Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Dacia Duster Ice“ ir Alainas Prostas sieks pergalės „Trophee Andros“ lenktynėse

Antrą žiemą iš eilės „Dacia“ bandys laimėti „Trophee Andros“ ledo lenktynių pirmenybes „Silhouette“ klasėje. „Trophee Andros“ maršrutų keliai leidžia išbandyti automobilio patikimumą, todėl „Dacia“ dar kartą galės pademonstruoti tvirtumą, kuriuo pasižymi „Duster“.
„Dacia Duster Ice“
„Dacia Duster Ice“ / Gamintojo nuotr.

Techninės taisyklės, kuriomis vadovaujamasi šiose varžybose, draudžia naudoti kompleksines brangias technologijas, o tai reiškia, kad, pavyzdžiui, važiuoklė, pavarų dėžė ir padangos privalo atitikti specifinius nuostatus. Siekdama būti konkurencinga, „Dacia“ sutelkė dėmesį į paprasto, tačiau sumanaus komplekto, atitinkančio prekės ženklo dvasią, gamybą.

„Trophee Andros“ yra pripažintos kaip vienos unikaliausių, bene daugiausiai iššūkių pateikiančių automobilių lenktynių. Atšiaurios oro sąlygos, su kuriomis susiduriama, gali keistis ypač greitai, o tai reikalauja tikslaus, tačiau spontaniško vairavimo stiliaus, kuris yra itin priimtinas Alainui Prostui.

„Dacia Duster Ice“ – parengtas „RenaultSport Technologies“

Nepaisant vairuotojo pajėgumo, automobiliai, dalyvaujantys „Trophee Andros“ lenktynėse, paruošiami specialiai. Tobulinant lenktynėms ant ledo pritaikytą „Dacia Duster“ versiją buvo naudojamasi didele „RenaultSport Technologies“ patirtimi pasauliniame automobilių sporte. Automobilio išorė slepia vamzdinę važiuoklę, kuri yra varoma „Renault–Nissan“ aljanso pagamintu trijų litrų 24 vožtuvų V6 350 AG variklio, ir yra rūpestingai sureguliuota, kad lenktynių serijose pasirodytų maksimaliai gerai. 2010/2011 m. serijoms „Dacia Duster“ V6 variklis buvo reikšmingai patobulintas, siekiant išgauti papildomą sukimo momentą, esant žemoms apsukoms. Pamatavus variklio galingumą stende paaiškėjo, jog gauti papildomi 20 Nm esant 3000 apsisukimų per minutę. Automobilyje įmontuota šešių bėgių sekvencinė greičių dėžė, kuri užtikrina greitą ir tikslų pavarų perjungimą net ir slystant šonu ant ledo.

Dvigubos svirties pakaba ir didelės eigos amortizatoriai leidžia „Dacia Duster Ice“ važiuoti skirtingo paviršiaus vietovėmis, kur vyksta „Trophee Andros“ etapai. Šių metų automobilyje naudojami nauji amortizatoriai, sukurti pagal tas pačias technikas ir išteklius, kuriuos „RenaultSport Technologies“ naudojo reguliuodama savo masinės gamybos automobilių pakabą.
Lenktynėms ant ledo skirtas „Dacia Duster“ turi įmontuotus riboto praslydimo reduktorius, kurie yra nepakeičiami ekstremaliomis žiemos sąlygomis. Tokio tipo pavarų dėžė, kurią galima pamatyti kituose „RenaultSport Technologies“ masinės gamybos ir varžybų automobiliuose, užtikrina nepriekaištingą efetyvumą nepaisant sukibimo, vairavimo stiliaus ar posūkio tipo.

„Dacia Duster Ice“ taip pat turi keturių ratų vairuojamąją sistemą, leidžiančia maksimaliai kontroliuoti automobilį posūkiuose. Mechaninė sistema naudoja sąsają iš priekinių ratų vairo kolonėlės, kurios jungtis gali būti lengvai pakoreguota, kad atitiktų skirtingus lenktynių trasos išplanavimus, sutinkamus sezono metu. „RenaultSport Technologies“ ir „Tork Engineering“ atnaujino vairo stiprintuvą, kuris dabar naudoja specialiai kalibruotą elektro–hidraulinę sistemą. Vairavimo sistemos kinematika taip pat buvo peržiūrėta, kad būtų pagerinta galinių ratų funkcija skirtingose sukimo fazėse.

Trys klausimai Alanui Prostui

Gamintojo nuotr./Alanas Prostas
Gamintojo nuotr./Alanas Prostas

Kaip jaučiatės artėjant antroms „Trophee Andros“ lenktynėms su „Dacia Duster“?

„Esame pasiryžę tęsti tai, ką pradėjome praėjusią žiemą. Antrieji mūsų metai kartu žymi logišką žingsnį į priekį kalbant tiek apie sportą, tiek technines galimybes, tiek prekės ženklo poziciją. Praėjusį sezoną žinojome, kad bus sunku laimėti „Trophee Andros“ su nauju automobiliu, jau nekalbant apie tai, kad bendradarbiauti pradėjome gana vėlai. Mūsų svarbiausias tikslas buvo dalyvauti, pabandyti konkuruoti su kitais ir laimėti lenktynes ir, žinoma, paveržti publiką. Šį kartą mano tikslas yra kovoti dėl pergalės. Praeitą savaitgalį turėjome dvi dienas sėkmingų bandymų Val Thorenso slidinėjimo kurorte. Mūsų darbas su „Duster“ tikrai atsipirko ir esame įsitikinę, kad esame labai pajėgūs.“

Kaip rengėtės šio sezono pirmenybėms?

„Iškart po 2009/2010 m. pirmenybių pabaigos, praėjusių metų vasarį, atlikome kelis bandymus. Tai leido tiksliai nustatyti sritis, kuriose „Dacia Duster Ice“ reikia tobulinti. „Renault Sport Technologies“ ir „Tork Engineering“ inžinieriai tobulino tai, ką šiandien turime automobilyje. Pokyčių yra visame automobilyje, pradedant varikliu, kuris yra itin patobulintas, kalbant apie jo lankstumą ir pagreičio charakteristiką, baigiant vairavimo galimybėmis, svorio pasiskirstymu ir t. t. Automobilis nepasikeitė iš išorės, tačiau tai nebėra ta pati mašina, su kuria mes lenktyniavome pernai. Bandymų Val Thorense metu aš pats galėjau įvertinti naujus jos privalumus, pavyzdžiui, kai blogėja kelio sąlygos ir pradeda atsirasti provėžos.“

Panašu, kad esate susikoncentravęs į apdovanojimo laimėjimą...

„Mano tikslas – laimėti „Trophée Andros“ su „Dacia“. Iš tiesų nesvarbu, kokį rezultatą pasieksime, svarbu, kad tai galėtume padaryti labai manieringai. Būtų idealu galutinai užtvirtinti savo trečiąjį nugalėtojo vardą finalinėse lenktynėse. Tai reikštų, kad sezonas buvo labai įtemptas ir jaudinantis. Praėjusių metų serijos rutuliojosi labai logiškai. Šiais metais pradedame iš naujo žinodami, kad turime būti konkurencingi nuo pat pradžių ir kad negalime prarasti nei vieno taško. Tikiu, kad lenktynių strategija, atsakingas padangų parinkimas ir balasto reguliavimo optimizavimas bus raktai į geriausią rezultatą.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius