Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2015 05 23 /2015 05 24

Autokroso varžybos Gargžduose pažymėtos virtimų gausa ir lenktynėmis naktį

Šeštadienį Gargždų miesto autokroso trasoje sezoną pradėjo Regionų ir Žemaitijos taurės varžybų serijoje lenktyniausiantys sportininkai. Prie starto linijos padalinti į skirtingas klases iš viso stojo net 52 dalyviai.
Varžybų akimirka
Varžybų akimirka / Tomo Markelevičiaus nuotr.

Papildyta 23.24 val.

Pasibaigus pagrindinėms varžyboms dalyviai buvo pakviesti registruotis į „Gargždų nakties“ lenktynes ir tą pačią trasą įveikti jau sutemus. Saulei besileidžiant buvo surengtas kvalifikacinis važiavimas. Jo metu prie starto stojo 8 dalyviai.

Matomumo buvo tikrai ne itin daug.

Po kvalifikacijos paskelbta pertrauka. Finalinis važiavimas įvyko jau sutemus. Menkai apšviestą trasą greičiausiai įveikė ir pirmos vietos „Gargždų nakties“ taurę iškovojo Tomas Skrodenis, vairavęs „Honda Civic“. Antros vietos prizininku tapo Mantas Pukys, o trečias finišavo Povilas Ivanovas.

„Matomumo buvo tikrai ne itin daug. Kai kuriuose trasos kampuose praktiškai visai nebuvo šviesos. Šiaip varžybas vertinu labai gerai. Viskas suorganizuota šauniai. Ne visi Lietuvos autokroso čempionato etapai būna surengti tokiame lygyje, kaip šios varžybos. Džiaugiuosi ir dėkoju organizatoriams“, – sakė „Gargždų nakties“ nugalėtojas Tomas Skrodenis.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Sezoną pradėjo Gargžduose

Gargždų autokroso trasos ilgis siekia 900 metrų. Visa trasa padengta molingu smėliu ir žvyru. Starto vietoje trasos plotis siekia 14,5 metro, o plačiausia trasos vieta, kurioje dalyviai turi daugiausia erdvės lenkimams – 22 metrai.

Siauriausioje trasos atkarpoje dalyviams palikta vos 10 metrų, tačiau ir čia sportininkai sugeba atlikti lenkimus, dažnai nevengdami ramstytis šonais.

VIDEO: Autokrosas Gargžduose

Į Gargždų trasą susirinkę autokroso dalyviai pirmiausia su trasa susipažino laisvosiose treniruotėse. Vėliau prasidėjo chronometruojami važiavimai, kurie turi didelę reikšmę siekiant teisės rinktis starto poziciją važiuojant grupėje su kitais klasės dalyviais.

Dar prieš prasidedant įskaitiniams važiavimams užfiksuota ir virtimų. 618-uoju numeriu pažymėtas „Volkswagen Golf“, vairuojamas Nerijaus Zarudnevo, virto paskutiniame posūkyje prieš finišą.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Prieš prasidedant įskaitiniams važiavimams, kuriuose lenktynininkai kovoja dėl taškų, trasoje buvo surengtas dalyvių paradas. Pilotai kartu su savo mechanikais, palaikymo komandomis ir draugais apsuko simbolinį ratą Gargždų trasoje.

Iš karto po to prie starto rikiavosi diviziono „D-2000 Super“ dalyviai. Geriausią rezultatą čia pademonstravo Petras Bartkus su „Opel Astra“. Nuo jo mažiau nei sekunde atsiliko „Volkswagen Golf“ pilotavęs Kęstutis Janukaitis. Mindaugas Sidabras pademonstravo trečią rezultatą.

„VAZ Klasika“ įskaita buvo sujungta su „D1600 Junior“ klase, kurioje važiavo vos vienas dalyvis 14-os metų sportininkas Dovainis Zarudnevas. Šiame bendrame važiavime greičiausias buvo Žilvinas Patlaba su „VAZ 2106“. Nuo jo kiek atsiliko Stasys Brundza, sėdęs prie „VAZ 2101“ vairo. Trečią poziciją pirmame važiavime iškovojo Gediminas Budrys, kuris penkis ratus nuvažiavo per 4 min. 39,195 sek.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

„D-1600“ divizione varžyboms buvo registruota 13 dalyvių, tačiau pirmame važiavime nestartavo Kęstutis Skiezgilas. „Honda Civic“ klase neoficialiai vadinamoje įskaitoje geriausią laiką parodė Karolis Petreikis su „Civic“. Nuo jo puse sekundės atsiliko Paulius Kiudys, taip pat su „Civic“. Į trečią vietą prasibrovė Steponas Jančauskis, vairavęs „Seat Ibiza“. Lyderių trejetas pagal trasos įveikimo laiką kiek atitrūko nuo kitų diviziono dalyvių.

Nesėkmę šiame važiavime patyrė Mantas Pukys su „Honda Civic“. Lenktynininkas kliudė trasos ribas žyminčias padangas ir keletą kartų vertėsi. Sportininkas nenukentėjo, tačiau mechanikams teko paplušėti kūjais ir kitaip šalinti virtimo metu padarytą žalą.

„D-2000“ diviziono pirmasis važiavimas į startą sukvietė 13 dalyvių, nors pirminiame sąraše jų klasėje turėjo startuoti 15. Greičiausias čia buvo vienu iš favoritų laikomas Tomas Skrodenis, kone tobulai valdantis savo „Honda Civic“. Antrąjį laiką po atkaklios kovos pademonstravo Valdemaras Vitkus, vairavęs naujesnės kartos „Honda Civic“. Pagal oficialų varžybų protokolą trečioje pozicijoje buvo klasifikuojamas Andrius Daukštas su „Renault Clio“.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

„M3A AWD+RWD“ klasėje kartu startavo viena ir abiem ašimis varomų bagių vairuotojai. Čia penkis ratus greičiausiai įveikė Vytautas Skabeikis. Jam ant kulnų nuolat lipo panevėžietis Gedas Kirdeikis. Taip pat nuo šių dviejų sportininkų neatsiliko ir Donatas Joniškis, geriausią laiką pademonstravusiam lenktynininkui nusileidęs vos 4 sek.

Paskutinieji startavo ir pirmuosius važiavimus užbaigė „D-OPEN“ divizijos dalyviai. Intensyviausia kova čia virė tarp pirmą rezultatą parodžiusio Roberto Janulio su „Audi Coupe“, nuo jo vos sekunde atslikusio Egidijaus Kirdeikio su „Volkswagen Golf“ bei trečioje pozicijoje finišavusio Manto Ilginio, kuris vairavo „Ford Siera“.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Antrieji važiavimai įnešė šiokių tokių rokiruočių kai kurių klasių lyderių gretose, mat abiejų važiavimų metu iškovoti taškai buvo sumuojami ir pagal tai nustatoma starto tvarka finale.

„D-2000 Super“ dalyvių kategorijoje po antrojo važiavimo lyderiu išliko Petras Bartkus, už savęs palikęs atitinkamai Kęstuti Janukaitį bei Mindaugą Sidabrą bei dar du dalyvius.

„VAZ Klasika ir D-1600 Junior“ įskaitoje po dviejų važiavimų lyderių trejetas taip pat nepasikeitė. Čia stabilų tempą ir toliau demonstravo lyderis Žilvinas Patlaba.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

„D-1600“ įskaitoje antrasis važiavimas permainų neatnešė, tad po dviejų važiavimų teisę rinktis starto vietą finale vis dar turėjo Karolis Petreikis su „Honda Civic“.

Bagių klasėje po dviejų važiavimų į pirmą poziciją šoktelėjo Gedas Kirdeikis, privertęs nusileisti už jo likusius Donatą Joniškį ir Vytautą Skabeikį. „D-Open“ dalyvių gretose ir toliau užtikrintai pirmavo Robertas Janulis. Rezultatų protokole už jo buvo klasifikuojamas Egidijus Kirdeikis ir Mantas Ilginis.

„D-2000“ klasėje virė tokia atkakli kova, kad čia rezultatų netgi teko luktelėti. Dėl kai kurių dalyvių veiksmų trasoje buvo kilę diskusijų su teisėjais, tačiau lenktynininkai nesutarimą išsprendė vyriškai ir paspaudė vienas kitam rankas. Po dviejų važiavimų čia ir toliau lyderiavo Tomas Skrodenis, jam įkandin sekęs Valdemaras Vitkus išliko antras, o trečioje pozicijoje atsidūrė Pavelas Ivanovas.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Dalyvių planus ir ketinimus finaliniame važiavime sujaukė įsismarkavęs lietus, o autokrosas dar kartą įrodė, kad ši sporto šaka gali būti nenuspėjama iki pat paskutinio šachmatinės vėliavos mosto.

Net ir būdamas užtikrintu lyderiu įskaitiniuose važiavimuose čia negali būti garantuotas, kad finale visko nelems viena klaida. Kai kurių klasių finaluose būtent taip ir atsitiko. Ne vienas dalyvis, iki tol važiavęs prizininkų gretose, pervertino savo jėgas ir pasikeitusią trasos dangos būklę ir padarė brangiai kainavusių klaidų.

Kad finaluose įtampa darė savo buvo aišku tuomet, kai antrą kartą teko pakartoti kai kurių klasių startą. Vienas ar kitas lenktynininkas startuodavo per anksti, dėl to gaudavo įspėjimą ir taip sugrąžindavo visus dalyvius į trasos pradžią pakartotinei starto procedūrai.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Galiausiai finaliniai važiavimai išaiškino Regionų ir Žemaitijos taurių pirmųjų etapų nugalėtojus ir prizininkus.

„D-1600 Junior“ įskaitoje apdovanotas vienintelis dalyvis, jaunasis Dovainis Zarudnevas. Jis trasoje kartu važiavo su „VAZ Klasika“ vairuotojais. Pastarojoje klasėje pirmą vietą iškovojo Žilvinas Patlaba. Ant antrojo laiptelio žengė Gediminas Budrys. Stasys Brunzda tenkinosi trečia vieta.

„D-2000 Super“ klasėje auksu pasipuošė Petras Bartkus. Antra pozicija džiaugėsi Kęstutis Janukaitis, o bronzinę taurę laimėjo Mindaugas Sidabras.

„D-2000“ įskaitoje užtikrintai į pergalę lėkė Tomas Skrodenis. Mindaugas Kanapackis su „Volkswagen Golf“ prasibrovė į antrą vietą. Trečiosios pozicijos prizininku tapo iki tol atokiau nuo greičiausiųjų trejetuko buvęs Linas Petrauskas su „Opel Kadett“.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Galine ašimi varomų bagių klasėje pirmos vietos taurę iškovojo Gedas Kirdeikis. Antrosios vietos prizininku tapo Karolis Valančius. Romas Kiaulakys pelnė trečią vietą.

Abiem ašimis varomų bagių kategorijoje taures išsidalijo du dalyviai. Aukštesnės prabos apdovanojimo nusipelnė Donatas Joniškis. Pozicija žemiau lenktynes baigė Vytautas Skabeikis.

„D-1600“ divizione pergalingai metus pradėjo pirmos vietos apdovanojimą nuskynęs Karolis Petreikis su „Honda Civic“. Vos laipteliu žemiau finale finišavo Steponas Jančauskis, vairavęs „Seat Ibiza“ kovinį bolidą. Romas Stankūnas savo taurių kolekciją papildys apdovanojimu už trečią vietą.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

„D-Open“ dalyvių gretose stabilų tempą ir šaltus nervus pademonstravo bei nugalėtoju tapo Robertas Janulis. Po atkaklios kovos ir kitų dalyvių klaidų į antrąją vietą šoktelėjo iki tol kiek lėčiau važiavęs Andrius Šimonis. Panevėžietis Egidijus Kirdeikis su ketvirtosios kartos „Volkswagen Golf“ namo grįžta su trečiosios vietos apdovanojimu.

Komandinėje įskaitoje daugiausia taškų surinko ir taurę laimėjo „Bolids“ ekipa. Šiai komandai jos nariai uždirbo 60 taškų.

41-ą balą pelnė ir antroje vietoje klasifikuojama buvo TŠSA „Autoiksas“ komanda. Treti pagal surinktų taškų sumą buvo „Tornada Racing“ ekipos nariai su 37-iais taškais.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius