Tai tikrai neeilinis klubas su garsia praeitimi. Jaunoji karta apie jį, turbūt, žino nedaug, tačiau prieš 15 metų KASK buvo vienas stipriausių žaidėjų Lietuvos trasose. Savo gyvavimo metais, klubas taip pat organizavo ir globojo „Kauno rudens“ ralį, kuris visai nesenai atšventė savo 40 jubiliejų.
Senieji nariai – garsiausi šalies sportininkai
KASK nuotr. |
KASK klestėjimo laikotarpiu, klubo vėliavos garbę gynė Saulius Girdauskas, Vytautas Federavičius, Ramūnas Čapkauskas, Audrius Šošas, Modestas Jakas, Dovilas Čiutelė, Žilvinas Sakalauskas, Rolandas Mackevičius – vieni garsiausių Lietuvos ralio ir žiedo meistrų, kurių kiekvienas gali pasigirti čempionų titulais bei daugybe pergalių ne tik Lietuvos, bet ir užsienio trasose.
„Kauno automobilininkų sporto klubas“ buvo įregistruotas 1997 m. balandžio 23 dieną. Jo įkūrėju buvo senosios kartos „ralistas“ ir ilgametis „Kauno rudens“ ralio organizatorius, mano tėvas – Vidmantas Čiutelė. Tiesa, KASK praktiškai buvo tas pats „Kauno automobilininkų klubas“, kuris dėl juridinių formalumų negalėjo vykdyti sportinės veiklos. Į pavadinimą įrašius žodį „sporto“, teko registruoti dar vieną klubą, nors tame pačiame katile „virė“ tas pats kolektyvas. Bet kokiu atveju, pagal tuo metu galiojusius įstatymus viskas buvo sutvarkyta ir pradėjome lenktyniauti“, – prisimena skrajojančio penktuko pilotas Dovilas Čiutelė.
Beje anksčiau už KASK atsiradęs „Kauno automobilininkų klubas“ (buvęs „Lauda“ – Lietuvos automėgėjų draugijos Kauno skyrius), buvo įkurtas iškart po to, kai paskutinieji sovietų armijos kariai paliko Lietuvos žemes. Deja, bet keičiantis kartoms, jų interesams ir požiūriams, po 7 metų nuo įkūrimo, KASK klubo veikla formaliai buvo sustabdyta.
Ambicingų idėjų netrūksta
KASK nuotr. /Dovilas Čiutelė ir Aleksandras Dainys |
„Atgaivinę KASK po 10 metų nenorime būti tik dar vienu statistiniu įrašu ilgame šalies automobilių sporto klubų sąraše. Turime ne vieną ambicingą idėją, kaip vienas klubas gali padėti vienytis esamiems ir pradedantiems lenktynininkams bei jų užmojams. Nieko nenoriu įžeisti (nors tai ir nėra didelė paslaptis), tačiau yra klubų kurie įsteigti tik dėl to, kad jų nariai turėtų juridinį vienetą kaip pareiškėją norint dalyvauti oficialiuose čempionatuose. Tokių klubų veikla dažnai apsiriboja nedidele finansine parama lenktynininkams ir vardu, kurį galima įrašyti pildant paraišką varžyboms“, – sakė Aleksandras Dainys.
„Esame realistai ir puikiai suprantame, kad vien garsus klubo pavadinimas mūsų nariams nepadovanos „kovinių“ automobilių ar tūkstantinių biudžetų lenktynėms. „Kauno automobilininkų sporto klubą“ atgaivinome tęsdami senas tradicijas ir jo istoriją. Mums dabar paprasčiau: žiūrėdami į praeitį – nesunkiai galime atsispirti nuo to kas buvo gerai, o tai kas buvo daroma netinkamai – visada galima pataisyti. Mes vengiame skambių šūkių, tačiau klubą iš pelenų „pakėlėme“ ne tam, kad turėtume pareiškėją varžyboms ir ištirptume minioje kaip dar vienas ASK (automobilių sporto klubas – red.past.).
KASK nuotr. /Dovilas Čiutelė |
Norime būti įdomesni naujai lenktynininkų kartai, žmonėms, kurie galvoja apie automobilių sportą, tačiau neišdrįsta, o gal net nežino kaip į mūsų ratą įkelti koją. Dar prieš nešdami dokumentus „Kauno automobilininkų sporto klubo“ registracijai ir antspaudui gauti, susėdome ir aiškiai nubrėžėme klubo darbo liniją, formas, išdėstėme prioritetus.
Burs moterų komandą
Tik tada kai vienbalsiai sutarėme, kad mūsų mintys yra realios, patrauklios ir įmanomos ne tik ant popieriaus lapo – užregistravome klubą, – rodydamas šviežutėlį klubo logotipą kalbėjo Mantautas Šutinis. – Gal būt nuskambės taip, lyg kalbėčiau kaip politikas per rinkimus, tačiau žmonės patikėjo mūsų idėjomis ir mes stengsimės jų nenuvilti.“
KASK nuotr. /„Kauno automoblininkų sporto klubo“ kolektyvas |
Anot M.Šutinio, vos prieš kelias savaites atkurto „Kauno automobilininkų sporto klubo“ gretose jau yra daugiau nei 10 narių ir, panašu, kad šis skaičius greitai augs.
Verta paminėti, jog savo narystę klube jau patvirtino dažnai Lietuvos žiedinių lenktynių trasose pasirodanti bei unikalius „Ford Sierra“ ar „Ford Escort RS“ automobilius pilotuojanti Holland'ų šeima iš Didžiosios Britanijos ir, ko gero, garsiausias visos Lietuvos „Kostia“ – aktorius Džiugas Siaurusaitis. Pasirodo mechaniką „Moterys meluoja geriau' seriale vaidinantis personažas, automobilius mėgsta ne tik prieš kameras. Po pažinties su D.Čiutele, aktorius mielai įstojo į klubą, mat jam patiko pagrindinė KASK, automobilių konstravimo ir lenktyniavimo jais, idėja.
Klubo idėjos sužavėjo ir vienas greičiausių šalies moterų. „Kauno automobilininkų sporto klube“ bręsta Ernestos Globytės, Indrės Senkutės ir Agnės Lauciuvienės komanda, kuri ruošiasi startuoti kitų metų „1000 kilometrų“ lenktynėse.
Tikisi pritraukti jaunus žmonės
KASK nuotr. /Mantautas Šutinis |
Kol kas nei Dovilas Čiutelė, nei kiti „Kauno automobilininkų sporto klubo“ nariai, idėjų ir tų „kitokio klubo“ planų neatskleidžia. Paklaustas ar visos klubo branduolio išsakytos mintys nebus po kelių savaičių užmirštas viešųjų ryšių triukas, Aleksandras Dainys atsakė: „Kol kas kalbėti apie tai galime tik abstrakčiai. Pradedantiems mūsų nariams sieksime parodyti ir įskiepyti loginę seką „inžinerinė mintis – jos išpildymas – treniruotės – lenktynės“.
Sekant D.Čiutelės pavyzdžiu, pasistengsime parodyti ir įrodyti, kad lenktyniauti bei konkuruoti tam tikro lygio varžybose galima ne tik su naujausios kartos automobiliais. Jų ruošimas varžyboms ir mūsų komandos žinių bagažas jas ruošiant, turėtų sudominti ne vieną jauną žmogų.
KASK nuotr. /„Lada VFTS“ |
Be to, mūsų galvose kirba unikalus automobilių lenktynių formatas. Tokios varžybos jau senokai vyksta užsienyje, tačiau Lietuvoje jos turėtų tapti labai įdomiu reiškiniu, nors regis, visos nišos jau yra užpildytos. Ir tai tikrai dar ne viskas. Sekite naujienas. Jau greitai atversime visas atkurto „Kauno automobilininkų sporto klubo“ kortas“, – prižadėjo raudonojo „VFTS“ ekipažo šturmanas.