Unikalios konstrukcijos akumuliatoriuje vyksta cheminė reakcija, kurios metu gaminamas... vanduo. Vandeniliui reaguojant su deguonimi susidaranti elektros energija suka iš neseniai pristatyto elektromobilio „Volkswagen e-Golf“ jau pažįstamą 100 kW galios elektros variklį. Šio aplinkos neteršiančio proceso metu vis susidaro ir į aplinką pašalinamas nedidelis vandens kiekis.
Taip varomas „Golf SportWagen HyMotion“ nuo 0 iki 62 mylių per valandą įsibėgėja per 10 sekundžių, o saugiose modernaus plastiko talpose saugomo vandenilio įkrovos užtenka nuvažiuoti 310 mylių kelio. Šių talpų užpildymas trunka tik 3 minutes. Be to, pavaros mechanizmo konstrukcijoje yra iš šiuolaikinių elektromobilių „pasiskolintas“ pagalbinis ličio jonų akumuliatorius, kuris pradedant važiuoti atlieka starterio funkciją „užkurdamas“ vandens gamybos reakciją vandenilio akumuliatoriuje
Iš išorės „Golf SportWagen HyMotion“ – JAV rinkai skirtas baltos spalvos „Volkswagen Golf Variant“ universalas. Jis sukurtas „Volkswagen“ koncerno elektros variklių mokslinių tyrimų centre ir pagamintas „Volkswagen“ JAV gamybos bazėje.
„Volkswagen“ koncerno taikomos MQB modulinės automobilių gamybos platformos dėka, visus netipinius mazgus lengva integruoti į šiuo metu taikomas serijinių automobilių konstrukcijas. Tokiu pat principu konstruojami visi „Volkswagen“ modeliai su alternatyviais, t.y., ne įprastu vidaus degimo varikliu varomais pavaros mechanizmais, pvz.: suspaustas dujas naudojantis „Volkswagen Golf TGI“, vien tik elektra varomas elektromobilis „Volkswagen e-Golf“ ir įkraunamas hibridas „Golf GTE“.
Los Andželo parodoje eksponuojamas „Golf SportWagen HyMotion“ turi brolį – šiuo metu Kalifornijos keliais važinėja keletas iš vandenilio išgaunama elektros energija varomų taip pat amerikinių „Volkswagen Passat HyMotion“. Jais atliekami lauko bandymai.
Iki masinės gamybos dar toli. Būtina sukurti vandenilio elementų gamybos bazę ir išplėtoti vandenilio degalinių tinklą. Be to, kaip pastebi šiuolaikinis mokslas, vandenilinių automobilių gamyba ir naudojimas turi prasmę tik tuomet, jeigu vandenilio gamybai naudojama iš atsinaujinančių šaltinių gaunama energija.
Priešingu atveju vandenilio pramonė būtų ne kas kita, kaip nepateisinamai taršus naftos gamybos ekvivalentas, beje, visiškai priklausantis nuo iškastinių kuro rūšių.