Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Darius Jakštonis sieks paneigti mitą, kad „Honda S2000“ valdomas blogiau už „Mazda MX-5“

„Autoplius Fast Lap“ žiedinių lenktynių sezonas prasidės jau gegužės 15–16 dienomis. Kačerginės „Nemuno žiede“ vyksiančiam pirmajam etapui ruošiasi ir Panevėžio automobilių sporto klubas „Greičio svajonė“. Šį kartą apie save ir pasiruošimo sezonui darbus pasakoja klubo narys, 33-ųjų metų panevėžietis Darius Jakštonis.
Darius Jakštonis
Darius Jakštonis / Arnoldo Ivanausko / AI MEDIA nuotr.

– Dariau, koks buvo pirmas Jūsų vairuotas automobilis?

– Teko vairuoti „VAZ 2102“. Tuomet man buvo gal 13 ar 14 metų. Tėčio automobilio paslapčia nevogdavau ir be tėvų žinios nevažinėdavau, bet draugo tėčio automobilį kartais paimdavome pavažinėti.

– Ar tuomet ir pradėjote ieškoti automobilių sporto renginių?

– Ne, aš ne toks, kaip kiti „Greičio svajonės“ komandos nariai, kurie jau nuo pilnametystės aktyviai dalyvaudavo varžybose. Į pirmą savo slalomą nuvažiavau tik sulaukęs 22-ų metų. Pamenu, vairavau „Citroen“, nes priklausiau šių automobilių gerbėjų klubui.

Arnoldo Ivanausko / AI MEDIA nuotr./Darius Jakštonis
Arnoldo Ivanausko / AI MEDIA nuotr./Darius Jakštonis

– Ar pirmą kartą pabandęs slalomą iškart įsitraukėte į šią veiklą?

– Aš ne sportininkas, aš prie sportininkų (juokiasi). Varžybose dalyvaudavau atsitiktinai, nesinaudodavau kiekviena pasitaikiusia proga kur nors palenktyniauti.

Dažniau dalyvaudavau labai mėgėjiškuose slalomuose. Į varžybas, kuriose daugiau profesionalų važiuoti bijodavau. Galvodavau, kad ten varžosi už mane geresni vairuotojai, bet dabar pasirodo, kažkiek klydau. Greitai važiuoti sugebu ir pats.

– Kaip kilo idėja prisijungti prie automobilių sporto klubo „Greičio svajonė“?

– Dažnai visi susitikdavome slalomo varžybose Panevėžio rajone. Klubo vadovas Tadas Petronis pamatė, kad sugebu greit važiuoti. Susibendravome ir po truputį prisijungiau prie komandos. Bandysiu šį sezoną atstovauti „Greičio svajonei“.

Arnoldo Ivanausko / AI MEDIA nuotr./Darius Jakštonis
Arnoldo Ivanausko / AI MEDIA nuotr./Darius Jakštonis

– Kokiais automobiliais yra tekę važiuoti slalomo varžybose?

– Iš pradžių vairuodavau tik „Citroen“ gamintojo modelius, varomus priekiniais ratais. Būdavo sudėtinga, nes kai kurie modeliai turėjo rankinio stabdymo sistemą, blokuojančią ne galinius, o priekinius ratus. Būdavo tikra tragedija. Paskui persėdau į „Mazda MX-5 Miata“. Dabar ją irgi dar turiu.

– Kaip pas Jus atsirado „Mazda“ ir kodėl pasirinkote būtent tokį automobilį?

– „Mazda“ nusipirkau atsitiktinai. Pas draugą buvo atvarytas sudaužytas automobilis, bet jis buvo mažai pravažiavęs. Draugas pasiūlė nusipirkti. Tą ir padariau. Lakstau juo iki šiol. „Mazda MX-5 Miata“ pas mane jau šešerius metus.

Arnoldo Ivanausko / AI MEDIA nuotr./Darius Jakštonis
Arnoldo Ivanausko / AI MEDIA nuotr./Darius Jakštonis

– Kuo patiko „Mazda“, kad šis automobilis pas Jus jau tiek laiko?

– Patiko vien tuo, kad per šešerius metus neteko jo remontuoti, išskyrus ekploatacijos metu atsirandančius darbus. Tai stabdžių kaladėlių keitimas, įvairūs smulkių atsitrenkimų į bortus padariniai, bet nieko rimto. Visi žmonės kalbėjo, kad „Miata“ gerai valdomas automobilis. Įsitikinau, kad jie neklydo.

– Pernai šiuo automobiliu važiavote „Autoplius Fast Lap“ varžybose. Ar pavyko ką nors nuveikti?

– Galėjau net nevažiuoti, bet važiavau (juokiasi). Man atrodo, kad likau priešpaskutinis. Galbūt mano vairavimo įgūdžiai greitoje trasoje dar nėra tiek išvystyti, gal automobilis per lėtas.

Arnoldo Ivanausko / AI MEDIA nuotr./Dariaus Jakštonio „Honda“
Arnoldo Ivanausko / AI MEDIA nuotr./Dariaus Jakštonio „Honda“

– Jau pastebėjome, kad šiuo metu turite naują automobilinį projektą. Kokią techniką vairuosite šiemet?

– Mūsų klubo pirmininkas Tadas Petronis yra pasakęs, kad automobiliu su priekiniais varomaisiais ratais važiuoja tik moterys, o vyrai su AWD ar RWD. Automobilio su keturiais varomaisiais ratais neįperku, nes tai pakankamai brangi technika.

Nusprendžiau „Mazda“ pakeisti į kitą galine ašimi varomą automobilį – „Honda S2000“. „Mazda“ man labai patiko, todėl ieškojau kažko panašaus.

– Kokios šio modelio techninės charakteristikos?

– Šis „Honda S2000“ – grynas japonas. Iš gamyklos išvažiavo su 184 kilovatais galios. Tai maždaug 250 arklio galių. Buvęs savininkas dar yra pridėjęs visokių žaisliukų ir gudrybių – sportinį duslintuvą, oro filtrą ir dar visokių smulkių dalykų.

Arnoldo Ivanausko / AI MEDIA nuotr./Dariaus Jakštonio „Honda“
Arnoldo Ivanausko / AI MEDIA nuotr./Dariaus Jakštonio „Honda“

– Ką pasiekti tikitės su šiuo automobiliu?

– Tikiuosi, kad „Autoplius Fast Lap“ varžybose su šiuo automobiliu paskutinis jau nebūsiu. O toliau – matysime. Pirmiausia reikia priprasti prie naujojo automobilio.

– Ar dar daug liko iki pilno jo paruošimo varžyboms?

– Kaip ir viskas beveik paruošta. Sekmadienį Kačerginės „Nemuno žiede“ organizuojamas „Track day“. Užsiregistravau ir bandysiu startuoti. Žiūrėsiu, kaip seksis treniruotis šiuo automobiliu.

Žinoma, kiti konkurentai jau seniai treniruojasi. Tik mes, panevėžiečiai, tą darome paskutinę minutę. Kai kurie dar ir mašinų iki galo neparuošę.

– Kokiose varžybose be „Autoplius Fast Lap“ šiemet Jus bus galima išvysti?

– Šiemet bandysiu važiuoti visur ir pabandysiu sugriauti mitą, kad „Honda“ valdomas prasčiau už „Mazda“. Dalyvausiu ir lėtuose slalomuose, ir greitesnėse varžybose. Žinoma, prioritetas – visi „Autoplius Fast Lap“ etapai. Jei nepaves technika.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius