Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Galingiausių 1000 km lenktynių klasėje... su „žiguliu“. Siekis laimėti nedingo

1000 km lenktynės – sudėtingas reikalas, kurį norint laimėti, reikia gerai pasiruošti ne tik fiziškai, bet ir techniškai. Įsivaizduokit, kokia nuostaba praėjusiais metais buvo „Auto ABC-SGR“ komandos veiduose, kai jie su senu „žiguliuku“ pačioje galingiausioje, X1 prototipų klasėje sugebėjo užimti trečią vietą.
LADA 1000 km lenktynėse
LADA 1000 km lenktynėse / Komandos nuotr.

Raktas į sėkmę – paprasta konstrukcija

Trečius metus iš eilės pakartotas rezultatas buvo netikėtas. „SGR“ dirbtuvėse Kauno pašonėje surinktas rankų darbo tvarinys sugebėjo pasiekti tai, ko nepajėgė patys galingiausi ir greičiausi šių lenktynių dalyviai – pasiekti finišą. 

Iš tiesų, su seniausiu ir silpniausiu automobiliu jokiam prototipui greičiu ir neprilygome, tačiau tai buvo ištvermės lenktynės, ir mes jas ištvėrėme

„Tai buvo didelis siurprizas. Mačiau kaip gerai buvo pasiruošę mūsų tiesioginiai konkurentai, niekas nesitikėjo, kad galėsime juos aplenkti. Iš tiesų, su seniausiu ir silpniausiu automobiliu jokiam prototipui greičiu ir neprilygome, tačiau tai buvo ištvermės lenktynės, ir mes jas ištvėrėme,“ – kalbėjo „Kauno automobilininkų sporto klubo“ direktorius Aleksandras Dainys.

Tikslas užlipti ant podiumo buvo įgyvendintas, galima sakyti, dėl automobilio paprastumo. Kol kiti varžovai naudoja moderniausią ir sudėtingiausią techniką, kuriai sugedus reikia brangių technologijų ir daug laiko norint ją atgaivinti, Kauno automobilininkų sporto klubo „Žigulys“ – neįmantrus ir greitai taisomas. Auksarankiai mechanikai viską pakeisti sugeba nepaprastai greitai – net ir sprogusi išmetimo sistema atėmė ne daugiau nei pusvalandį. Pažadas – kad komanda tikrai baigs lenktynes buvo įvykdytas.

Norint laimėti – reikia keistis?

Aleksandras kalbėjo, kad norint ir toliau išlikti tarp greičiausiųjų teks keistis. Galbūt net ir paaukoti savo įvaizdį: „Iš „Žigulio“ motoro dabar išspausta daugiau nei įmanoma, tikrai daugiau nei 100 procentų. Toliau kilti bus sunku. Galbūt teks aukoti savo unikalumą.“

Ką ir kaip „Kauno automobilininkų sporto klubas“ ruošia šių metų 1000 km varžyboms, neatskleidžia. Ar tikrai „ketvirtukas“ bus išprievartautas ir į jo vidurius sugrūstas, pavyzdžiui BMW motoras, komanda dar slepia. Prie šių techninių sprendimų užsibarikadavęs garaže krapštosi Dovilas Čiutelė, taigi kokios spalvos lemputė įsižiebs jo galvoje, nuspėti sunku. 

Visų pirma, šis automobilių sporto meistras važiuoja ne tam kad važiuoti, jis važiuoja tam, kad laimėtų, taigi bet kokiu atveju darys viską, kad „Žigulį“ paverstų konkurencingu. Visų antra – „Lada“ automobiliai jam per daug įaugę į kraują, kad jis drįstų po gaubtu kišti bet kokį kitą kaip tik ne rusišką agregatą. 

Būtent šie du veiksniai apsunkina visas spėliones, o pats Dovilas vis dar tyli. Tebūnie tai staigmena. Ką gali žinoti, laiko dar liko, gal išvysime „Lada Twin Turbo“ katafalką, gal jis sugalvos sulieti du „Žigulio“ motorus į vieną ir bus „Lada V8“. O gal pamins visus savo principus ir važiuos su „Lada M3“ modeliu. Arba iš turguje rastų detalių sukonstruos savo rankų darbo variklį... 

Ką gali žinoti, laiko dar liko, gal išvysime „Lada Twin Turbo“ katafalką, gal D.Čiutelė sugalvos sulieti du „Žigulio“ motorus į vieną ir bus „Lada V8“

Bet kokiu atveju aišku viena, kad jis tikrai neišduos „Žigulio“ universalo kėbulu, kuris taip džiugina minias šalia trasos susirinkusių ar prie televizijos ekranų prilipusių gerbėjų, o surinkta komanda padarys viską, kad tuščiomis rankomis iš Palangos negrįžtų. 

Komandoje aludariai ir vokietis

Be Dovilo Čiutelės pergalės sieks ir du aludariai: „Volfas Engelman“ atstovai Mantas Matukaitis ir Tada Aganauskas. Pirmasis savo jėgas 1000 km lenktynėse išbandė dar pernai, prie to paties „Lada 2104“ vairo. 

Tada Mantas tebuvo rėmėjas, kuriam buvo pasiūlyta prisijungti prie komandos ir įgyvendinti svajonę – sudalyvauti lenktynėse. Didelių tikslų nepuoselėjusius profesionalus nustebino aludario greitis ir tikslumas, taigi jau iškart po pernai metų varžybų buvo aišku, kad šis turės vairuoti  „Žigulį“ ir šiemet. Mantas sako, kad praėjusiais metais įgyta patirtis leis pamiršti vairavimui trukdantį jaudulį, o šaltas protas padės tausoti techniką. 

Negana to, šiemet Mantas į lenktynes atsives ir savo kolegą Tadą Aganauską. Dar vienas užkietėjęs benzingalvis iš „Volfas Engelman“ kompanijos, galintis pasigirti patirtimi įveikiant kelis greitus legendinės „Niurburgringo“ trasos ratus. Vyrai juokauja, kad tai bus didžiausios jų varžytuvės tarpusavyje, mat pastovios kovos kartingų trasoje jau nusibodę – abu važiuoja beveik identiškais laikais.

Ketvirtasis komandos vairuotojas – vokietis Konradas Riudigeris. Taip pat ne iš kelmo spirtas vyriškis, turintis daug patirties valdant seną rusišką techniką – Vokietijos klasikinių automobilių ralio čempionate Konradas vairuoja Dovilo Čiutelės rankomis sukonstruotą „Lada 2105 VFTS“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius