Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Dakaro 3 etapas: lietuvių nesėkmės kalnuose ir grėsmė nebetęsti varžybų

Dakaro trečias etapas parodė sportininkams, ko jie čia susirinko. 780 km etape, iš kurio 364 km – greičio ruožas, netrūko nei bekelės, nei kalnų kelių, nei aukštikalnių, nei drastiškų temperatūros permainų. Lietuviškoms komandoms čia sekėsi labai skirtingai.
Dakaro ralio trečias etapas
Dakaro ralio trečias etapas / Andriaus Lauciaus nuotr.

Jų pasirodymą galima įvertinti arba labai gerai, arba labai blogai. Pradėkime nuo gerosios naujienos – Antano Juknevičiaus ir Dariaus Vaičiulio ekipažo.

Ramiai pradėjęs etapą, ekipažas nedarė didesnių klaidų ir pamažu kilo rikiuote aukštyn, kol pavijo ir aplenkė tokius lenktynininkus kaip Martinas Prokopas ar Nasseras Al-Attiyah.

Nebloga, sunki diena, tikrai verta visų epitetų, kuriuos kalbėjo lenktynininkai prieš startą.

„Pirmi 70 km buvo tikra bekelė – fesh fesh smėlis, daug dulkių, krūmų ir kitų Pietų Amerikos gamtai būdingų elementų. Plotas buvo milžiniškas, o bolidai – plačiai išsiskirstę visame lauke, čia gavome gausybę signalų – tokių, kuriuos gauni važiuojant kelių šimtų metrų atstumu nuo užklimpusio automobilio. Ir patys buvome trumpam užklimpę, vėliau dar ir prakirtom padangą, bet viskas gerai – reikia gi pajudėt. Vėliau jau buvo daugiau klasikinio ralio trasos, gazas dugnas ir važiuoji. Nebloga, sunki diena, tikrai verta visų epitetų, kuriuos kalbėjo lenktynininkai prieš startą“, – apie įspūdžius trečiame greičio ruože kalbėjo A.Juknevičius.

Jo rezultatas puikus – etape užimta 20-a vieta, į tą pačią poziciją ekipažas pakilo ir bendroje Dakaro automobilių įskaitoje.

Andriaus Lauciaus nuotr./Dakaro ralio trečias etapas
Andriaus Lauciaus nuotr./Dakaro ralio trečias etapas

Kalbant apie kitus lietuvių ekipažus, naujienos liūdnesnės – abiejų automobiliai sugedo. Benedikto Vanago ir Sebastiano Rozwadowskio „Toyota Hilux“ sugedo sankabos išminamasis guolis. Tokią detalę pakeisti viduryje greičio ruožo yra labai sudėtinga, tad komandos technikai išvyko jiems padėti.

Komandos narys Dainius Matijošaitis teigė, kad B.Vanagui keletą reikalingų detalių paliko ir pravažiavusi „Toyota“ komanda, tačiau remontas reikalauja greičių dėžės nuėmimo ir yra itin sudėtingas tokiomis sąlygomis.

Ironiška, kad toks gedimas nutiko skrupulingai techniką prižiūrinčiai komandai, kurios automobilyje kiekviena menkiausia detalė turi savo galiojimo laiką ir yra keičiama reguliariai, nepriklausomai nuo susidėvėjimo. Kas lėmė tokį gedimą – ar tai gamyklos brokas, ar netinkama eksploatacija, ar tiesiog pamiršta pakeisti dalis, technikai galės atsakyti tik ketvirtadienio vakarą.

Tolesnį ekipažo likimą spręs jau teisėjai – plačiau apie tai skaitykite čia.

Edgaro Buiko nuotr./„Agrorodeo“ komanda
Edgaro Buiko nuotr./„Agrorodeo“ komanda

Vaidoto Žalos ir Sauliaus Jurgelėno „SEAT Leon Dakar“ dėl užsitęsusio remonto vėlavo į startą, o po to dar sugedo greičio ruože – kaip teigė bivake esantis 15min žurnalistas Tomas Markelevičius, automobiliui sugedo vienas iš jutiklių. Su ekipažui pagelbėti išvažiavusiais mechanikais bivake likusiems komandos nariams susisiekti pavyko – pasak jų, automobilis suremontuotas ir pajudėjo finišo link, tačiau nežinoma, ar spės jį pasiekti laiku.

4 val. Argentinos laiku (9 val. – Lietuvos) nei vienas iš dviejų lietuviškų ekipažų dar nebuvo pasiekęs finišo, o jų komandų stovykloje taip pat nesimatė – jos išvyko padėti remontuoti automobilių.

Vienos dienos finišą ekipažai privalo pasiekti iki kitos dienos starto. Benedikto Vanago ir Sebastiano Rozwadowskio startas ketvirtame etape vietos laiku numatytas 8 val. 15 min., o Vaidoto Žalos ir Sauliaus Jurgelėno – 8 val. 23 min. 30 sek. vietos laiku. Jeigu jiems priskirtu laiku ekipažai nekerta starto linijos, tolesniame Dakare lieka tik žiūrovais. Tiksli informacija apie tolimesnį šių dviejų komandų dalyvavimą Dakare turėtų būti žinoma ketvirtadienį apie 13 val. Lietuvos laiku.

Bendrose įskaitose dalyvių rikiuotė po trečio etapo išsimaišė tarsi dainų sąrašas grojaraštyje paspaudus „Shuffle“ mygtuką. Visose įskaitose, nuo motociklų iki sunkvežimių, greičiausi dalyviai keitėsi vietomis arba darė klaidas ir krito žemyn.

Automobilių įskaitoje trečią etapą tragišku gali vadinti „Toyota“. Jeigu po antro etapo trys „Toyota“ lenktynininkai buvo greičiausiųjų penketuke, tai po trečio etapo jų ten neliko nei kvapo. Nasseras Al-Attiyah sulaužė automobilio ratą, Ginielis de Villiersas keliskart paklydo, o Nani Roma padarė daug smulkių klaidų, kurios lėmė, kad vienintelis N.Roma liko greičiausiųjų dešimtuke. G.de Villiersas krito į 14-ą, o N.Al-Attiyah – į 31-ą vietą.

Visai kitomis nuotaikomis gyvena prancūzai „Peugeot“ – visi keturi komandos lenktynininkai dabar yra greičiausių penketuke, o misteris Dakaras Stephane'as Peterhanselis komfortiškai įsitaisęs pirmoje pozicijoje. Tereikėjo šiek tiek sunkumų, šiek tiek nuvažiavimų nuo paprasto kelio, kad dvylika kartų Dakare nugalėjęs prancūzas įrodytų esąs geriausias šių lenktynių specialistas. Tiesa, jo komandos draugai Carlosas Sainzas bei Sebastienas Loebas atsilieka ne tiek ir daug – atitinkamai 2 ir 3 minutėmis.

Motociklų įskaitoje bekelės ir orientavimosi specialistas Joanas Barreda Bortas, lėčiau važiavęs pirmuose etapuose, nepaliko vilčių varžovams kol kas sunkiausiame. Jis, net ir gavęs vienos minutės baudą, daugiau nei dvylika minučių pirmauja prieš antroje vietoje esantį Samą Sunderlandą.

Šioje įskaitoje sėkmingai važiuoja ir du estai – Toomas Triisa (užima 36-ą vietą po 3 etapų) bei Martas Meeru (70-as).

VIDEO: Dakaro ralis: svarbiausi faktai ir istorija

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius