Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

2013-ųjų kroso sezonas: krizės pakoreguotas dalyvių sąrašas ir viltingas žvilgsnis į kitus metus

Kaune, restorane „Bajorkiemis city“ skambiu akordu vainikuotas 2013-ųjų metų Lietuvos autokroso ir rali-kroso sezonas. Taurėmis ir diplomais už metinius pasiekimus apdovanoti Lietuvos automobilių kroso čempionato ir pirmenybių, Lietuvos ir NEZ automobilių rali-kroso čempionato, Regionų taurės nugalėtojai bei prizininkai.
Kroso ir ralikroso sezono uždarymas
Kroso ir ralikroso sezono uždarymas / Renginio organizatorių nuotr.

Per krizę išliko tik stipriausi

Statistika byloja, kad 2013-ųjų metų sezone, C lygoje buvo užregistruota 80 dalyvių. Nors sportininkų yra ir daugiau, tačiau būtent tiek šiemet lenktyniavo regionų trasose. Lietuvos autokroso trasomis 2013-aisiais skriejo 64, o rali-kroso 19 lenktynininkų.

„Šių metų sezoną galėčiau vertinti teigiamai ir su perspektyva ateinantiems metams. Galima pasidžiaugti, kad stiprėja automobilių techninis paruošimas. Beje, noriu paminėti, kad šiam sportui įtakos turėjo ir krizė. Ji atsijojo sportininkus. Liko tik stipriausi, finansiškai pajėgiausi. Kitąmet krose mes vėl įvesime diviziją A1. Seniau ji buvo labai aktyvi, tačiau pastaruoju metu išnyko. Tai klasė, kurioje automobiliai varomi visais keturiais ratais ir turi iki 3,5 litro atmosferinius variklius. Be to, siekdami auginti jaunąją kartą sukūrėme mini bagių klasę. Joje gali važiuoti vaikai nuo 5 metų. Iki šiol tokios perspektyvos auginti jaunimą nebuvo“, – praėjusį ir būsimą sezoną apžvelgė Kroso komiteto pirmininkas Aloyzas Jurdonas.

(Tomo Markelevičiaus nuotr.)/Aukštaitijos mėgėjų autokroso varžybos Ramygalos trasoje
(Tomo Markelevičiaus nuotr.)/Aukštaitijos mėgėjų autokroso varžybos Ramygalos trasoje

Lietuvą aplankys geriausi Europos rali-kroso sportininkai

2014-ieji metai automobilių sporto fanams bus tokie, apie kokius prieš keletą metų buvo galima tik svajoti. Nepaisant to, kad kitąmet Lietuvą aplankys Pasaulio ralio čempionato dalyviai, šalyje bus surengtas ir dar vienas tarptautinio lygio renginys. Žalia šviesa uždegta Vilkyčių rali-kroso trasoje vyksiančioms „European Rallycross Challenge“ varžyboms.

„Idėja surengti kažką išskirtinio gimsta tada, kai siekiama dirbti sporto vardan. Visada norisi po vieną laiptelį kilti į viršų, o ne leistis žemyn. Surengti rali-kroso čempionato etapą kainuoja labai daug, tačiau „Challenge“ serija yra šiek tiek žemesnio rango varžybos ir mokesčiai ten žymiai mažesni. Gavosi taip, kad nusprendėme vykti į Paryžių ir pristatyti savo trasą bei galimybes surengti varžybas. Visi liko patenkinti ir net iš karto paskyrė datą, kada galėtume surengti etapą. Netikėjome, kad taip lengvai mums bus suteikta ši galimybė. Jeigu viskas pavyks – sieksime šį etapą Lietuvoje padaryti tradiciniu“, – kalbėjo ASK „Vilkyčiai“ vadovas Kazimieras Gudžiūnas.

Lietuviai gali važiuoti Europos ralikroso pirmenybėse

„Lietuva turi gerų sportininkų, galinčių važiuoti greitai. Ir Kasparas Navickas, ir Arvydas Galinis, ir Šarūnas Glikas. Išvardinti galėčiau gal 10 ar 15 lenktynininkų. Manau, kad lietuvių čia tikrai turėtų būti ir jie parodys, kad gali pasiekti aukštą rezultatą. Žinoma, čia teks varžytis su stipriais europiečiais. Labai pajėgūs lenktynininkai atvyks iš Prancūzijos, Vokietijos, Austrijos. Mums dar reikia mokytis, tačiau įkąsti kitoms šalims galime bandyti“, – apie Lietuvos rali-kroso lenktynininkų galimybes „European Rallycross Challenge“ varžybose kalbėjo etapo Vilkyčiuose organizatorius.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Autokroso varžybos Ramygaloje
Tomo Markelevičiaus nuotr./Autokroso varžybos Ramygaloje

Pergalę čempionate lėmė auksarankiai mechanikai

Automobilių kroso divizione 3A RWD šiemet nugalėjęs Saulius Žunda apgynė pernai iškovotą nugalėtojo titulą. Pasak sportininko, tą padaryti šiame sezone buvo gana sunku, kadangi į nugarą kvėpavo nusileisti nė neketinę oponentai. Itin dramatiškai S. Žundai susiklostė paskutinysis etapas Šakiuose. Nors iki šių varžybų sezono įskaitoje S. Žunda pirmavo keliais taškais, tačiau auksas pakibo ant plauko tuomet, kai pirmame važiavime lyderis gerokai apgadino savo bagį.

„Startas paskutiniame etape man buvo nesėkmingas, nes jau pirmame posūkyje padariau avariją. Po jos mano bagis iš trasos buvo išvežtas tik į pagalbą pasitelkus keltuvą. Mažai kas tikėjo, kad iki antro važiavimo mechanikai spės sutvarkyti bagį ir aš galėsiu startuoti. Konkurentai plojo rankomis, bet mano mechanikai dirbo tiesiog pasakiškai. Buvome pasiruošę galimoms avarijoms, tad incidentas nebuvo staigmena. Lūžo vairo kolonėlė, pagrindinė ašis, abi priekinės šakės. Finaliniame važiavime startavau iš penktosios pozicijos, o po penkių ratų jau buvau antras. Prieš mane važiavo brolis Giedrius, tačiau jį lenkti minčių neturėjau. Man užteko antrosios vietos, kad užsitikrinčiau čempiono vardą. Noriu padėkoti draugams, šeimai, kolegoms, mechanikams ir visiems, kurie manimi tikėjo. Didžiausią padėką skiriu žmonai, kuri taip pat važiuoja krose, VAZ klasėje“, – apie pergalę emocingai pasakojo S. Žunda.

„Bagių klasė yra gana brangi klasė. Ne visi gali joje važiuoti. Reikia nemažo biudžeto, įgūdžių. Komanda turi viską koordinuoti. Jeigu tu nevažiuoji pirmas ar antras – pastoviai „valgai“ smėlį ir žvyrą. Reakcija, matomumas mažėja. Rezultatas susideda iš labai daug aspektų. Vienas svarbiausių dalykų – praktika. Aš asmeniškai bagį vairuoju nuo 2008-ųjų metų ir šiemet tik antrą kartą pasiekiau RWD klasės čempiono titulą. Kai turi patirties – važiuoji kitaip. Įvertini varžovus, pagalvoji, ką gali jie. Važiuojant reikia strategijos. Kartais atrodo, kad kuris nors ir konkurentų specialiai važiuoja taip, lyg stengdamasis mane eliminuoti iš varžybų. Ir tai ne iš piršto laužtos prielaidos. Kai pažiūri į statistiką, į taškus, supranti, kodėl tam tikro klubo sportininkas siekia tave pašalinti iš varžybų. Kai kam tai yra naudinga. Tai sportas, kuriame konkurencija kartais būna labai nedraugiška. Kiekviena pirma vieta yra brangi ir visi nori dėl jos kovoti. Deja, ne visada švariai“, – matomos ir nematomos kovos subtilybes įvardijo S. Žunda.

S. Žunda savo bagį šiuo metu yra pardavęs Baltarusijos sportininkui, tačiau pats be bolido neliks. Lenktynininkas savo garaže turi ir kitą bagį, atitinkantį klasės visais varomaisiais ratais reikalavimus. Sportininkas žada netrukus savo autoparką atnaujinti ir kitąmet siekti vietos geriausiųjų trejetuke.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Autokroso varžybos Ramygaloje
Tomo Markelevičiaus nuotr./Autokroso varžybos Ramygaloje

Iš kroso į ralį

Apdovanojimų vakaro metu organizatoriai į sceną ne kartą kvietė Lauryną Diržininką. Vyras iškovojo du čempiono titulus. Sportininkas greičiausias buvo  Lietuvos autokroso čempionato 4 divizione ir Baltijos šalių taurės „2000 Super“ klasėje. Beje, pastarasis pasiekimas vertas atskiros pastraipos, kadangi šį titulą L. Diržininkas pasiekė vairuodamas silpnesnį automobilį, nei varžovai.

„Vairuodamas automobilį, kurio variklio darbo tūris yra 1600cc nugalėjau dviejų litrų klasėje. Ar čia varžovai ne tokie pajėgūs, ar mano asmeniniai įgūdžiai lėmė tokį laimėjimą – spręskite jūs. Kadangi praėjusiais metais 1600cc klasėje laimėjau labai lengvai, šiemet jėgas išmėginti nusprendžiau galingesnių automobilių gretose. Vairuoju „VAZ 2108“ ir šiuo automobiliu esu labai patenkintas, variklis paruoštas labai gerai, o ir pati mašina tikrai nebloga. Gal dar ir pats šiek tiek vairuoti moku“, – pergalės paslaptimis dalijosi L. Diržininkas.

Lenktynininkas atskleidė, kad kitąmet jo autokroso trasose veikiausiai nebeišvysime, kadangi L. Diržininkas žengia į ralio pasaulį. Anot sportininko, kroso trasose jau viskas įrodyta, o ralis – naujas istorijos puslapis jo asmeninėje karjeroje.

Noriu važiuoti ralyje, nes ten smagiau

„Noriu važiuoti ralyje, nes ten smagiau. Krose jau viską įrodėme, visiems „įvežėme“. Pasiliksiu gal dar kažkiek ties rali-krosu, tačiau prioritetas bus ralis. Kokiu automobiliu startuosime ralyje – dar sprendžiama. Tai nebus „Renault Clio“, kuriuo važiavome „Saaremaa“ ralyje Estijoje. Galiu pasakyti tik tiek, kad tai irgi bus automobilis priekine varančia ašimi. Planuoju tokiu automobiliu važiuoti metus ar dvejus. Žiūrėsime, kaip seksis priprasti prie ralio, o tuomet gal ir į kitą techniką pasidairysime. Žinoma, jei leis finansai. Kas bus mano šturmanas – kol kas sakyti nenoriu. Išlaikykime intrigą. Mano nuomone, ralis yra visko viršūnė. Tai sporto šaka, kuri reikalauja dar daugiau meistriškumo, todėl noriu tobulėti. Aišku, ralyje viskas priklauso nuo dviejų žmonių tandemo. Su šturmanu dabar susišnekame. Jis mane pamoko, aš jį. Yra treneriai, kurie duoda patarimų. Man ralis – neatrasti plotai“, – apie kito sezono naujoves pasakojo L. Diržininkas.

Į ralio pasaulį žengiantis L. Diržininkas žada nepamiršti ir rali-kroso ir ketina sudalyvauti kitąmet Vilkyčiuose vyksiančiose „European Rallycross Challenge“ varžybose.

„Šiose varžybose būtinai sudalyvausiu. Jau ruošiame automobilį. Dalyvausiu tuo pačiu „Lada“ automobiliu. Padarysime keletą techninių pakeitimų, kad mašina atitiktų techninius reikalavimus. Žinoma, kažką dar patobulinsime, kad neatsiliktume nuo konkurentų iš kitų šalių“, – tvirtino sportininkas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius