Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Didžiausias mažųjų F-1 komandų galvos skausmas – išlaidos

Kad F-1 yra itin brangus sportas, niekam nėra paslaptis. Tačiau itin prastoje padėtyje atsidūrusios „Caterham“ ir „Marussia“ privertė vėl susimąstyti, ar čempionato verslo modelis yra geras.
Stumiama „Marussia“ komandos „Forumlė-1“
Stumiama „Marussia“ komandos „Formulė-1“ / AFP/„Scanpix“ nuotr.
Temos: 1 „Formulė 1“

Jei su problemomis būtų susidūrusi tik viena ekipa, tai nebūtų nieko naujo F-1 pasaulyje. Tačiau kai kelių dienų laikotarpyje į administratorių rankas papuola dvi komandos – tai jau ženklas, kad kažkas yra tikrai negerai.

Jau ne kartą buvo diskutuota apie stipriai padidėjusias išlaidas F-1. Tarptautinė automobilių federacija (FIA) ir jos prezidentas Jeanas Todtas pasiūlė nuo kitų metų įvesti biudžetų lubas. Tačiau didžiosios čempionato komandos pasipriešino tokiam žingsniui. Tai nuvylė mažasias ekipas, kurios išreiškė nepasitenkinimą esančia situacija bei laišku kreipėsi į minėtąjį J.Todtą.

Išsiųstame laiške buvo pateikti skaičiai, parodantys kokia brangi tapo F-1. Į pateiktas sumas, kurias komandos išleidžia per metus, nebuvo įtrauktos sumos skirtos pilotų atlyginimams, pastatų nuomai, marketingui.

„Scanpix“/„LaPresse“ nuotr./„Marussia“ formulės priekis
„Scanpix“/„LaPresse“ nuotr./„Marussia“ formulės priekis

Mažosios komandos su rimtomis problemomis susiduria tada, kai gaunamas pelnas nepadengia išlaidų.

Lėšos, gaunamos iš F-1 komercijos teisių, siekia apie 55 mln. JAV dolerių. Prasidėjus ekonominei krizei ir stipriai išaugus išlaidoms F-1, pastaroji suma mažosioms komandoms ir ekipoms vidutiniokėms toli gražu nėra dideli pinigai.

„Caterham“ ir „Marussia“ jau nukentėjo nuo ne itin gerai veikiančios F-1 ekonomikos. Pastarosios dvi ekipos nėra venintelės, kenčiančios nuo šiuolaikinių čempionato problemų, susijusių su finansais.

„Scanpix“/„LaPresse“ nuotr./„Caterham F1“ komanda
„Scanpix“/„LaPresse“ nuotr./„Caterham F1“ komanda

Štai „Williams“ pateiktoje ataskaitoje užfiksuotas 32 mln. JAV dolerių nuostolis pirmoje metų pusėje. Ne kartą buvo kalbėta ir apie „Lotus“ ekipos skolas bei patiriamą nuostolį. Pastaroji komanda vis dar gyvuoja čempionate dėl priimtų sprendimų drastiškai sumažinti išlaidas.

Jei F-1 artimiausiu metu rimtai nepažvelgs į ją kamuojančias problemas ir nesiims reikiamų veiksmų, „Formulę-1“ artimiausioje ateityje gali palikti daugiau komandų.

Vidutinės komandos išlaidos:

  • Hibridinė energijos sistema – 28 mln. JAV dolerių.
  • Pavarų dėžė ir hidraulika – 5 mln.
  • Degalai ir alyva – 1,5 mln.
  • Padangos – 1,8 mln.
  • Elektronika – 1,95 mln.
  • Informacinės technologijos – 3 mln.
  • Atlyginimai – 20 mln.
  • Kelionės išlaidos – 12 mln.
  • Važiuoklės gamyba – 20 mln.
  • Vėjo tunelis/CFD – 18,5 mln.
  • Komunalinės paslaugos, bazės išlaikymas – 2 mln.
  • Profesinės paslaugos – 1,5 mln.
  • Krovinių gabenimas – 5 mln.

Viso: 120,25 mln. JAV dolerių

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius