Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

FIA: aktyvus difuzoriaus apipūtimas bus uždraustas nuo Silverstouno

Akimirka iš Kanados GP penktadienio treniruočių
AFP/„Scanpix“ nuotr. / Akimirka iš Kanados GP penktadienio treniruočių.
Šaltinis: F-1.LT
0
Skaitysiu vėliau
A A

Tarptautinė automobilių federacija (FIA) laišku informavo „Formulės-1“ komandas nesiruošianti atsisakyti planų uždrausti aktyvų bolido difuzoriaus apipūtimą. Tokia nuostata turėtų įsigalioti jau nuo Didžiosios Britanijos GP etapo.

FIA nori nutraukti jau beveik visų „Formulės-1“ komandų naudojamą praktiką išmetamųjų dujų srautu apipūsti didelę prispaudžiamąją galią sukuriantį aerodinamikos elementą net tuomet, kai lenktynininkas nespaudžia akceleratoriaus. Taip užtikrinamas automobilio galo stabilumas stabdant ar akceleruojant ne visu pajėgumu.

Lenktynes reguliuojančiai organizacijai aktyvus galinio difuzoriaus apipūtimas, tam pasitelkiant įmantrias variklių valdymo sistemas ir taip kuriant srautą net tuomet, kai lenktynininkas nespaudžia akceleratoriaus, užkliuvo kuro sąnaudų padidėjimu, nedraugiškumu aplinkai ir neaktualumu įprastų automobilių gamybai. Motoras tokiu būdu naudojamas ne pagal pagrindinę paskirtį – ne traukai, o prispaudžiamajai galiai kurti, todėl gali būti laikomas taisyklėse uždraustu judančiu aerodinamikos elementu.

Aktyvaus difuzoriaus apipūtimo draudimas labiausiai smogs „Renault“ ir „Red Bull“ komandomsFIA ketina pasiekti, kad laisvai veikiančio variklio išmetamųjų dujų srautas siektų tik 10 proc. to, kuris sukuriamas pilnai spaudžiant akceleratorių. Be to, planuojama reglamentuoti leidžiamas variklio derinimo schemas bei apriboti jų pakeitimus tarp kvalifikacijos ir lenktynių.

Nuo 2012 m. FIA ketina iš esmės uždrausti ir pasyvų difuzoriaus apipūtimą išmetamosiomis dujomis. Dabar dar prieš galinius ratus pasibaigiantys įmantrių formų išmetamieji vamzdžiai turės būti gerokai ilgesni ir paprastesni. Jie turės tęstis dar 33–35 cm nuo galinių ratų centro linijos, išdėstyti erdvėje tarp žemiausio galinio sparno elemento ir difuzoriaus bei apskritimo formos galais.

Aktyvų difozorių apipūtimą FIA iš pradžių ketino uždrausti dar nuo Ispanijos GP lenktynių, tačiau sukilus komandoms atidėjo šiuos planus. Jie turėtų būti aptarti kitą savaitę vyksiančio „Formulės-1“ Technikos darbo grupės susitikimo metu, tačiau funkcionieriai leidžia suprasti nesiruošiantys atsisakyti savo ketinimų ir, jei reikės, įvesti juos vienašališkai.

Manoma, kad aktyvaus difuzoriaus apipūtimo draudimas labiausiai smogs „Renault“ ir „Red Bull“ komandoms, nes prancūzų gaminamas variklis laikomas geriausiai pritaikytu šiai praktikai. Turėtų kristi ir kitų pirmaujančių komandų greitis.

Mažiausiai galvą dėl tokių pokyčių, spėjama, skauda „Sauber“, „Toro Rosso“, „Williams“, „Virgin“ ir „Hispania“ ekipoms, mažai išvysčiusioms arba apskritai nenaudojančioms šių sistemų.

F-1.LT
Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
KALĖDINIŲ DOVANŲ GIDAS
Parašykite atsiliepimą apie Gazas