Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Lazerinius žibintus „Audi“ išbandys Le Mano trasoje

„Audi R18 e-tron Quattro“
„Scanpix“ nuotr. / „Audi R18 e-tron Quattro“
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

LED dienos šviesos lemputės, LED artimosios šviesos, matricinės tolimosios šviesos – visas šias pastaraisiais metais atsiradusias ir jau serijinės gamybos automobiliuose taikomas apšvietimo technologijas „Audi“ pirmiausiai įdiegė ir išbandė Le Mano 24 valandų lenktynių boliduose, rašoma kompanijos pranešime spaudai.

Kiekvieną sezoną „Audi“ lenktynininkai tamsiuoju Le Mano lenktynių metu turi galimybę įsijungti kitiems vairuotojams nematytas, iš inžinierių  dirbtuvių ką tik atkeliavusias šviesas.  Netaps išimtimi ir artėjantis 2014 m. ištvermės lenktynių sezonas. Dabar „Audi“ komandos pilotų intensyviai bandomas naujasis „R18 e-tron quattro“ Le Mano sutemas sklaidys LED ir lazerinių šviesos elementų deriniu.

„Audi“ – apšvietimo technologijų lyderis. Pernai įdiegti ir pasiteisinę matriciniai žibintai jau taikomi masinės gamybos automobiliuose, visų pirma flagmane „Audi A8“. Jau numatyta juos montuoti ir į kitus modelius. Dabar naujausias išradimas – lazeriniai žibintai. Mes juos išbandysime Le Mano trasoje, o vėliau tikimės tapti pirmuoju automobilių gamintoju, pritaikiusiu šią technologiją serijiniuose modeliuose”, – pristatydamas naująją šviesų technologiją kalbėjo „Audi AG“ vyr. inžinierius prof. dr. Ulrichas Hackenbergas.

Pernykščiame „Audi“ bolide „Audi R18 e-tron quattro“ sutemus trasą apšviesdavo pažangiausia technikos naujovė – „Matrix“ LED technologija pagrįsti žibintai, kurių bloką sudaro iš smulkių LED diodų sudaryta matrica. Šį sezoną LED diodų matricą papildys lazeriniai šviesos šaltiniai. Lazeris formuoja labai vienalytį šviesos srautą ir ypač preciziškai paskirsto jį priešais automobilį.

Lazerinė kelio automobilio žibintų technologija visuomenei pirmą kartą buvo pristatyta 2014 – ųjų pirmosiomis sausio dienomis Las Vegase

Lazerinė kelio automobilio žibintų technologija visuomenei pirmą kartą buvo pristatyta 2014 – ųjų pirmosiomis sausio dienomis Las Vegase (JAV) įvykusioje elektronikos technologijų parodoje CES 2014. Audi bendrovės stende buvo galima išvysti lazeriniais žibintų blokais pasipuošusį demonstracinį konceptą 

„Audi Sport quattro laserlight“ ir naujajam Le Mano sezonui skirto lenktyninio bolido „Audi R18 e-tron quattro“ priekinę dalį su lazeriniais žibintais.

Naująsias lazerines šviesas praktikoje jau išbandė „Audi“ gamyklinei komandai atstovaujantis du kartus Le Mano čempionas Marcelis Fässleris.

Įvertindamas pernykščių „Matrix“ LED žibintų gerąsias savybes, jis konstatavo, kad LED diodų matricos papildymas lazeriniais šviesos elementais – didelis žingsnis pirmyn ir užsiminė, kad nekantrauja sulaukti, kuomet jo lenktyninis automobilis bus komplektuojamas vien tik lazeriniais žibintais.

„Audi“ komanda kiekvienoms Le Mano lenktynėms pateikia apšvietimo technikos naujovių, daugelis iš kurių pasiteisina rūsčiomis ištvermės lenktynių sąlygomis, o vėliau imamos montuoti į masinės gamybos sportiniu ir į įprastus ‚Audi“ automobilius. Štai 2000 –ųjų sezone dalyvavęs „Audi R10 TDI“ turėjo LED dienos šviesos lemputes. Po trejų metų startavęs „Audi R15 TDI“ turėjo LED technologija pagrįstus ilgųjų šviesų žibintus. Pasikeitusiam 2011 metų Le Mano lenktynių reglamentui pritaikytas „Audi R18“ tapo pirmuoju LMP klasės automobiliu su vien tik diodiniais žibintais, o pernai pristatyta matricinių LED žibintų technologija. 

Komentarai
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
KALĖDINIŲ DOVANŲ GIDAS
Parašykite atsiliepimą apie Gazas