-50% metinei prenumeratai. Velykų dovana!
Prenumeruoti

„GSR Racing“ komanda: Lietuvos „meistriukų“ bolidai niekada nevažiuos taip greitai kaip gamykliniai

„GSR Racing“ („Granskas Steponavičius Racing“), nors fanų tarpe dažniau šifruojama taip: Globytė, Steponavičius, Rytis. Būtent tokia sudėtimi ši komanda jau ne vienerius metus šiurpina ne tik „Nemuno žiedo“ žiūrovus, tačiau ir 1000 km lenktynių fanus. Kaunietiškas kolektyvas nepraleidžia progos savaitgalį praleisti lenktynių trasoje, o įsileidę mus į savo garažą, ne tik mielai pasakojo apie naujus bolidus, bet ir apie ambicingus artėjančio sezono planus.
„GSR Racing“ komandos garažas
„GSR Racing“ komandos garažas / Luko Misiūno nuotr.

Ką mes vadiname ambicingais planais? „Nemuno žiedo“ ratas per 1 minutę ir 10 sekundžių. Kaip? Su, preliminariai, 250 arklio galių turinčiu automobiliu. Taip, automobiliu, nors toks laikas tikrai nedarytų gėdos ir rimtesniam motociklistui.

Kiek didesnis nei kartingas, itin lengvos, vamzdinės konstrukcijos ir su tokiu siluetu, kuris ne tik prikausto žiūrovo akį, bet ir leidžia važiuot itin greitai – „Radical“. Europinė trumpų distancijų lenktynių serija, kurioje dalyviai varžosi kiek greitesniais už „Porsche Cup“ ir kiek lėtesniais nei „Formulė-3“, vamzdelių pagalba sutvertais, šiek tiek „LeMans“ ar senosios „Formulės-1“ bolidus primenančiais automobiliais.

Luko Misiūno nuotr./„GSR Racing“ komandos garažas
Luko Misiūno nuotr./„GSR Racing“ komandos garažas

Šioje serijoje ir susikirto jaunos, perspektyvios, Lietuvos žiedinių lenktynių pirmūnės Ernestos Globytės ir Lietuvos automobilių sporte puikiai žinomos Steponavičių šeimos atžalos Roko keliai – iš kur kolektyve atsirado Rytis ar varikliais komandoje besirūpinantis Vidas niekas neatsimena, arba informaciją saugo valstybė, tačiau jie vis dar teigia, jog gali BMW pavarų dėžę ralyje pakeisti per 21 minutę, tad yra nepakeičiami komandos mechanikai.

Ernestai įgijus patirties Lietuvos žiedinių lenktynių čempionate ir Baltijos taurėje, buvo nuspręsta žengti už Marijos žemės sienų, tad Ispanijoje įsikūrusi net 4 bolidus „Radical“ serijoje aptarnaujanti lietuvių komanda „SPEED Factory Racing“ virto puikiu pasirinkimu. Karjerą pristabdžius, kolektyvas neiširo ir sukauptą varžybų patirtį, o tuo pačiu ir techniką parsivežė namo į Lietuvą – šiandien GSR garaže stovi ne tik „Radical“, bet ir Baltijos taurei paruoštas Ernestos BMW, bei dar savo konkrečios paskirties nesuradusi „Ginetta“ – dar vienas rėminės konstrukcijos, FIA GT4 reikalavimus atitinkantis, itin akį traukiantis automobilis.

Luko Misiūno nuotr./„GSR Racing“ komandos garažas
Luko Misiūno nuotr./„GSR Racing“ komandos garažas

Pakalbintas kolektyvas pasakoja, jog komandos filosofija, praturtinta ilgamete patirtimi, kiek skiriasi nuo tipinės lietuviškos kilmės automobilių sporto komandos: „Lietuviai mėgsta „burti“, konstruoti tai, kas jiems atrodo teisinga, naudoti dalis, kurios galbūt laikys ir tikėti, jog tai pigiausias ir efektyviausias kelias į gerą rezultatą, tačiau mes jau pasimokėme, jog pritaikytos dalys neveikia taip, kaip tam sukurtos, o paieškos visada kainuoja daugiau nei patikrinti ir gamyklose sukurti sprendimai“ – trumpai pasakoja Rokas.

Praeitų metų sezone į Lietuvą atsigabenę „Radical“, „Nemuno žiede“ komanda pasiekė kuklias 1 minutę ir 12 sekundžių, „tik“ keliose vietose dugnu liesdami trasos asfaltą. Šiemet, bendradarbiaujant su „Honda“ inžinieriais, šis mažas, mielas, juodas monstriukas praturtėjo 50 arklio galių, stipriai sumažino savo degalų sąnaudas ir padabintas dar keletu technologinių sprendimų turėtų pastūmėti šią komandą iš 70 sekundžių ribos. Šiuo metu tai labiau priklauso nuo to, kiek žalos  per žiemą padaryta trasai, nes norint važiuoti itin greitai, automobilis turi būti prispaustas prie žemės, taip išnaudojant visas aerodinamines savybes.

Luko Misiūno nuotr./„GSR Racing“ komandos garažas
Luko Misiūno nuotr./„GSR Racing“ komandos garažas

„Nemuno žiedo“ rekordas yra tik maža dalis šio automobilio programoje. Pagrindinis jo tikslas – suspindėti 1000 km lenktynėse Palangoje. Pirmuosius metus paskyrę bandymams ir lietuvių mechanikų apmokymams, šiemet komanda ketina stuktelėti kumščiu per lyderių stalą ir gerokai sumaišyti kortas. Tam galimybes sudarys jau į Lietuvą plaukiančios kone visos „Radical" išorinės dalys, kurios tvirtinamos kaiščių pagalba – po avarijos keičiamas visas segmentas, o jį pakeisti komanda truks keletą minučių, taip išvengdami valandas trunkančių remontų plaktuku, kuriuos esame įpratę stebėti ant „Palangos plento“.

„SPEED Factory Racing“ patirtį ir sprendimus, kuriuos jaunesniajai autosporto dinastijos kartai perleidžia Roko tėvas Dalius Steponavičius, sujungus su Arūno Gransko bei Roko vairavimo gebėjimais, komanda tikisi pasiekti „europinį“ rezultatą ir įrodyti, jog lietuvių dažnai pasirenkamas konstravimo kelias yra klystkelis – visos dalys jau yra pagamintos ir reikalingas tik gebėjimas jas tinkamai naudoti ir sureguliuoti.

Luko Misiūno nuotraukų galeriją iš „GSR Racing“ garažo galite pamatyti paspaudę čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Įsirenkite šildymą oras–vanduo ir gaukite kompensaciją net iki 70 proc.
Reklama
Kas svarbu įrengiant biurą: keturios interjero dizaino tendencijos
Reklama
Pavasario savaitgaliams ar atostogoms – laikas pajūryje: ne tik pailsėsite, bet ir sustiprinsite sveikatą
Reklama
Norintiems investuoti į NT projektų plėtrą – kaip išsirinkti projektą pagal paskirtį?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius