Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Prenumeruoti

Karolio Raišio komandos logistikos įrankis – Lietuvoje sukurta sistema

„Rallye Monte Carlo Historique“ nebuvo lengvas projektas. Lenktynininkai susuko kelis tūkstančius kilometrų vingiuotais Pietų Prancūzijos serpantinais, o jiems iš paskos riedėjo ir kiti komandos automobiliai. Bet visi žinojo tiksliai kur išsibarstę komandos nariai, nes naudojosi lietuviška stebėjimo sistema „TrustTrack“, kuri buvo sumontuota visuose komandos automobiliuose.
„TrustTrack“ sistema istoriniame Monte Karlo ralyje
„TrustTrack“ sistema istoriniame Monte Karlo ralyje

Logistikos iššūkiai

Ralio logistika – vienas rimtesnių „Rallye Monte Carlo Historique“ projekto iššūkių. Į kelionę iš Lietuvos išsiruošė lenktyninis MGB rodsteris, techninės pagalbos mikroautobusas, operatorių mikroautobusas ir media komandos automobilis. Iš viso keturios transporto priemonės.

Situacijų, kuomet vienam komandos nariui reikią žinoti, kur šiuo metu yra kitas komandos narys, buvo gausu. Tarkime, operatoriai ir fotografai specialiame greičio ruože laukia sportininkų.

„TrustTrack“ sistema istoriniame Monte Karlo ralyje
„TrustTrack“ sistema istoriniame Monte Karlo ralyje

„Stovime kalnų serpantino posūkyje ir stebime kitus ralio dalyvius. Varžybose dalyvavo net 350 automobilių, bet kada tiksliai pro mus pravažiuos Karolis Raišys? Lenktynininkams juk nepaskambinsi, jie važiuoja. Tai telefone atsidarome „TrustTrack“ žemėlapius ir tiksliai matome – lenktyninis automobilis yra du kilometrai nuo mūsų ir artėja 50 km/val. greičiu. Kelios akimirkos ir jis jau čia“, – pasakoja „Flameris Racing“ komandos fotografas Rytis Petrauskas.

Tokius kadrus labai lengva pražiopsoti. Juk komandos sportininkai gali pravažiuoti kaip tik tuo momentu, kai fotografas žygiuoja takeliu nuo vieno posūkio iki kito.

Gyvybiškai svarbi pagalba

Su panašiais iššūkiais susidūrė ir techninis komandos automobilis. Jo misija – pasitikti lenktynininkus patogioje vietoje, papildyti degalų, jei reikia – ir paremontuoti automobilį.

Dėl „Rallye Monte Carlo Historique“ specifikos, varžybose nebuvo numatytos konkrečios serviso zonos. Techninio personalo užduotis – surasti tinkamą vietą pasitikti ekipažą, sugaišti kuo mažiau laiko, nes laikrodis tiksi.

Lenktynės puikiai iliustruoja, jog pritaikyti mūsų technologiją galima bet kokiam transporto parkui ir palengvinti visos komandos darbą

„Po pirmųjų kilometrų sugalvojome sistemą – mes važiuojame link tarpinio finišo ir likus keliems kilometrams ieškome patogios vietos sustoti. Tuomet pasižiūrime, kur tiksliai yra mūsų sportininkai, einame jų pasitikti. „TrustTrack“ sistemos dėka tiksliai žinojome kiek laiko turime tinkamos vietos paieškoms, kada pas mus atvyks lenktynininkai“, – pasakoja komandos technikos specialistas Feliksas Pavlovas.

Tokiose situacijose laikas ypatingai svarbus, mat pavėlavus į tarpinį finišą skiriamos griežtos baudos. O ekipažui atvykus iki aptarnavimo vietos greičiau, taupomas laikas, kuris puikiai buvo išnaudotas lenktynininkams atsikvėpti.

Šią įrangą sukūrusios bendrovės „Ruptela“ pardavimų vadovas Edvinas Jodokas teigia, kad jų sistema paprastai naudojama logistikos įmonių veikloje, siekiant pagerinti efektyvumą.

„Bet šios lenktynės puikiai iliustruoja, jog pritaikyti mūsų technologiją galima bet kokiam transporto parkui ir palengvinti visos komandos darbą“, – sako „TrustTrack“ sukūrusios bendrovės atstovas.

Pagalba visai komandai

„Žinojimas, kur konkrečiai yra vienas ar kitas komandos narys, labai palengvino projekto logistiką. Ir tai tik kelios situacijos. Bet noriu akcentuoti dar kelias labai svarbias naudotos sistemos naudas“, – sako lenktynininkas Karolis Raišys.

Pirmoji – visi Lietuvoje likę komandos nariai, kuriems labai rūpėjo, kaip mums sekasi lenktyniauti, galėjo tiksliai matyti, kokiais keliais mes važiuojame. Be to, per programoje esantį „Google Street View“ įskiepį, jie galėjo matyti realias vietas, kelius, miestelius kuriais mes lenktyniavome.

„Antroji nauda – man ji ypač brangi – grįžę namo ir peržvelgę automobilio maršruto istoriją, tiksliai žinome viso ralio maršrutą. Visus nuostabius kelius, visus serpantinus, tunelius, pakeliui matytus nuostabaus grožio miestelius. Šią informaciją galvoju pasidėti į seifą ir saugoti kaip brangiausią prisiminimą iš nuostabios „Rallye Monte Carlo Historique“ kelionės“, – pasakoja nuo starto iki finišo seniausią ralį pasaulyje įveikęs lenktynininkas Karolis Raišys.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Vasarinių padangų sezonas: kur rasti geriausią kainos ir kokybės santykį?
Reklama
Pranešimas apie prašymų dėl triukšmo mažinimo priemonių įgyvendinimo išlaidų kompensavimo priėmimą
Reklama
Atėjo metas apsitverti sklypą: specialistų patarimai
Reklama
„CFMOTO“ tapo naujos motociklų vairavimo akademijos Lietuvoje partneriais
Užsisakykite 15min naujienlaiškius