbinos, nei radiatoriaus, nei purkštukų, nei sankabos, nei pavarų dėžės, nei daugybės kitų, periodiškai susidėvinčių ir brangiai remontuojamų įprasto automobilio komponentų.

Vietoje viso to yra trys esminiai pavaros elementai: akumuliatoriai, elektros motoras ir  jo valdymo blokas. Visa tai sudėta į kompaktinį hečbeką „Nissan Leaf“. Šis elektromobilis gaminamas nuo 2010 metų, pastaraisiais metais buvo atnaujintas ir pagaliau pristatytas Lietuvos rinkoje. Jis tapo pirmuoju masiniu elektromobiliu, mūsų šalyje siūlomu su visaverčiu autorizuotų paslaugų paketu.

Koks mano iššūkis? Ne itin didelės šiandieninių elektromobilių sukaupiamos energijos atsargos ir ilgas akumuliatorių krovimo laikas.

Naudojantis įprastu elektros lizdu, „Leaf“ akumuliatoriai pakraunami per 10 valandų. Taigi, nakties pakaktų. Naudojantis greitos įkrovos stotele, per valandą akumuliatoriai įkraunami kiek daugiau, nei 80 procentų. Tokių energijos atsargų pakanka bent šimtui kilometrų kelio.

Ar kiekvieną dieną man reikalingas automobilis, galintis be sustojimo nuvažiuoti 800 kilometrų? – Žinoma, ne!

Bet ar kiekvieną dieną man reikalingas automobilis, galintis be sustojimo nuvažiuoti 800 kilometrų? – Žinoma, ne! Esu pastebėjęs, kad man vienos „Leaf“ akumuliatorių įkrovos neretai pakaktų trims dienoms. Taip būtų važiuojant tik į darbą ir dar keletą kilometrų į šonus.

Gyvenu daugiabutyje ir neturiu galimybės naktimis įkrauti akumuliatorių iš buitinio elektros lizdo. Bet manau, kad šioje situacijoje pagelbės Vilniaus centre esanti greito krovimo stotelė. Tiesiog aš pietausiu arba vakarieniausiu kartu su savo elektromobiliu.

Dar dvi tokios stotelės yra kelyje Vilnius – Kaunas, todėl galiu be vargo planuoti neįtikėtinai pigias keliones tarp šių miestų. Turėtų pakakti bent vieno sustojimo kavai ir įkrovai.

Šiandieniniai elektromobiliai yra miestui skirtos transporto priemonės, bet su jomis įmanoma nuvažiuoti ir toliau. Neseniai įsitikinau, kad „Leaf" su įkrautais akumuliatoriais gali be vargo įveikti 130-ies kilometrų kelionę, todėl neatsisakysiu aplankyti ir toliau gyvenančius draugus. Galima pastebėti, kad 100 kilometrų kelionei reikalingos energijos kaina siekia vos apie 5-6 litus – šiuo požiūriu elektromobiliai yra nepralenkiami.

Be to, galėsiu važinėti viešajam transportui ir elektromobiliams skirtomis eismo juostomis, Vilniaus mieste savo elektromobilį palikti mokamose stovėjimo zonose, sumokėjęs vos 15 litų metinį (taip, metinį!) mokestį.

Esu važinėjęs su beveik visais Europos rinkoje parduodamais elektromobiliais, taip pat keletu įspūdingų prototipų, net koncepciniu superelektromobiliu. Prieš pusantrų metų su „Leaf“ startavau Tarptautiniame žurnalistų ralyje. Nepaisant to, kad sėkmingai pavyko pasiekti 500 kilometrų ilgio trasos finišą (o taip, akumuliatorių krovimo grafikas buvo nemenkas rebusas), pavyko pasiekti mane patį maloniai nudžiuginusį rezultatą. Po to galiu pasakyti, kad šis hečbekas gali pateikti ne vieną malonų siurprizą.

Bet kasdien važinėti darbo ir asmeniniais reikalais, nesudeginant nei lašo degalų, klausantis tylutėlio elektros motoro zvimbimo ir mėgaujantis įspūdingu sukimo momentu – mano sena svajonė. Dabar ji tapo realybe, kurios patirtimi nuolatos pasidalinsiu su Gazas.lt skaitytojais. Studijuosiu eksploatacijos aritmetiką, naudojimosi ypatumus ir gudrybes, šalčio poveikį akumuliatorių talpai.

Komentarai
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
KALĖDINIŲ DOVANŲ GIDAS
Parašykite atsiliepimą apie Gazas