Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Blynas, kuris šiemet nesvilo – „Fast Lap Race“

„Race“ varžybų startas
Andriaus Lauciaus nuotr. / „Race“ varžybų startas
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Nors „Fast Lap“ per kelis savo gyvavimo metus, nekentėjo nuo visiško dalyvių bei žiūrovų nepritekliaus, vis dėlto, renginio organizatoriai nenustygsta vietoje ir nuolat laužo galvas, ką dar įdomaus sugalvoti ir kuo čia dar nustebinti jau, rodos, visko mačiusį „vartotoją“.

Po ilgų svarstymų, jie galiausiai pasiryžo įgyvendinti jau kurį laiką kirbėjusią idėją – „Fast Lap“ metu surengti trumptų distancijų žiedines lenktynes, pavadinimu „Race“. Ir ką jūs manote,– neprisvilo ir neapdegė, kaip dažnai nutinka, šis pirmas blynas, bet, priešingai, ši naujovė gerokai pasaldino ir nudžiugino visų širdis. Žiūrovai, apkvaitę nuo vikrių lenktynininkų trasoje, kunkuliavo nuo azarto ne ką mažiau nei sportininkai, o ne vienam dalyviui važiavimas ir pergalės siekimas „Race“ tapo bene svarbesnis, nei pats „Fast Lap“.

Giedriaus Matulaičio/matulaitis.lt nuotr./„Fast Lap“ pirmas etapas. Automobiliai
Giedriaus Matulaičio/matulaitis.lt nuotr./„Fast Lap“ pirmas etapas. Automobiliai

Trumpai priminsiu: „Race“ metu dalyviai trasoje tarpusavyje kovoja dėl aukštesnės vietos. Dienos metu būna dalyvių kvalifikacija ir du įskaitiniai, 12-os ratų važiavimai. Automobiliai klasifikuojami į dvi grupes: „Super Fun“ (varikliai iki 1996 kub. cm) ir „Extreme Fun“ (varikliai virš 1996 kub. cm). Automobiliai turi atitikti griežtus techninius reikalavimus, todėl toli gražu ne kiekvienas „Fast Lap“ dalyvis turi teisę varžytis „Race“ lenktynėse.

Kad ši naujovė pasiteisino, mums pritaria ir dalyviai, savo kailiu išmėginę „Race“ džiaugsmus. Gediminas Zabotkus, Kornelijus Gurčinas, Vytenis Gulbinas, Paulius Natalevičius ir Pranas Sasnauskas, – visi šį sezoną lipę ant „Race“ apdovanojimų pakylos, dalinasi įspūdžiais.

Kaip manote, ar „Race“ pasiteisino ir turėtų būti organizuojamas ateinančiame „Fast Lap“ sezone?

G.Zabotkus: „Mano nuomone, „Race“ tikrai pasiteisino ir renginiui pridėjo žavesio, pritraukė daugiau dalyvių ir žiūrovų. O ir patiems „Fast Lap“ organizatoriams tai naujas laiptelis mūsų mėgėjiškame sporte, naujas pliūpsnis adrenalino, nauji įspūdžiai ir iššūkiai.“

K.Gurčinas: „Manau, kad „Race“ pasiteisino 100 proc. ir virsta renginio vinimi tiek dalyviams, tiek žiūrovams. Asmeniškai man, tai buvo vienintelis renginys, leidžiantis pakovoti trasoje su kitais, turint „ribotą biudžetą“. Pravažiavus lenktynėse, „Fast Lap“  tapdavo tik apšilimo treniruotė.“

V.Gulbinas: „Aš manau, kad tai buvo labai vykusi naujovė. Šiuo metu į „Race” dalį žiuriu rimčiau nei į patį „Fast Lap”. Naujiems žiūrovams, per daug neįsigilinusiems į dalyvių techniką ir pasiruošimą, „Fast Lap“ stebėjimas neatneša tokių emocijų kaip trumpų distancijų lenktynės, kur visada gausu lenkimų, kovos. Net nenoriu pagalvoti, kad kitais metais galėtų nebūti „Race“ ir labai tikiuosi, kad susidariusi situacija Lietuvos autosporto pasaulyje privers organizatorius dar rimčiau pažiūrėti į šių lenktynių organizavimą ir rimto čempionato surengimą.“

Andriaus Lauciaus nuotr./Antrojo „Fast Lap“ etapo akimirka
Andriaus Lauciaus nuotr./Antrojo „Fast Lap“ etapo akimirka

P.Natalevičius: „Įžvelgiu vien tik šios idėjos pliusus. Dalyviai gali tarpusavyje varžytis kaip tikrose žiedinėse varžybose, su mažesniais kaštais, kas daugeliui yra labai aktualu. O visi pažįstami žiūrovai vienareikšmiškai sako, kad tai labai pagyvino renginį. Tad „Race“ reikia tik tobulinti ir eiti su šia idėja pirmyn.“

P.Sasnauskas: „Manau, kad Race'as nutiesė tiltą tarp „Fast Lap“ ir žmonių, kurie turi pakankamai didelę kompetenciją žiedinėse lenktynėse. Ir nors kol kas nėra didelio dalyvių skaičiaus, galbūt, ir labai greitų dalyvių trūksta, bet susidomėjimas tikrai yra ir tik laiko klausimas, kada šios varžybos reikalaus didesnio pajėgumo, norint kovoti dėl aukštesnių pozicijų.“

Kas jums patiems būtų svarbiau ir kas atrodytų sudėtingiau - laimėti „Race“ ar laimėti „Fast Lap“?

G.Zabotkus: „Manau, šiuo metu labiau norėčiau laimėti „Fast Lap“ (nebūtinai pirmą vietą, užtektų ir antros), nes jame važiuoja daugiau ir greitesnių dalyvių, kurie negali lenktyniauti „Race“ dėl techninių reikalavimų neatitikimo.“

K.Gurčinas: „Manau, kad laimėti tiek „Fast Lap“, tiek „Race“ yra sunku, nes didžioji dauguma dalyvių tikrai stiprūs, o ir man pačiam trūksta praktikos. Tik jei „Fast Lap“ rezultatai labiausiai priklauso nuo tavęs, tai „Race“ dar daug ką lemia sėkmė.“

V.Gulbinas: „Kadangi „Fast Lap“ dalyvauju nuo pačio pirmo etapo, 2008 metais, tai nugalėjimas jame būtų didelė šventė. Tačiau mano automobilis yra visiškai nepritaikytas tokioms varžyboms (jis paruoštas ilgoms distancijoms ir tikrai nėra greitas), tad niekada nepuoselėjau vilčių laimėti bendroje įskaitoje. Nugalėti „Race“, nepadarius minimalių patobulinimų – nerealu. Lengvos ir greitos „Hondos“ lengvai pabėga į priekį. Bet, žinoma, pergalė lenktynėse būtų labai malonus pasiekimas.“

F-1 irgi važiuoja itin geri lenktynininkai, bet incidentų ne visada išvengiamaP.Natalevičius: „Galiu vienareikšmiškai atsakyti, kad man svarbiau yra „Race“ dalis! Čia – daugiau azarto, turiu tam paruoštą techniką ir mane kur kas labiau domina pozicinė kova. Tačiau tikrai nenoriu nuvertinti „time attack“ tipo važiavimų: tai puiki proga tobulinti įgūdžius, sužibėti naujokams ir tai, apskritai, yra viso šio puikaus renginio pradžia.“

P.Sasnauskas: „Mane, asmeniškai, labiausiai žavi, būtent, žiedinės lenktynės, kur kova vyksta tiesiogiai ir visiems sąlygos vienodos, todėl laimėti „Race“ man yra svarbiau. Taip pat, manau, kad psichologiškai ir fiziškai pravažiuoti „Race“ yra sunkiau, nes visi įveikti ratai turi būti greiti. Kita vertus, žinant, kokią techniką vairuoja „Fast Lap“ lyderiai ir kaip intensyviai treniruojasi, galiu pasakyti, kad nugalėti „Fast Lap“ yra išties sunku.“

Ar drąsiai jaučiatės lenktyniaujant „Race“, žinodami, kad kartu trasoje važiuoja daugiausia jauni, mėgėjai lenktynininkai?

G.Zabotkus: „Žinoma, nėra drąsu. Važiuojant greitą ratą „Nemuno Žiede“, iš esmės, nėra nei drąsu, nei saugu. Tačiau visada tikiuosi, kad kartu su manimi į trasą važiuojantis kolega, prieš startuodamas, pagalvoja, kad nori sudalyvauti ir kitose lenktynėse, ir kad šiandien valgyti vakarienės nori grįžti namo...“

K.Gurčinas: „Prieš „Race“ labai nerimavau, nes niekada nesu važiavęs ir kovojęs dėl pozicijų „krūvoje“ su kitais. Nerimavau ir dėl savo, ir dėl kitų veiksmų. Tačiau po starto pajutau, kad visi vairuotojai „su galvom“, ir tai leido trasoje jaustis drąsiai ir užtikrintai. Nors dėl techninių gedimų nepavyko pravažiuoti taip gerai, kaip galėjau, bet vis tiek mėgavausi aršia kova su kolegomis.“

Tomo Petrovskio/Tomasfoto.lt nuotr./„Samsung Fast Lap“
Tomo Petrovskio/Tomasfoto.lt nuotr./„Samsung Fast Lap“

V.Gulbinas: „Sezono pradžioje šiek tiek prisibijojau važiavimo, tačiau jau pirmajame važiavime nusiraminau. Didžioji dalis dalyvių yra mėgėjai ir mašinas ruošiasi patys, todėl supranta riziką ir žino, kad jų nelaukia aptarnaujančio personalo būrys, galintis greitai pašalinti gedimus. Norėtųsi pagirti dalyvius tik pradėjusius „važiavimą krūvoje“, nes ne vienus metus dalyvaujant Palangoje teko pamatyti gerokai labiau „grybaujančių“ vairuotojų.“

P.Natalevičius: „Prieš pirmas „Race” varžybas buvo įvairių pamąstymų šia tema, tačiau jau po pirmų važiavimų nusiraminau: viskas vyko labai tvarkingai, pastabų konkurentams neturėjau. Kita vertus, reikėtų suprasti, kad čia lenktynės, visko pasitaiko. Juk ir F-1 važiuoja itin geri lenktynininkai, bet incidentų ne visada išvengiama.“

P.Sasnauskas:  „Tarp lenktynininkų vyrauja šiltas bendravimas, dažnai pasišnekame apie tai, kas atrodė padaryta neteisingai. Tie, kas šiek tiek prasčiau jaučia techniką, stengiasi neperlenkti lazdos kovodami dėl pozicijų, tad lenktyniauti čia tikrai nematau didelio pavojaus.“

Komentarai
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
KALĖDINIŲ DOVANŲ GIDAS
Parašykite atsiliepimą apie Gazas