Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

LASF – skubios permainos

Naujai išrinkta Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) vadovybė per penkias pirmąsias darbo dienas netruko įnešti permainų. Visos jos susijusios su Lietuvos automobilių ralio čempionatu (LARČ) ir jau spėjo sulaukti prieštaringų vertinimų.
Ralis žiemos keliais
Ralis žiemos keliais / „Scanpix“ nuotr.

Bene žymiausia permaina – nuo šių metų pradžios įsigaliojusio Lietuvos automobilių ralio Reglamento pakeitimas į tą, kuris buvo priimtas dar praėjusių metų lapkričio 25 dieną, tačiau vėliau patobulintas į naują redakciją (gavus raštišką sportininkų prašymą) ir įsigaliojęs nuo šių metų sausio 1 dienos. Reglamentas – tai pagrindinis dokumentas, apibrėžiantis konkrečių metų ralio čempionatą ir nurodantis tokius dalykus kaip: klasės, kuriose bus varžomasi, etapai, sudarysiantys čempionatą, dalyvavimo čempionate sąlygos, čempionato, klasių bei etapų įskaitos ir panašiai.

Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr. /Ralio akimirkos
Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr. /Ralio akimirkos

Jau sausio 22 dieną, po dviejų dienų nuo prašymo iš ralio „Aukštaitija“ organizatoriaus Jono Balčiūno gavimo, sušauktas skubus LASF tarybos posėdis. Jo metu, motyvuojant, jog atlikti esamo ir įsigaliojusio Reglamento pakeitimai neatitiko LASF veiklą nusakančių dokumentų ir buvo pažeisti jo pakeitimo terminai, lapkričio 25 dieną patvirtintas Reglamentas paskelbtas vieninteliu teisėtu ir galiojančiu, o iki tol galiojęs – panaikintas (pagal LASF dokumentaciją tai gali daryti tik Ralio komitetas arba LASF Apeliacinis teismas)

Tai reiškė, kad LARČ panaikinta bendroji įskaita ir atsirado visiškai nauja klasė – „A plius“, kuri dėl to, jog praėjusiais metais liko neįgyvendintu projektu, neturėjo aiškių techninių reikalavimų. Nepaisant to, jau kitą dieną techniniai reikalavimai buvo sukurti ir patvirtinti kaip galiojantys atgaline data, tai yra nuo 2009 metų sausio 1 dienos, nors pakeitimo terminai tam taip pat buvo pažeisti. Analogiškai atsirado ir nauji „R“ klasės techniniai reikalavimai. Abu šie dokumentai įsigaliojo, nors net nebuvo pateikti ralio komiteto svarstymui bei tvirtinimui, kuris po neeilinio LASF suvažiavimo liko tos pačios sudėties kaip ir anksčiau.

Logo Winter Rally 2009
Logo Winter Rally 2009

Verta paminėti, kad visa tai įvyko likus mažiau nei dviems savaitėms iki pirmojo LARČ etapo – „Winter Rally 2009“, jau pasibaigus paraiškų jam priėmimui. Šis etapas yra organizuojamas pagal Papildomus nuostatus, kurie taip pat buvo sukurti ir patvirtinti, remiantis tada galiojusiu ir jau panaikintu Reglamentu, o juos keisti tokiu metu teisiškai draudžiama.

Įneštos naujovės čia jau spėjo sukelti nemažai diskusijų, prieštaravimų tarp pareiškėjų bei keblumų pačiam ralio organizatoriui. Vienas ginčų objektų – tai galimybė pakeisti paraiškas tiems, kurie jas jau yra pateikę „A8“ klasėje iki sausio 22 dienos.Visgi, tokių veiksmų teisėtumas dar bus būti svarstomas papildomai, pakeitimai jau yra apskųsti LASF Apeliaciniam teismui, dėl ko paraiškų keisti neturėtų sportininkai, kurie čempionato pabaigoje, skaičiuojant taškus, gali nukentėti dėl kol kas neaiškaus čempionato likimo.

Anot kai kurių Ralio komiteto narių, jie, sprendžiant klausimą dėl Reglamento keitimo, į posėdį pakviesti nebuvo, nors nagrinėjant tokius klausimus jų dalyvavimas privalomas. Sprendimus priėmė ralio kuratoriumi paskirtas Sigitas Alesius, kurio pareigybės yra visiškai naujos LASF, atsiradusios taip pat per šią savaitę.

Tokie skubūs LASF veiklą reglamentuojančių dokumentų keitimai, orientuoti tik į automobilių ralį, palieka nemažai nežinomųjų kitoms autosporto šakoms. Pavyzdžiui, žiedinės lenktynės iki šiol neturi patvirtintų 2009 metų reglamentuojančių dokumentų, o nei viena iš autosporto šakų neturi patvirtintų techninių reikalavimų bei reglamentų iki gruodžio 1 dienos (taip pat pažeidžiant terminus).

Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr. /Ralio akimirkos
Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr. /Ralio akimirkos

Visa tai rodo, kad šis sezonas gali būti dar labiau komplikuotas nei pernykštis. Rallynews.lt žiniomis, kai kurie iš LASF narių jau kreipėsi pagalbos į teisininkus, o per pirmąją darbo savaitę apeliacijos buvo gautos iš E.Torrau (dėl pažeidimų neeilinio LASF suvažiavimo metu) bei VĮ „Egzotikos autosportas“ – dėl sprendimo pakeisti reglamentą. „Egzotikos autosportas“ pirmadienį taip pat ketina teikti dvi apeliacijas dėl „A plius“ techninių reikalavimų bei pažeidimų LASF suvažiavimo metu. Be to, ateinančios savaitės pirmadieniui dabartinis ralio komitetas ruošia viešą laišką savo pozicijai išdėstyti.

Kad ir kaip būtų, įsisukus teisiniams ginčams gali nukentėti tiek sportininkai, tiek ralio gerbėjai. Daugumai jų sprendimai LASF vadovybėje nėra tiek įdomūs, tačiau darantys didžiulę įtaką.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius