Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

A.Lukyanukas su „EAMV Motorsport“ komanda tapo Estijos ralio čempionato nugalėtojais

Saremos ralis – varžybos į kurias susirenka bene gausiausias dalyvių būrys Pabaltijo šalyse. Šiemet užsiregistravusių dalyvių sąraše skaičius gerokai perkopė 100 ir starto rikiuotėje galėjome išvysti 147 dalyvių ekipažus.
Varžybų akimirka
Varžybų akimirka / „EAMV Motorsport“ nuotr.
Temos: 2 Ralis Estija

Šios varžybos idomios ne tik tuo, kad čia susirenka gausus dalyvių būrys, bet ir tuo, kad Saremos saloje yra specifinė kelio danga, skirtingai nei žemyninėje Estijos dalyje. Palijus vanduo ant kelio gali išsilaikyti keletą dienų, per kurias toliau nelyjant ji neišdžiūva, o esant sausai dangai, žvyrkelis vietomis atrodo lyg betonas. Važiuojant automobiliu ir stipriai stabdant atsiranda juodi dryžiai, lyg ant asfalto dangos.

Šiose varžybose dalyvavome ir mes, „EAMV Motorsport“ komanda, jose aptarnavome vieno greičiausių Pabaltijo ir Rusijos ralio pilotų ekipažą – Aleksėjų Lukyanuką ir Aleksėjų Arnautovą su mūsų dirbtuvėse ruoštu „Mitsubishi Lancer EVO X“ automobiliu.  Taigi apie viską iš pradžių.

„EAMV Motorsport“ nuotr./Varžybų akimirka
„EAMV Motorsport“ nuotr./Varžybų akimirka

Rugsėjo mėnesį vykusiame priešpaskutiniame Estijos ralio čempionato etape, Tartu ralyje mūsų komandos ekipažas iškovojo pirmą vietą klasėje ir pirmą vietą absoliučioje ralio įskaitoje, kas užtikrino čempionų titulus 2014 metų Estijos ralio čempionate N4 klasėje, tačiau po šių varžybų laukė dar vienas išbandymas Saaremaa saloje Estijoje. Šiame ralyje sprendėsi absoliutus Estijos ralio čempionato titulas, kitaip tariant turime pasiekti finišą lyderių gretose, kad užsitikrintume 2014 metų Estijos ralio čempionato titulą.

Iškart po Tartu ralio ėmėmės pasiruošimo darbų prieš ateinantį „Saaremaa“ ralį. Kaip ir po kiekvienerių varžybų automobilį prižiūrintis personalas jį kruopščiai patikrino ir viską paruošė varžyboms. Viską turime atlikti nepriekaištingai , kitaip čempionų titulą matysime kaip savo ausis.

Ketvirtadienį ryte iš Vilniaus pajudame Saareemaa salos link, kurioje ir vyks varžybos. Vakarop atvykstame į Kuressaare miestą kuriame būsime apsistoję visų varžybų metu. Šiame ralyje pirmą kartą sezone Aleksėjams teks važiuoti  tamsoje, taigi atvykę į salą, paruošiame automobilį ir laukiame sportininkų, jie turi atvežti visą reikiamą ekipiruotę penktadienio techninei apžiūrai, bei susireguliuoti papildomus žibintus naktiniams greičio ruožams. Atlikę visus darbus einame ilsėtis.

Penktadienis – 10.24 val. ryte, mums paskirta automobilio techninė patikra prieš varžybų startą. Ryte atvykstame į techninę apžiūrą, be jokių nesklandumų susitvarkome visus formalumus ir keliaujame į serviso zoną, kur tradiciškai statysimės „palapinių mietelį“. Atlikę visus pasiruošimo darbus laukėme varžybų starto.

Pirmieji trys greičio ruožai (bendras jų ilgis 17,65 km) vyks tamsiu paros metu, o tai sportininkus priverčia maksimaliai susikoncentruoti į vairavimą, nes tamsoje daug lengviau padaryti klaidą kuri gali kainuoti visų varžybų rezultatą. Pirmajame greičio ruože Aleksėjus finišo liniją kerta ketvirtoje pozicijoje, nuo lyderių atsilikimas – 2,2 sekundės. Antrą greičio ruožą sportininkai įveikia greičiausiai, o trečiajame parodo vienodą laiką su Timmu Korge ekipažu, kuris pilotuoja „Ford Fiesta R5“ automobilį. Po šių greičio ruožų seka 40 minučių servisas, per kurį komanda turi pilnai sustyguoti automobilį šeštadienio greičio ruožams. 

„EAMV Motorsport“ nuotr./Varžybų akimirka
„EAMV Motorsport“ nuotr./Varžybų akimirka

Atvykęs į servisą Aleksėjus pasako, kad galiniame kairiajame rate girdisi pašalinis garsas, komanda nuodugniai viską patikrina ir randa atsilaisvinusį vieną pakabos varžtą, laimei, kad varžtas tik atsilaisvino ir nepridarė didesnės žalos automobilio pakabai. Viską sutvarkius automobilis keliauja į uždarą parką, o sportininkai ir komanda vyksta ilsėtis.

Po pirmos ralio dienos lyderių rikiuotė atrodo taip: Pirmas Timmu Korge ir Erki Pints ekipažas, antri Aleksėjus Lukyanukas ir Aleksėjus Arnautovas atsiliekantys 1,4 sek., treti Siimu Plangi ekipažas su dešimtos kartos „Mitsubishi“.

VIDEO: A.Lukyanukas ir A.Arnautovas ralyje „Saaremaa“

Šeštadienis – varžybų startas 8 valandą ryte, įveikti dar teks daugiau nei 92 km greičio ruožų. Galima sakyti, kad varžybos dar tik prasideda. Ketvirtame, penktame ir šeštame greičio ruožuose vyksta atkakli kova, greičio ruožų įveikimo laikai tarp sportininkų ekipažų skiriasi vos sekunde ar jos dalimis. Lyderių trejetukas išlieka toks pat kaip ir po pirmosios ralio dienos, tačiau Timmu Korge ekipažas pamažu ima tolti ir skirtumas nuo mūsų ekipažo padidėja iki 5,6 sekundžių, į nugarą kvėpuoja ir atsipalaiduoti neleidžia S.Plangi ekipažas, atsiliekantis vos 2,4 sekundes. Kova įnirtinga, o laiko intervalai tokie maži, jog padarius bent menkiausią klaidą gali „nukristi“ į rikiuotės galą.

Po šių greičio ruožų komanda turi 40 minučių servisą automobilio peržiūrai bei remontui. Automobilis veikia kaip šveicariškas laikrodis, be menkiausių gedimų, taigi serviso metu atliekami standartiniai patikrinimo darbai, uždedamos naujos padangos ir automobilis išleidžiamas į trasą. Iki varžybų finišo lieka keturi greičio ruožai.

„EAMV Motorsport“ nuotr./Varžybų akimirka
„EAMV Motorsport“ nuotr./Varžybų akimirka

Septintajame greičio ruože Aleksėjus Lukyanukas ir Alekėjus Arnautovas finišo liniją kerta antri, nuo lyderių ekipažo atsilikę vos 0,8 sek., treti už nugaros S.Plangio ekipažas, šiame greičio ruože atsilikę 4,3 sek.. Per aštuntąjį ir devintąjį  greičio ruožą S.Plangio ekipažas sumažina atsilikimą iki 3,5 sekundės, o T.Korge su pranašesniu „Ford Fiesta R5“ automobiliu įgauna 11,2 sekundžių pranašumą.

Lieka vienintelis 9,95 km ilgio greičio ruožas, kuriame spręsis varžybų nugalėtojas. Mūsų komandos tikslas šiose varžybose buvo, bet kokia kaina pasiekti finišą kuo aukštesnėje pozicijoje, kad laimėtumėme absoliutų 2014 metų Estijos ralio čempiono titulą. Žinoma, absoliutus čempionatas yra svarbiau nei laimėti šias varžybas, tačiau Aleksėjus ne iš tų sportininkų, kurie lengvai atiduotų pergalę kitiems.  

Beveik dešimties kilometrų greičio ruože pasivyti ir aplenkti lyderius yra neįmanoma, nebent jie padarytų klaidą, o už nugaros važiuojantis S.Plangi ekipažas dar turi galimybę mus pasivyti. Taigi ralis nesibaigia iki paskutinio varžybų metro.

„EAMV Motorsport“ nuotr./Varžybų akimirka
„EAMV Motorsport“ nuotr./Varžybų akimirka

10 greičio ruožas kuris buvo lemtingas mūsų ekipažui. Viename iš posūkių Aleksėjai padaro klaidą, atlėkę į posūkį nesuvaldo automobilio ir jis dideliu greičiu apsisuka ant kelio, laimei sportininkai neužstringa pakelės griovyje ir gali tęsti varžybas. Prarastos brangios sekundės lemia tai, kad S.Plangio ekipažas mus aplenkia ir laimi pirmą vietą klasėje ir antrą absoliučiai. Aišku kažkiek apmaudu, kad paskutiniame greičio ruože nukritome viena pozicija žemiau, tačiau tikrai nėra ko nusivilti, juk iškovojome visų metų čempionų titulą. 

Po lenktynių, varžybų teisėjai nutarė patikrinti visus tris lyderių ekipažų automobilius ar jie atitinka keliamus techninius reikalavimus. Po apdovanojimų pakylos vykstame į uždarą parką iš kurio pasiėmę sportinį bolidą keliaujame į patikrą. Beveik dvi valandas trukusi patikra praėjo sklandžiai ir nei viename automobilyje nebuvo rasta neatitikimų. Sulaukiame sveikinimų iš Estijos ralio techninių komisarų, jie spaudžia mums rankas ir tikisi vėl išvysti kitų metų sezone.   

„EAMV Motorsport“ komandos ekipažo pasiekimai 2014 metų Estijos ralio čempionate:

  • „Rally Harju“ – iškovota  1 vieta absoliučiai ir 1 vieta klasėje
  • „Rally Viru“ –  iškovota 2 vieta absoliučiai ir 1 vieta klasėje
  • „ERC Rally Estonia“ – iškovota  2 vieta absoliučiai Europos čempionato įskaitoje ir 1 vieta klasėje Europos čempionato įskaitoje
  • „ERC Rally Estonia“ –  iškovota 1 vieta absoliučiai Estijos čempionato įskaitoje ir 1 vieta klasėje čempionato įskaitoje
  • „Rally Kurzeme“ – iškovota 1 vieta absoliučiai ir 1 vieta klasėje
  • „Rally Tartu“ – iškovota 1 vieta absoliučiai ir 1 vieta klasėje
  • „Rally Saaremaa“ – iškovota 3 vieta absoliučiai ir 2 vieta klasėje

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius