Kaip teigia pats Mantas Kulvinskas, ši idėja jam gimė ekspromtu: „Idėjos autorius yra mano bičiulis Antanas Vėbra. Kai šis treniruočių metu važinėdavo tiesiai, aš savo automobiliu važinėdavau šiaip sau – linksmindavausi. Važinėjau, žinoma, šonais. Keletą kartų pavykus sėkmingai įveikti „Kačerginės Nemuno“ posūkius, lenktynių organizatorius Giedrius Čenkus man pasiūlė įveikti visą ratą šonais, nesustojant“, – teigia Mantas Kulvinskas.
Techninės kliūtys
Bet kuriam, apie automobilius bent kiek žinančiam žmogui kilsta mintis, kad taip eksperimentuojant su automobiliu, šis turėtų perkaisti. Kaip teigia šio eksperimento įgyvendintojas Mantas, automobilį šiai avantiūrai reikėjo šiek tiek patobulinti.
„Pirmieji pabandymai atlikti šią užduotį baigdavosi ne visai sėkmingai – kaito automobilis. Baimės sudeginti techniką tikrai buvo. Mūsų automobilyje yra įdiegtas kompiuteris su tam tikrom apsaugom, kuris keičiantis įvairiems parametrams apsaugo automobilį nuo perkaitimo. Pavyzdžiui, ypač didėjant tepalo slėgiui sistema gesina automobilį“, – apie techninius automobilio niuansus pasakoja Mantas.
„Kai dar nebuvome modifikavę automobilio šiai užduočiai, mūsų BMW beprotiškai kaito. "Ąžuolo" posūkyje aušinimo skysčio temperatūra pakildavo iki 115 – 120 laipsnių, kai ji neturėtų viršyti 90“, – teigia šonaslydžio meistras Mantas Kulvinskas.
„Šio bandymo dėka BMW gavo vieną modifikaciją, apie kurią jau seniai galvojome, tačiau niekaip neatsirasdavo proga jos išbandyti – sumontuoti du purkštukus prieš radiatorių, kurie sujungti su 8 litrų vandens talpa. Automobilio motorui pasiekus 90 laipsnių ribą, kompiuteris aktyvuoja purkštukus, kurie purškia vandenį, taip vėsindami motorą“, – teigia pašnekovas.
„Šią sistemą aktyvavau iš karto, pradėdamas važiuoti. Viso važiavimo metu sekiau, kaip keičiasi automobilio temperatūra, o leidimasis nuo Ąžuolo posūkio parodė, kad mūsų triukas pasiteisino – temperatūra vos siekė 85 laipsnius. Tiesia, ties finišo tiesiąją temperatūra pakilo iki 102 laipsnių, tačiau tai dar nėra mirtina riba motorui“, – dar šviežiais įspūdžiais po važiavimo dalijasi Mantas.
185 km/val.
Kaip teigia Mantas Kulvinskas, kurio pasirodymą Kačerginėjo lydėjo jo komandos draugas Antanas Vėbra, bičiulis vos spėjo pavyti „driftinantį“ Mantą:
„Atrodo, kad trasa slydau negreitai, tačiau Antanas teigia spaudęs „dugną“, o pavyti kai kur jam manęs net nepavyko – į Ąžuolo posūkį įskriejau 185 km/val. greičiu“, – įspūdžiais dalijasi Mantas.
„Baisiausia buvo ties paskutiniu posūkiu, kadangi padangų praktiškai nebebuvo, po šio važiavimo padangų komplektas iškeliavo tiesiai į konteinerį“, – teigia M. Kulvinskas.
Iškart po važiavimo Mantas konstatavo: „Viskas pavyko geriau, negu tikėjausi“.