Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Kačerginėje savaitgalį pagerintas keturių valandų lenktynių rekordas

Keturių valandų lenktynės Kačerginėje
Algimanto Brazaičio nuotr. / Keturių valandų lenktynės Kačerginėje.
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Sekmadienio vakarą Kačerginės „Nemuno žiedo” trasoje baigėsi tris dienas trukusios Lietuvos, Latvijos ir Estijos žiedinių lenktynių čempionatų batalijos. Tačiau visos savaitgalio fiestos puošmena tapo renginį vainikavusios jau dvyliktosios jų istorijoje 4 valandų lenktynės. Jų dalyviai pirmą kartą varžėsi dėl pagrindinio trofėjaus – Kauno rajono mero Valerijaus Makūno taurės.

Ne kiekybė lemia kokybę

Varžybos nepasižymėjo nei dalyvių, nei žiūrovų gausa. Į visų trijų Baltijos šalių žiedinių lenktynių čempionatų etapo varžybas Kačerginėje atvyko tik 33 sportininkai, o dalyvauti dvyliktosiose 4 val. lenktynėse paraiškas padavė dvylika komandų iš Lietuvos, Latvijos ir Rusijos, kurių sudėtyje buvo 31 lenktynininkas.

Tačiau negausūs žiūrovai, nepabūgę sportininkų kortas gerokai sujaukusio, sekmadienio rytą prapliupusio lietaus bei iškeitę labai įdomių „Formulės 1“ batalijų Monake stebėjimą mažajame ekrane į gerokai kuklesnio rango varžybas „Nemuno žiede“, neapsiriko.

Algimanto Brazaičio nuotr./Keturių valandų lenktynės Kačerginėje
Algimanto Brazaičio nuotr./Keturių valandų lenktynės Kačerginėje

Seniai teko matyti tiek įtampos ir visiškai neįspėjamo siužeto vingių, kiek jų padovanojo renginį užbaigusios 4 val. lenktynės. Tiksliau, pati jų pabaiga, kai iki varžybas ribojančio 4 val. laiko limito buvo belikę tik 15 min. Tada žiūrovai trumpam nuščiuvo, kai iš jų akiračio netikėtai dingo „Scaent Baltic Racing Team“ ekipos BMW. Po poros ratų jis buvo atitemptas į technikos priežiūros, tiksliau – degalų papildymo zoną. Žiopla, retai pasitaikanti klaida, tačiau pernelyg anksti išsekusio degalų bako neplanuotas papildymas Ryčiui Garbaravičiui su Dainiumi Matijošaičiu kainavo nei daug, nei mažai – vietą ant nugalėtojų pakylos.

Tad jiems beliko džiaugtis, ar guostis, tik antrąja vieta A3000 klasėje ir penktąja bendrosios įskaitos pozicija.

Belikus dar mažesniam laiko limitui ant trijų ratų pas mechanikus buvo neplanuotai priversti užsukti dėl slėgio netekusios ir skutais lakstančios priekinės dešiniosios padangos ir „Skuba Racing Team“ lenktynininkai, kurie varžybų pradžioje netgi išdrįso paveržti lyderių estafetę. Tačiau dėl neplanuotai sugaišto laiko keičiant ratą teko tenkintis tik aštuntąja bendrosios įskaitos pozicija ir antrąja A2000 klasėje.

Iki lenktynių pabaigos lieka tik 4 minutės. Žiūrovai pakyla iš savo vietų laukdami naujo trasos rekordo, tačiau anksčiau sulaukia liepsnos pliūpsnių iš po „Alfaracing.lt“ ekipos raudonojo „Alfa Romeo 155 TI Zazas Edition“. Liepsnojantis automobilis sustoja šalia lenktynių starto-finišo linijos, ir tirštas baltų dūmų ir gesintuvų putų debesėlis apgaubia trasą.

Regis, kažkokios antgamtinės jėgos visą įtūžį nežinia kodėl išliejo būtent ant šitos komandos, kuri anksčiau yra laimėjusi net dvejas 4 val. lenktynes. Ir šįkart jos sportininkai Artūras Putna, Nerijus Beržinis ir Saulius Beržis buvo kupini geriausių vilčių, kurias trumpam atšaldė per pirmąsias šeštadienio treniruotes subyrėjusi automobilio pavarų dėžė.

Algimanto Brazaičio nuotr./Keturių valandų lenktynės Kačerginėje
Algimanto Brazaičio nuotr./Keturių valandų lenktynės Kačerginėje

Komandai teko praleisti ne tik likusias treniruotes, bet ir kvalifikacines varžybas. Todėl lenktynes ji pradėjo iš startinės rikiuotės galo, o po pirmų dešimties ratų ji jau lipo ant kulnų lyderiams. Kai antroji vieta jau buvo bemaž kišenėje, atsitiko tai, ko niekas nelaukė. Rezultatas – tik ketvirtoji bendrosios įskaitos vieta ir šįsyk gerokai mažiau guodžianti pirmoji A3000+ klasėje.

Būtent tuo metu, kai trasos pakraštyje darbavosi ugniagesiai, pro juos prašvilpė „Rimo“ komandos BMW 330D, fiksuodamas naują 4 val. lenktynių rekordą. Absoliutūs varžybų ir dyzelinių automobilių klasės laimėtojai Rimantas Blažulionis ir Saulius Vitkauskas per šį laiko limitą įveikė 169 „Nemuno žiedo“ trasos ratus arba 557,7 kilometro atstumą.

Priminė trasos jubiliejų

Jie pagerino beveik šešis metus išsilaikiusį rekordą, kurį 2006 m. birželį vykusiose pirmosiose 4 val. lenktynėse buvo pasiekę „Tanagra Racing Team” komandos sportininkai Andžejus  Dzikevičius ir Dalius Steponavičius, su „Radical SR-3” prototipu nuvažiavę 164 Kačerginės „Nemuno žiedo” trasos ratus.

Nugalėtojams pagrindinį šių varžybų trofėjų – Kauno rajono mero taurę – įteikė rajono meras V.Makūnas. Jis šiltai pasveikino ne tik varžybų laimėtojus, bet ir renginio organizatorius, arenos šeimininkus su gražia „Nemuno žiedo“ veiklos 50-čio sukaktimi.

Meras priminė, kad pirmosios lenktynės – tuometinės TSRS automobilių žiedinių lenktynių čempionato antrojo etapo varžybos – kiek kitokios konfigūracijos „Nemuno žiedo“ trasoje įvyko 1961 m. gegužės 27–28 dienomis. 

Taip netikėtai lenktynių pabaigoje susiklosčius įvykiams antrąjį nugalėtojų pakylos laiptelį užėmė „Rotoma Racing“ sportininkai Robertas Graudinis ir Ramūnas Čapkauskas, su BMW M3 nuvažiavę 158 ratus. Dar viena pakopa aukštesnį laiptelį jie užėmė A3000 klasėje.

Trečioji bendrosios įskaitos vieta ir antroji dyzelinių klasėje atiteko „Kauko“ sportininkams Igoriui Ivanovui, Kęstučiui Vilkui, Dainiui Kabliui ir Mariui Masilioniui, su „Volkswagen Golf V“ atsilikusiems tik vienu ratu nuo antrųjų prizininkų.

Dominavo ir čempionate

Naujasis 4 val. lenktynių rekordininkas R.Blažulionis su ta pačia BMW 330D ryškiai dominavo ir Lietuvos žiedinių lenktynių čempionato etapų varžybose, kur varžėsi „Baltic Open I“ klasėje.  

Siekdami kaip įmanoma labiau sumažinti sportininkų dalyvavimo čempionato varžybose kaštus, šiemet organizatoriai ryžosi eksperimentui – vieno savaitgalio metu rengti dviejų etapų lenktynes. Rimas neturėjo konkurentų abejose šeštadienį sausu oru vykusiose lenktynėse. Jis ne tik išlipo iš balos sausas ir sekmadienį, kai daugelio sportininkų planus ir sugebėjimus koregavo lietus, bet ir išsivežė LASF prezidento Gintaro Furmanavičiaus įsteigtą taurę už greičiausiai lenktynių metu nuvažiuotą vieną trasos ratą.

Algimanto Brazaičio nuotr./Keturių valandų lenktynės Kačerginėje
Algimanto Brazaičio nuotr./Keturių valandų lenktynės Kačerginėje

„BO II“ klasėje dviejų lietuvių ginčą šeštadienį laimėjo A.Granskas, pranokęs Evaldą Ugenską, o sekmadienį kova buvo aštresnė, nes dalyvių gretos pagausėjo.

Nugalėjo latvis Uldis Timakas su „Opel Astra OPC“, dvejose lenktynėse pelnęs 41 tašką ir tašku pranokęs Mantą Neverdauską, vairavusį „Honda Civic“. Trečiąją vietą užėmė pripažintas žiedinių lenktynių meistras, daugkartinis šalies čempionas R.Čapkauskas, vairavęs Ford Focus“ ir iškovojęs 37 taškus.

Jei ne itin nesėkmingai jam susiklosčiusios pirmosios lenktynės, kai iki jų pabaigos belikus mažiau nei dviem ratams varžovo buvo išstumtas iš trasos, Ramūnas Kačerginėje būtų džiaugęsis gerokai didesniu taškų kraičiu.

14 Estijos sportininkų stojo prie „BMW 325 Cup“ serijos lenktynių, kuri kultivuojama tik šioje šalyje, starto linijos, tačiau finišavo tik 11. Trys estai brolžudiškoje kovoje krito jau pirmajame posūkyje po starto linijos, o pergalę šioje klasėje Raimo Kulli garantavo 45 taškai, pelnyti per abejas lenktynes.

Antras su 41 tašku liko Kristo Krinpus, o trečias – Taavi Kloorenas, pelnęs 30 taškų.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
KALĖDINIŲ DOVANŲ GIDAS
Parašykite atsiliepimą apie Gazas