-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Volkswagen Golf“: 40 gamybos metų

„Volkswagen“ gamintojai švenčią garbingą keturiasdešimtmečio sukaktį kai buvo pradėtas gaminti legendinis „Volkswagen Golf“. Nuo 1974-ųjų iki 40-mečio jubiliejaus nuo surinkimo konvejerio nuriedėjo net 30 milijonų šio modelio automobilių. Jo gamyba tęsiama. Dar daugiau – kuriamos naujos modifikacijos, o gamyboje diegiamos inovacijos, rašoma kompanijos pranešime spaudai.
„Volkswagen Golf“ kartos
„Volkswagen Golf“ kartos / „Volkswagen“ nuotr.

Pastarųjų dešimtmečių „Golf“ raida tampriai susijusi su visos automobilizacijos pažanga, pradedant savo laiku tobuliausia pirmosios kartos „VW Golf“ priekinių ratų pavara, dyzelinių TDI variklių debiutu trečiosios kartos „VW Golf“, ECS stabilumo sistemos ir DSG transmisijos įdiegimu ketvirtosios kartos „Golf“ ir baigiant saugiausios naujovės – pakartotinio smūgio apsaugos stabdžio įdiegimu paskutinės, jau septintosios kartos „VW Golf“. Tad kur gi glūdi legendinio „VW Golf“ sėkmės paslaptys?

Lino Bučinsko nuotr./„Volkswagen Golf GTI“
Lino Bučinsko nuotr./„Volkswagen Golf GTI“

„Golf I“ (gamintas nuo 1974 iki 1983 m.) 

1974-ieji „Volkswagen“ bendrovei buvo didelių permainų laikotarpis. Kuriant pirmosios kartos „Golf“ pereita nuo legendinio „vabalo“ su gale įmontuotu oru aušinamu varikliu prie kompaktiško trijų arba penkių durų hečbeko su priekyje įmontuotu vandeniu aušinamu motoru ir tuo metu vyravusių kampuotų formų kėbulu be aiškiai išreikštų ratų arkų. 

Kėbulo išvaizdą sukūrė legendinis italų dizaineris Giorgio Giugiaro, o pats „Volkswagen Golf“ greitai tapo naujos – kompaktiškų automobilių – klasės pradininku.

Wikipedia.org nuotr./„Volkswagen Golf“
Wikipedia.org nuotr./„Volkswagen Golf“

„Golf II“ (nuo 1983 iki 1991 m.) 

Jei pirmosios kartos „VW Golf“ diktavo klasės kėbulo dizaino kryptį, tai antros kartos „Golf“ tapo klasės technologijų kelrodžiu. Jo dizainas nuo pirmtako kito nedaug ir buvo tik sumodernintas, tačiau jo variklių ir kitų agregatų sferoje vyko tikra revoliucija. 1984 m. pradėti montuoti išmetimo dujų katalizatoriai, o 1986 m. – ABS sistema ir visų ratų pavara. Būtent nuo šios kartos visi kompaktiški hečbekai tapo priskiriami „Golf klasei“.

„Volkswagen“ nuotr./„Volkswagen Golf“
„Volkswagen“ nuotr./„Volkswagen Golf“

„Golf III“ (nuo 1991 iki 1997 m.) 

Su trečiąja „Golf“ karta 1991 m. prasidėjo masinio saugos priemonių diegimo era. 1992 m. „VW Golf III“ tapo pirmuoju serijinės gamybos automobiliu su priekinėmis saugos oro pagalvėmis. Visiškai atnaujintas kėbulas buvo ne tik modernaus dizaino, bet ir pasižymėjo ypač gera pasyviąja sauga. 1993 m. į „Volkswagen Golf“ pradėta montuoti TDI turbodyzelinius varikius.

„Volkswagen“ nuotr./„Volkswagen Golf“
„Volkswagen“ nuotr./„Volkswagen Golf“

„Golf IV“ (nuo 1997 iki 2003 m.) 

Vėl šiek tiek atnaujintas dizainas, nuo 1998 m. pradėtas montuoti elektroninio stabilumo paketas (ECS), o nuo 2002 m. - DSG transmisija su automatizuota pavarų dėže ir dviguba sankaba.

Andriaus Lauciaus nuotr./„Volkswagen Golf GTI“
Andriaus Lauciaus nuotr./„Volkswagen Golf GTI“

„Golf V“ (nuo 2003 iki 2008 m.) 

Pritaikius naujas kėbulo gamybos technologijas, 5 kartos „VW Golf“ kėbulas tapo 35% standesnis nei pirmtako. 2007 m. pristatytas ekonomiškasis „Golf TDI BlueMotion“, vidutiniškai sunaudodavęs tik 4,5 litro degalų 100 km kelio.

„Volkswagen“ nuotr./„Volkswagen Golf“
„Volkswagen“ nuotr./„Volkswagen Golf“

„Golf VI“ (nuo 2008 iki 2012 m.) 

Dar tobulesnio pasyvaus saugumo dėka „Golf VI“ gavo aukščiausiąjį „Euro NCAP“ saugumo įvertinimą – 5 žvaigždutes. 

Po variklio gaubtu montuojami pažangūs TSI benzininiai varikliai, o turbodyzelinius TDI imta komplektuoti su „common rail“ sistemomis. 

Naujieji „Golf TDI BlueMotion“ pasižymėjo dar mažesnėmis degalų sąnaudomis – tik 3,8 litro degalų 100 km kelio, t.y., 0,7 litro mažiau už pirmtaką.

„Volkswagen“ nuotr./„Volkswagen Golf“
„Volkswagen“ nuotr./„Volkswagen Golf“

„Golf VII“ (nuo 2012 m.) 

Septintosios kartos „Golf“ tapo 100 kg lengvesnis ir vidutiniškai 23% ekonomiškesnis nei pirmtakas. Jo trečiosios kartos „Golf TDI BlueMotion“ modifikacija pasižymėjo dar mažesnėmis degalų sąnaudomis – tik 3,2 litro degalų 100 km kelio, t.y., 0,6 litro mažiau už pirmtaką. 

Saugos ir komforto priemonių sąrašą papildė daugybė vairavimo pagalbos sistemų, kurios iki šiol buvo montuojamos tik į aukštesnių klasių automobilius. Septintosios kartos „VW Golf“ įdiegtas vadinamasis pakartotinio smūgio apsaugos stabdys, sumažinantis avarijos padarinius saugodamas automobilį nuo pakartotinių susidūrimų. Ši saugos priemonė pelnė daugybę apdovanojimų ir prestižinių įvertinimų. Be to, kai kurie specialistai ją laiko šiuo metu tobuliausia aktyvios saugos priemone.

2014 metais „Golf“ modifikacijų paletę papildė įspūdingo autonomiškumo „e-Golf“ elektromobilis, viena akumuliatoriaus įkrova nuvažiuojantis iki 190 km. Jį jau galima įsigyti visose „Volkswagen“ atstovybėse. Šį rudenį į prekybos sales įriedės „Golf GTE” įkraunamas hibridas, pagal NEDC metodiką sunaudojantis tik 1,5 litrus benzino 100 km kelio, o važiuojant vien tik elektra su viena akumuliatoriaus įkrova įveikiantis iki 50 km kelio.

Šiuo metu „Volkswagen Golf“ automobiliai gaminami Volfsburge ir Cvikau (Vokietija), Fošane (Kinija) ir Puebloje (Meksika).

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius