Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Europos ralio čempionato etapas Estijoje „EAMV Motorsport“ komandos akimis

Kuomet didžioji dalis Lietuvos automobilių sporto gerbėjų bei dalyvių buvo sutelkę dėmesį į 1000 km lenktynes Palangoje, mūsų komanda anaiptol, įnirtingai ruošėsi artėjančiam Rally Estonia, kuriame komandos pilotai Aleksėjus Lukyanukas ir Aleksėjus Arnautovas su „Mitsubishi Lancer EVO X“ automobiliu ketino kovoti dėl aukščiausių pozicijų šiose varžybose. Kaip ir kasmet Rally Estonia pritraukia daug greitų sportininkų iš viso pasaulio, tai išties aukšto lygio varžybos, todėl ne veltui šis etapas šiemet buvo įtrauktas į ERC ( European Rally Championship) kalendorių.
Varžybų akimirka
Varžybų akimirka / „EAMV Motorsport“ nuotr.

Po praėjusio „Viru“ ralio, komanda turėjo atlikti nemažai darbų besiruošiant „ERC Rally Estonia“ etapui. Automobilis detaliai peržiūrėtas ir patikrintas, buvo atlikti greičių dėžės, priekinio ir galinio reduktorių remonto darbai, „pavargusių“ pakabos elementų keitimas, išmetimo sistemos tvarkymas, automobilio agregatus dengiančių apsaugų remontas ir begalė kitų darbų, kurie užtikrintai turėjo būti baigti iki varžybų.

Su pasiruošimo užduotimis sėkmingai susitvarkiusi komanda ankstų trečiadienio rytą išvyko iš Vilniaus tiesiai į Tartu miestą, kuriame viena pirmųjų užduočių buvo sportinio automobilio techninis patikrinimas. Nieko naujo, kaip ir prieš kiekvienerias varžybas automobilis yra tikrinamas techninių komisarų, kad pilnai atitiktų keliamus saugumo ir techninius reikalavimus.

„EAMV Motorsport“ nuotr./Varžybų akimirka
„EAMV Motorsport“ nuotr./Varžybų akimirka

Tačiau šį kartą organizatoriai A.Lukyanuko ir A.Arnautovo ekipažą priskyrė į (Priority) gretas, o tai reiškia, kad varžybų techniniai komisarai turės papildomai uždėti plombas ant variklio, pavarų dėžės, priekinio bei galinio reduktorių, kad nekiltų noras jų ardyti varžybų metu. Komanda apie visa tai žinojo iš anksto ir buvo pasiruošusi, taigi viskas vyko sklandžiai be didesnių netikėtumų. 

Po techninio patikrinimo ( kuris užtruko apie 1 val. 30 min.) patraukėme į Otepaa miestelį, kuriame tradiciškai buvo įsikūręs ralio centras bei serviso parkas. Atvykę į Otepaa jau radome dalinai užpildytą serviso parką, taigi ilgai nesnaudę įsikūrėme ir mes. Kol komanda kurdinosi serviso zonoje, čia atvyko „Eurosport“ žurnalistai su nemažu lagaminu pilnu įrangos. Į mūsų automobilį sumontavo kameras bei reikiamus elementus, kad vaizdas būtų matomas iš automobilio vidaus ( sumontuota įranga svėrė 4,5 kg nei daug, nei mažai). Atlikę visas dienos užduotis, sportinį automobilį palikome serviso parke ir išvykome ilsėtis.

„EAMV Motorsport“ nuotr./Varžybų akimirka
„EAMV Motorsport“ nuotr./Varžybų akimirka

Ketvirtadienis – laisvi važiavimai bei kvalifikacinis ruožas (Priority vairuotojams), po kurių vakare sportininkų laukė ralio podiumas Tartu mieste, vainikuojantis varžybų atidarymą. Automobilis nuo ryto visiškai buvo paruoštas bandomiesiems važiavimams, o komanda laukė starto. Abu Aleksėjai, baigę sudarinėti stenogramas, atvyko į serviso parką, iš kurio pasiėmę automobilį išskubėjo į bandomuosius važiavimus.

Kvalifikaciniame 2,95 km ilgio greičio ruože ekipažas parodė 9 laiką, nuo lyderių ekipažo M.Kangur/A.Ots su „Ford Fiesta S2000“ atsilikdamas 2,3 s. Po kvalifikacinio ruožo sportininkai atvyko į uždarą parką, vėliau užsuko į servisą nublizginti automobilio ir patraukė į Tartu miestą – ralio atidarymo šventę.

Ralio atidarymo ceremonijos metu vyko spaudos konferencija bei sportininkai galėjo rinktis starto tvarkos numerius varžybų startui  ( kas pirmas įveikia kvalifikacinį ruožą, tas pirmas ir renkasi startinį numerį ir taip visi iš eilės ). A.Lukyanukas ir A.Arnautovas pasirinko 8 startinę poziciją, iš kurios ir startavo penktadienio žvyriniuose greičio ruožose.

„EAMV Motorsport“ nuotr./Varžybų akimirka
„EAMV Motorsport“ nuotr./Varžybų akimirka

Penktadienis – tikrasis ralio startas, (123,67 km) 8 greičio ruožai ant žvyro dangos ir vienas Tartu mieste atiduosiantis duoklę žiūrovams.  Pirma „sekcija“ – 2 greičio ruožai (bendras ilgis 39,35 km ), prasideda ralio startas. Pirmame ruože ekipažas į finišą atlekia 3-ioje vietoje, nuo vietinio herojaus Ott Tanak/ Raigo Molder ekipažo važiuojančio su „Ford Fiesta R5“ automobiliu atsilikęs 5,2 s. Startas tikrai geras, užnugaryje pasilieka Timmu Korge, Sepp Wiegand, Esapekka Lappi, pilotuojantys kur kas pranašesnę techniką nei standartinis „Mitsubishi“. 

Antras greičio ruožas – 6 vieta ir 20 s. atsilikimas nuo estų Ott Tanak ekipažo. Aleksėjus viename iš posūkių prarado automobilio kontrolę ir dideliu greičiu apsisuko ant kelio. Automobilis nenulėkė nuo trasos ir be didesnių incidentų sportininkams vėl pavyko tęsti lenktynes. Prarastos 20 s. ekipažą nustūmė į ketvirtą bendrosios įskaitos vietą.

„EAMV Motorsport“ nuotr./Varžybų akimirka
„EAMV Motorsport“ nuotr./Varžybų akimirka

Po patirto šalto dušo sportininkai atvyko į serviso zoną, kur komanda turėjo 30 minučių automobilį pilnai patikrinti ir sustyguoti kitiems greičio ruožams. 3 ir 4 greičio ruožai kartojasi. 3 greičio ruože – lyderis vėl Ottas Tanakas ( natūralu vietinis herojus su greita technika), pralaimime 6,7 s.

4 greičio ruožas – lyderis nesikeičia, tačiau Aleksėjus  spaudžia akseleratorių iki dugno ir finišą kerta antroje vietoje. Nuo lyderio atsilikdami 2,2 s, pakylame į 3 bendrosios įskaitos vietą.

Tradiciškai po greičio ruožų seka 30 minučių servisas. Penktajame greičio ruože mūsų sportininkai parodė pirmą laiką absoliučioje įskaitoje, nors ir nedidelis laiko skirtumas (0,6 s), tačiau aplenktas O.Tanakas.

„EAMV Motorsport“ nuotr./Varžybų akimirka
„EAMV Motorsport“ nuotr./Varžybų akimirka

Šeštajame greičio ruože vėl esame antri 4,1 s atsilikimas nuo lenktynių lyderio. Vėl servisas ir dar trys greičio ruožai iki dienos pabaigos. Strategija – žvyrinius greičio ruožus pralėkti maksimaliai greitai ir miesto greičio ruože šiek tiek pasaugoti automobilį nuo kelkraščiuose esančių bortelių, juk labai lengva išmušti ratą ir pralaimėti lenktynes varžyboms tik įpusėjus.

Diena baigta, išsaugota trečia vieta absoliučioje ralio įskaitoje ir pirma klasėje, atsilikimas nuo lyderių ekipažo 47,4 sekundės. Nieko keisto, technikos pranašumas ir meistriškumas padeda susikrauti nemenką persvarą, tačiau kai kuriems to pranašumo nepavyksta išnaudoti.

„EAMV Motorsport“ nuotr./Varžybų akimirka
„EAMV Motorsport“ nuotr./Varžybų akimirka

Po pirmosios dienos antroje vietoje įsitvirtinęs Timmu Korges ir Pints Erki ekipažas su „Ford Fiesta R5“ automobiliu, nuo Aleksėjaus Lukyanuko ir Aleksėjaus Arnautovo ekipažo nutolęs vos 3,2 s, taigi antrą dieną laukia įdomi kova dėl antrosios vietos.

Ketvirti Rainer Aus su devintos kartos Evoliucija, penkti čempionato lyderiai Esapekka Lappi su „Škoda Fabia S2000“ automobiliu. Po įtemptos  pirmosios dienos automobiliai pasilieka uždarame parke Tartu mieste, o komanda kraunasi lagaminus ir vyksta ilsėtis į viešbutį.

VIDEO: Europos ralio čempionato etapas Estijoje

Šeštadienis – paskutinė varžybų diena, sportininkams teks įveikti dar 107,88 km greičio ruožų (vienas lietuviškas ralio etapas). Dešimtas ralio ir pirmas šeštadienio greičio ruožas dalyviams pateikė staigmeną, iš ryto iš serviso automobiliai išvyko skaisčiai šviečiant saulei, o startavus greičio ruože smarkiai prapliupo lietus, niekas to nesitikėjo ir vairavimo sąlygos pasidarė kur kas sudėtingesnės.

Aleksėjus išvykdamas į greičio ruožą pasirinko kietesnio mišinio „Pirelli“ padangas, todėl užklupus lietui jų efektyvumas kur kas sumažėjo nei esant sausai kelio dangai, dėl to buvo prarastos brangios sekundės, greičio ruože nuo lyderių atsilikome 5,8 sekundės.

„EAMV Motorsport“ nuotr./Varžybų akimirka
„EAMV Motorsport“ nuotr./Varžybų akimirka

Vienuoliktasis greičio ruožas EAMV komandos ekipažui buvo sėkmingas, kairysis ir dešinysis Aleksėjai (kaip kartais juokaujame komandoje) finišo liniją kirto pirmi, antri į finišą atlėkė E.Kaur ekipažas taipogi su „Mitsubishi Lancer EVO X“ automobiliu. Šis greičio ruožas pasižymėjo ilgesnėmis tiesiosiomis ir greitais posūkiais, todėl „Mitsubishi“ automobiliai čia turi menką pranašumą galėdami išvystyti didesnį maksimalų greitį (200km/h ir daugiau ) už S2000 ar R5 klasės monstrus.

Dvyliktas ir tryliktas greičio ruožai mūsų komandai buvo itin svarbūs kovojant dėl antros vietos bendroje ralio įskaitoje, Aleksėjai per šiuos greičio ruožus sugebėjo ištirpdyti persvarą iki minimumo ir liko vos 0,1 sekundes dalis iki priekyje esančio Timmu Korges ekipažo.

„EAMV Motorsport“ nuotr./Varžybų akimirka
„EAMV Motorsport“ nuotr./Varžybų akimirka

Paskutinei sekcijai uždėjome naujas padangas ir nusiteikėme kovai iki galo. Keturioliktas ir penkioliktas greičio ruožai įveikti maksimaliu tempu ir abiejuose parodytas geriausias laikas absoliučiai. Viską pasako Aleksėjaus komentaras:

„Yra momentų kuriuose žinau, kad reikia stabdyti, tačiau to nedarau ir tai veikia“.

Neįtikėtinas rezultatas – antra vieta absoliučioje ERC ralio įskaitoje, pirma vieta „Production Cup“ įskaitoje bei pirmi Estijos ralio čempionato etape absoliučiai ir pirmi N4 klasėje. (paskutiniame greičio ruože aplenktas net ir vietinis herojus Ottas Tanakas su Ford Fiesta R5 automobiliu, pralaimėjęs Estijos čempionato etape vos 0,3 sekundes). Taipogi laimėtas „Colin McRae ERC Flat Out“ trofėjus.

„EAMV Motorsport“ nuotr./Varžybų akimirka
„EAMV Motorsport“ nuotr./Varžybų akimirka

Ralio finišas pasiektas, rezultatas neįtikėtinas, automobilis veikė kaip šveicariškas laikrodis, komanda atliko nepriekaištingą darbą. Tačiau džiaugtis dar anksti, nes po ralio finišo net neabejotinai automobilis bus tikrinamas techninių komisarų, kurie jau visą šeštadienį įnirtingai stebėjo komandos darbą serviso zonoje. Vienas iš techninių komisarų sakė, kad neįmanoma su tokiu automobiliu pasiekti tokių aukštų rezultatų ir būtinai po ralio automobilis bus kruopščiai patikrintas.

Nerimauti nebuvo dėl ko, automobilis yra paruoštas mūsų dirbtuvėse ir atitinka visus keliamus reikalavimus. Juokaudami teisėjui sakėme, kad reikia tikrinti vairuotoją, o ne automobilį, turbūt jo gyslomis teka ne kraujas, o „RedBull“, kuris suteikia sparnus.

„EAMV Motorsport“ nuotr./Varžybų akimirka
„EAMV Motorsport“ nuotr./Varžybų akimirka

Po finišo su pergalingomis nuotaikomis atvykome į Tartu miestą iš uždaro parko pasiimti automobilio ir jį su palyda nugabenome iki patikros punkto. Atvykome su 4 lagaminais pilnais įvairių įrankių, nes žinojome, kad laukia ilgas procesas automobilio patikrinime.

Patikrinimą įnirtingai stebėjo du FIA deleguoti techniniai komisarai bei virtinė Estijos delegatų. Automobilio patikra užtruko beveik 2,5 valandos, per ją spėjome išimti sportines sėdynes, saugos diržus, automobilio pakabos elementus, aušinimo radiatorius, variklio turbiną, stabdžių sistemą, amortizatorius ir daugelį kitų automobilio elementų.

Tačiau po nuodugnių tyrinėjimų išgirdome FIA deleguotų atstovų verdiktą  kad viskas atitinka techninius reikalavimus, bei buvome pasveikinti su neįtikėtina pergale.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius