Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

EEDC „driftingo“ varžybos Kačerginės „Nemuno žiede“ įsibėgėja!

Darius Balys, BMW 5
Andriaus Lauciaus nuotr. / Darius Balys, BMW 5
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Visas Kačerginės miestelis, jeigu ne visas Kaunas, jau nuo praėjusio šeštadienio regi baltus ir tirštus debesis, sklindančius iš „Nemuno žiedo“ trasos. Priežastis – iš visos Rytų Europos čia susirinkę „drifteriai“, visą dieną treniruotėse bandę prisijaukinti klaidų neatleidžiančius trasos vingius. Sekmadienį rytas taip pat prasidėjo „drifterių“ apšilimu, o 13 val. prasideda jų kvalifikacija dėl patekimo į porinius važiavimus.

Viso dalyvių nėra daug – nors buvo tikėtasi Kačerginėje pamatyti apie trisdešimt varžyboms paruoštų automobilių, dabar jų nėra nei 20. Beveik visi jie dalyvavo ir šeštadienio treniruotėse, kurios čia – būtinos kaip niekur kitur.

Andriaus Lauciaus nuotr./Gatis Lapans, Lak-y Racing Team
Andriaus Lauciaus nuotr./Gatis Lapans, „Lak-y Racing Team“

Apie šio savaitgalio „driftingo“ varžybų trasos konfigūraciją jau rašėme anksčiau. Nors kol kas didesnių incidentų pavyko išvengti, bent kartą į žoles nulėkė ar apsisuko visi dalyviai. Vieni apsieina tik su purvo kalnais ant automobilio detalių, kitiems pastoviai krenta ant keletos „smaugliukų“ prikabinti buferiai. Dar kiti nekreipia dėmesio į mašinos išvaizdą ir važiuoja be jų. „Ko nėra, tas negenda“ – šitą posakį beveik visose „driftingo“ varžybose galima perfrazuoti į „ko nėra, tas nenukrenta“.

VIDEO: EEDC 2011 Nemuno žiedas - Highlights of saturday practise (Drift)

Lietuvių šioje trasoje susirinko negausiai: šeštadienio treniruotėms einant į pabaigą, pasirodė „D1Sport“ delegacija iš Vilniaus su Evaldu Kovalenka ir Kastyčiu Alekna priešakyje, o jau nuo ryto trasos asfaltą pažaboti bandė „Drifter.lt“ atstovas Darius Balys, „JDMart“ narys Ramūnas Brūzga bei du „BMWFan'ai“: Andrius Miciūnas ir Andrius Šlajus.

Mūsiškiams, bent jau treniruotėse, sekasi neblogai: D.Balys atrodo tarsi čia važiuojantis bent dešimtą kartą, R.Brūzga pagaliau turi progą paganyti visus 600 AG, tūnančius po jo „Nissan Silvia S13“ variklio gaubtu, o A.Miciūnas demonstruoja kone įspūdingiausius važiavimus žiūrovams. Tiesa, teisėjai jam turėjo pastabų dėl slydimo trajektorijos, tačiau šis dalykas kliuvo visiems: anot vertintojų, vienintelis šeštadienį idealiai pravažiavęs visą trasą buvo latvis Kristaps Blušs, prieš savaitę nugalėjęs prestižinėse „FXOpen“ varžybose Baltarusijoje, Minske.

Andriaus Lauciaus nuotr./Kristaps Bluas/FXOpen
Andriaus Lauciaus nuotr./Kristaps Blušs/„FXOpen“

Atnaujinta 12.00 val.: incidentų trasoje netrūksta

Šeštadienį važiavę ramiai ir be incidentų, sekmadienį „drifteriai“ įsidrąsino labiau. Kai kurie – kiek per daug.

Šalia trasos esančių padangų minkštumą patikrinti sugalvojo R.Brūzga. Nesėkmingai atlikęs slydimo krypties pakeitimą, „JDMart“ narys išslydo iš trajektorijos ir priekiu trenkėsi į padangas. Kol kas atrodo, kad nieko labai rimto nenutiko ir R.Brūzga važiuos toliau. Jeigu tik spės susitvarkyti iki kvalifikacijos pradžios, kuri atidėta iki 15 val. Vardan didesnio kiekio treniruočių.

Andriaus Lauciaus nuotr./Ramūno Brūzgos avarija
Andriaus Lauciaus nuotr./Ramūno Brūzgos avarija

Vos prieš R.Brūzgos „Nissan“ incidentą, nedidelę avariją patyrė ir svečias ir Baltarusijos Maksimas Shatilo. Jis jau šeštadienį vertė žiūrovus lažintis, kada gi jam kažkas nutiks – pilkojo „Nissan Silvia S15“ siluetas daugelį kartų slydo labai arti trasos atitvarų, padangos ragavo žemių skonio, o buferiai krito nuo smūgių į žoles. Vis tik M.Shatilo tik šiemet išlindo į „drifto“ pasaulį, o iki tol karaliavo savo šalies „drag“ varžybose.

Bet šiandien incidentas – rimtesnis. Nesėkmingai persimetimą atlikęs baltarusas išbandė trasos atitvarų metalą. Smūgiai į juos – ypač pavojingi, nes „Nemuno žiede“ jie yra suprojektuoti važiavimui prieš laikrodžio rodyklę, tuo tarpu trečiojo EEDC etapo trajektorija eina priešinga kryptimi, tad smūgis į juos gali pasibaigti kaip Robertui Kubicai – atitvaro sulindimu į automobilį.

M.Shatilo smūgis atsipirko, atrodo, lengai – nestipriai aplamdytas automobilio priekis ir iškritęs žibintas. „Iki kvalifikacijos susitvarkys“, – nerūpestingai teigia aplinkiniai.

Atnaujinta 13.30 val.: dar viena M.Shatilo avarija

Visą šeštadienį pavojingai arti trasos atitvarų važiavęs M.Shatilas sekmadienį persistengė. Tik susitvarkęs automobilį po pirmojo incidento, praėjus mažiau nei pusvalandžiui jis įsirėžė į trasą juosiančius pylimus vienoje greičiausių trajektorijos vietų.

Tačiau vėlgi, laimingai – baltarusas teigia, kad iki kvalifikacijos pradžios automobilį susitvarkys, nes pylimas pasirodė minkštas ir tik aplaužė plastmases. Tuo tarpu didelių ir per pusvalandį nesutvarkomų pažeidimų važiuoklėje nėra.

Andriaus Lauciaus nuotr./Maksimo Shatilo avarija
Andriaus Lauciaus nuotr./Maksimo Shatilo avarija

 Atnaujinta 14.17 val.: Ramūnas Brūzga varžybose nebedalyvaus

„Nissan Silvia S13“ vairuotojas sakė, kad nors įvykusios avarijos pažeidimai nėra labai dideli, kvalifikacijoje jis nebedalyvaus: per incidentą buvo „pamestas“ ratų suvedimas, kurį nustatinėti „iš akies“ yra pavojinga. Ypač tokioje greitoje trasoje, tad „JDMart“ narys nusprendė nerizikuoti.

Atnaujinta 14.44 val.: „drifterių“ greičiai prieš pirmąjį posūkį bei prasidėjęs lietus

EEDC varžybose „Nemuno žiede“, kaip ir kituose šio čempionato etapuose, yra matuojamas dalyvių greitis prieš pirmąjį posūkį. Kaip ir minėta anksčiau, šios varžybos pasižymi greičiu – dalyviai „statosi“ prie beveik 150 km/val.

Absoliučiai didžiausias užfiksuotas vidutinis greitis prieš pirmąjį posūkį buvo pasiektas latvio Ivo Cirulio su BMW 3 – jis traukė rankinį prie 157 km/val.! Antroje vietoje – taip pat BMW 3 vairuojantis Gatis Lapans su 149 km/val.

Lietuviams čia irgi gera proga atsigauti po lėtų trasų: vidutinis E.Kovalenkos „statymosi“ greitis yra 145 km/val., A.Miciūno – 144 km/val., o A.Šlajaus – 140 km/val.

Andriaus Lauciaus nuotr./Evaldas Kovalenka, Nissan Silvia S13
Andriaus Lauciaus nuotr./Evaldas Kovalenka, „Nissan Silvia S13“

O D.Balys neseniai grįžo į trasą su pakeista sankaba – vakar buvusiąją jis sudegino viduryje treniruočių. Naktį ir rytą „Drifter.lt“ mechanikai plušėjo iš peties – buvo keičiama ne tik BMW 5 sankaba, bet ir virinamas „D1Sport“ atstovo E.Kovalenkos prakiuręs išmetimo vamzdis. Bet dabar jau visi dalyviai, išskyrus iš varžybų pasitraukusį R.Brūzgą, yra pasiruošę kvalifikacijai.

Trasoje sąlygos taip pat pasikeitė – prieš kelioliką minučių pradėjo lyti, tad dalyviai pratinasi prie pasikeitusios kelio dangos.

Andriaus Lauciaus nuotr./Andrius `lajus, BMW 3
Andriaus Lauciaus nuotr./Andrius Šlajus, BMW 3

Atnaujinta 16.30 val.: šlapios kvalifikacijos rezultatai

Tarsi naujoje trasoje pradėję važiuoti „drifteriai“ neišvengė klaidų: jos nebuvo tokios skaudžios, kaip kai kuriems treniruotėje, tačiau jų kiekis buvo dar didesnis. Sergey'us Sak visus tris savo važiavimus apsisuko, jauniausias varžybų dalyvis, šešiolikmetis Haroldas Valdma iš Estijos, net nebandė „užsistatyti“ prieš pirmą posūkį – klaidos tikimybė ant šlapio asfalto yra kur kas didesnė, ypač tada, kai prieš tai visąlaik važiuota sausa trasa.

Beje, lietuvis Kastytis Alekna – didžiausio greičio prieš pirmąjį posūkį autorius: net per lietų jis su savo „Nissan 200SX“ buvo įsibėgėjęs iki 143 km/val.

Kvalifikacijos rezultatai

Vieta Dalyvis Automobilis Komanda Valstybė Taškai
1 Janis Eglite BMW 3 Lak-y Racing Team Latvija 97
2 Darius Balys BMW 5 Drifter.lt Lietuva 96,6
3 Ivo Cirulis BMW 3   Latvija 92,33
4 Janis Lamberts BMW M3 Burnout Drift Team Latvija 92
5 Kastytis Alekna Nissan 200SX S14 D1Sport Lietuva 91,5
6 Gatis Lapans BMW 3 Lak-y Racing Team Latvija 87,6
7 Andrius Miciūnas BMW 3 BMWFan Lietuva 87
8 Andrius Šlajus BMW 3 BMWFan Lietuva 84,6
9 Evaldas Kovalenka Nissan Silvia S13 D1Sport Lietuva 84
10 Kristaps Blušs BMW M3 FXOpen Latvija 76
11 Elvis Karis MG Rover R1 Sport Latvija  

 

Andriaus Lauciaus nuotr./Janis Eglite, BMW 3
Andriaus Lauciaus nuotr./Janis Eglite, BMW 3

Atnaujinta 18.11 val.: šlapiame „Nemuno žiede“ triumfavo latviai

Pačiu blogiausiu metu – kvalifikacijos pradžioje – prasidėjęs lietus tiek dalyviams, tiek žiūrovams teigiamų įspūdžių nepaliko: „drifteriai“ kovojo su drastiškai pasikeitusia trasos danga, žiūrovai nuo tarsi iš kibiro pasipylusio lietaus slėpėsi po skėčiais ir lietpalčiais, o organizatoriams iškilo begalė naujų keblumų.

Lietaus stipriai pagadintuose poriniuose važiavimuose triumfavo latviai: pirmas kvalifikacijoje buvęs J.Eglite įrodė, kad ši jo užimta vieta nebuvo atsitiktinumas. Įsimintinoje finalinėje kovoje „Lak-y Racing Team“ atstovui tik per plauką pralaimėjęs I.Cirulis prieš tai pusfinalyje privertė pasitraukti vienintelį į „Top4“ patekusį lietuvį D.Balį. Pastarajam kova dėl trečiosios vietos prieš J.Lambertsą nebuvo sėkminga, tad visas prizininkams skirtas taures Lietuvoje vykusiose varžybose išsiveš latviai.

Galutinė trečiojo EEDC etapo vairuotojų įskaita

Vieta Dalyvis Automobilis Komanda Valstybė
1 Janis Eglite BMW 3 Lak-y Racing Team Latvija
2 Ivo Cirulis BMW 3   Latvija
3 Janis Lamberts BMW M3 Burnout Drift Team Latvija
4 Darius Balys BMW 5 Drifter.lt Lietuva
5 Kastytis Alekna Nissan 200SX S14 D1Sport Lietuva
6 Gatis Lapans BMW 3 Lak-y Racing Team Latvija
7 Andrius Miciūnas BMW 3 BMWFan Lietuva
8 Evaldas Kovalenka Nissan Silvia S13 D1Sport Lietuva
9 Andrius Šlajus BMW 3 BMWFan Lietuva
10 Kristaps Blušs BMW M3 FXOpen Latvija
11 Elvis Karis MG Rover R1 Sport Latvija

Audriaus Gavėno vaizdo siužetas:

VIDEO: EEDC 2011 - Event 3 - Nemuno žiedas, Kaunas (Drift)

Komentarai
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie Gazas