Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Išskirtinis ne tik šoninio slydimo varžybose – Dariaus Balio BMW 5

Šiais metais į šoninio slydimo varžybas Lietuvoje sugrįžo Darius Balys. Tris metus sportą primiršęs vairuotojas pasirodė „Autoplius Lietuvos drifto čempionato“ etape Vilniuje, kur žiūrovams parodė neeilinį automobilį šoninio slydimo varžybose – penktos serijos BMW (E60).
Dariaus Balio BMW 5 (E60)
Dariaus Balio BMW 5 (E60) / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

D.Balys yra vienas pirmųjų Lietuvos „drifterių“, prieš 8 metus pradėjęs dalyvauti varžybose su senesniu BMW „penktuku“ – E34 kėbule. Vėliau dėl patobulinimų ar avarijų kėbulai keitėsi, kol 2011-aisiais D.Balys pranešė apie daugeliui gerbėjų netikėtą pirkinį – naujesnį BMW 5 (E60). 

Pasirinkimo kriterijus – svoris 

„Šis penktos serijos modelis pasirinktas ne šiaip sau. Man patinka dideli automobiliai, o informaciją apie įvairius BMW kėbulus rinkau ir jų privalumus lyginau ilgai“, – prisiminė trejų metų senumo istoriją „Drifter.lt“ komandos narys. 

Jis pasakojo, kad po techninės analizės tikslas buvo surasti penktos (E60) arba šeštos serijos (E63) BMW kėbulą, nes jų priekinė dalis pagaminta iš aliuminio, o tai padeda bendram automobilio balansui.

Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Dariaus Balio BMW 5 (E60)
Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Dariaus Balio BMW 5 (E60)

„Gal ir sunku tuo patikėti, bet E60 kėbulas sveria mažiau nei „kregždės“ E36“, – atskleidė D.Balys.

Tik įsigijus norimą automobilį, jis visas buvo išardytas, o salone įvirinti Tarptautinės automobilių federacijos (FIA) reikalavimus atitinkantys saugos lankai. Tuo pačiu išpjaustyta daug sporte nereikalingų detalių – visa tai tam, kad bendras svoris būtų mažesnis.

BMW važiuoklė taip pat perdaryta. Priekyje dauguma detalių nuo trečios serijos BMW E46, užpakalyje viskas originalu. Amortizatoriai – reguliuojamo kietumo ir aukščio XYZ, prie kurių D.Balys pridėjo pagal savo norus užsakytas spyruokles. Įdomu, kad XYZ tokie dalykai nepatiko ir gamintojas amortizatoriams garantiją nutraukė motyvuodamas tuo, kad prie amortizatorių pridėtos nestandartinės detalės ir toks derinys nebus tinkamas.

„Kaip matau dabar, viskas ten labai gerai gavosi“, – šypsosi nestandartinio automobilio kūrėjas.

Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Dariaus Balio BMW 5 (E60)
Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Dariaus Balio BMW 5 (E60)

Variklis – V8

Dar anksčiau nei patį automobilį D.Balys įsigijo jo variklį – 6,2 l darbinio tūrio V8 jėgainę iš „Cadillac Escalade“. Tai – LS3 serijos variklis, tad jį modifikuoti itin lengva, o ir standartiniai duomenys priverčia išsižioti – 450 AG ir 590 Nm.

Tiek „arklių“ ir „niutonų“ BMW 5 turėjo iki trečiadienio. Paskutinio rugpjūčio trečiadienio vakarą po BMW variklio gaubtu apsigyveno kompresorius, kuris variklio galią turėtų padidinti mažiausiai iki 600 AG. Tikslus galingumas bus žinomas nuvarius automobilį programavimui.

Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Dariaus Balio BMW 5 (E60)
Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Dariaus Balio BMW 5 (E60)

„Pagrindinė priežastis, stabdžiusi nuo kompresoriaus dėjimo, buvo baimė sulaužyti automobilio transmisiją dar nespėjus dorai jo išbandyti“, – sakė sportininkas.

Ilgai ieškojęs tokias apkrovas galinčios ištverti pavarų dėžės, D.Balys grįžo prie BMW – šių automobilių transmisijos pagarsėjusios kaip itin ištvermingos ir galinčios „atlaikyti“ daug niutonmetrų sukimo momento. 

Kitas etapas – sankaba. „Šį projektą nuo pradžių buvau sugalvojęs daryti pakankamai galingą, tad sankabai taupyti negalėjau. Įsigijau dvidiskę SPEC sankabą su aliuminiu smagračiu, kuri ištveria apkrovas iki 1500 Nm – atsargos dar turiu“, – kalbėjo D.Balys.

Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Dariaus Balio BMW 5 (E60)
Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Dariaus Balio BMW 5 (E60)

Kūrimas truko 3 metus

„Nors automobilis tik po trejų metų pasirodė trasose, tai nereiškia, kad tiek laiko buvo dirbama prie jo. Pagrindinis stabdis – finansai“, – sakė „drifteris“. 

Jo teigimu, pagrindinis lūžis automobilio kūrime prasidėjo praėjusį pavasarį, kai jis... Išėjo iš darbo ir pardavė vieną šeimos automobilį.

„Tada visą laiką skyriau BMW surinkimui, du mėnesius be sustojimo dirbau su kelių žmonių pagalba ir dabar turim rezultatą“, – neįtikėtiną istoriją baigė BMW gerbėjas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius