Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Metų lenktynininko rinkimai. Automobilių žurnalisto Ramūno Fetingio nuomonė

GAZAS.LT kartu su viešųjų ryšių agentūra „vipcommunications“ organizuoja Metų lenktynininko rinkimus. Praėjus 2013-iesiems, klausiame autosporte gerai žinomų žmonių nuomonės: kuris lenktynininkas 2013-aisiais labiausiai pasižymėjo, kas vertas apdovanojimo už automobilių sporto populiarinimą ir koks renginys šiais metais buvo įsimintiniausias.
Ramūnas Fetingis
Ramūnas Fetingis / Asmeninio archyvo nuotr.

Ramūnas Fetingis – automobilių žurnalistas, vedantis vieną ilgiausiai gyvuojančių TV laidų apie automobilius ir sportą – „Autopilotas“. Jis taip pat „Žinių radijuje“ veda laidą „Piko minutės“.

– Ramūnai, kas, jūsų nuomone, buvo geriausias lenktynininkas Lietuvoje 2013-aisiais?

– Prie geriausių priskirčiau tuos, kurie savo jėgas ir visą energiją atiduoda užsienio trasoms, kur konkurencija yra nepalyginamai aršesnė. Šiuo atveju akivaizdžiai geriausi ir visa galva aukštesni už kitus yra du: Jonas Gelžinis ir Simas Juodviršis. Jau kelerius metus iš eilės renkuosi iš šio dvejeto. Robertas Kupčikas ir Ignas Gelžinis šiemet taip pat gali pretenduoti, bet jiems šiek tiek pritrūko sportinės sėkmės.

S.Juodviršis irgi nebuvo labai „sėkmingas“ šiemet. Jam nesisekė Europos trasose, nors sunkų sezoną vainikavo puiki pergalė JAV „Rotax“ pasaulio taurės finale. Tai nėra paprasta pergalė, nes jam teko kovoti su įvairių šalių nacionalinių čempionatų nugalėtojais, mat tik šie žmonės buvo kviečiami ten varžytis.

Juokaudamas ir Jonui, ir jo tėčiui Audriui sakiau, kad Gelžinių šeimai seniai reikėjo keisti pilietybę

Tuo tarpu J.Gelžinio sezoną įvardinčiau kaip sėkmingesnį ir jį rinkčiau geriausiu. Antroji vieta „Porsche Carrera Cup UK“ čempionate yra puikus pasiekimas ir tikrai nėra lengvai pasiekiamas, net atsižvelgiant į kiek apmažėjusią konkurenciją. Tačiau dar du faktoriai kalba Jono naudai.

Pirma, jis gavo vardinį kvietimą iš „Porsche Motorsport“ specialistų dalyvauti atrankoje į „Porsche Supercup“ čempionatą. Turint galvoje, kad į šią atranką pateko tie, kuriuos jau kelerius metus „Porsche“ remia nacionaliniuose čempionatuose, tai tikrai didelis pripažinimas. Ten jam nepasisekė, gaila, bet turbūt logiška. Vien dėl mūsų šalies dydžio.

Antra, J.Gelžinis šiemet buvo išrinktas į perspektyviausių Didžiosios Britanijos lenktynininkų dešimtuką, įvardintas ten, berods, septintoje vietoje. Įsiklausykite, užsienietis pateko į geriausių jaunų lenktynininkų dešimtuką Didžiojoje Britanijoje, automobilių sporto tėvynėje! Užsienietis! Juokaudamas ir Jonui, ir jo tėčiui Audriui sakiau, kad Gelžinių šeimai seniai reikėjo keisti pilietybę, tada ir Jonas, ir Ignas būtų didelės autosporto žvaigždės. Ačiū jiems, kad ištikimi trispalvei. Nors kartais atrodo, kad ji to neverta...

Tad geriausias – Jonas.

– Ką išskirtumėte kaip žmogų, labiausiai prisidėjusį prie automobilių sporto populiarinimo šalyje praėjusiais metais?

– Jeigu kalbėtume apie gyvenimo pasiekimus, tada Romualdas Barkauskas. Galbūt jį nedaug kas iš dabartinės kartos žino, tačiau be šio žmogaus, kuris, kaip bebūtų gaila, pernai iškeliavo Anapilin, automobilių sportas Suvalkijoje merdėtų. Labai tikiuosi, kad bus, kas perima jo gerus darbus.

Jeigu kalbėtumėm apie praėjusius metus, tada rinkčiausi tarp dviejų žmonių: Audriaus Gelžinio ir Benedikto Vanago.

„Juta Racing“ dėka gerinamas ir Lietuvos įvaizdis Didžiojoje Britanijoje – mes nesame tik valčių variklių vagių tauta.

Sisteminga A.Gelžinio veikla automobilių sporto labui mane jau seniai žavi. Tik niekas šio žmogaus neįvertina. O gaila. Jau dabar Audrius galvoja, ką reikės daryti ir kaip pritraukti jaunus lenktynininkus, kurie galėtų sekti pramintomis Jono ir Igno pėdomis, kurie galėtų įsitvirtinti užsienyje. Tik šio žmogaus dėka „Juta Racing“ yra puikiai žinoma ir gerbiama Didžiojoje Britanijoje. Tuo pat metu šioje šalyje gerinamas ir visos Lietuvos įvaizdis. Pasirodo, mes nesame tik valčių variklių vagių tauta.

Benediktas, kita vertus, vertas pagarbos ir didžiausių liaupsių už tai, kad tapo pirmu mūsų šalies istorijoje automobilių sporto atstovu, kuris tapo kažkokio produkto veidu. Jo vadovaujamos komandos sporto vadyba gali tapti puikiu pavyzdžiu visiems lietuviams. Paklauskit pirmo sutikto praeivio gatvėje, kokį lietuvį lenktynininką jis žino. Garantuoju, didžioji dauguma atsakys: „Vanagas“. Vien už tai rinkčiausi Benediktą.

– Kokį automobilių sporto renginį Lietuvoje įvardytumėte geriausiu 2013-aisiais?

– Tokių buvo nemažai ir mano kolegos, vertinę anksčiau, visus juos jau paminėjo. Dauguma žavisi „Autoplius Fast Lap“ ir, ko gero, jis patenka į trejetuką geriausių, jeigu kalbėtumėme apie visą čempionatą. Nors man vis dar nesinori jo rinkti vien dėl tų peštynių su LASF. Suprantu, kad žaidžia principai ir nei viena pusė šiuo atveju nėra teisi, bet kažką daryti būtina, nes renginys prestižu ir žinomumu jau praaugo pats save, tad šie nesutarimai nei „Autoplius Fast Lap“ organizatoriams, nei LASF nedaro garbės.

Ralių pernai buvo nemažai gerų. Šiemet bus dar vienas, kuris pretenduoja būti nepamirštamu ilgam – pasaulio ralio čempionatas. Tačiau iš pernykščių rinkčiausi „Autoplius 300 lakes“ ralį. Dėl sistemingo darbo, sugebėjimo daug metų iš eilės pritraukti užsienio lenktynininkus ir kasdienio tobulėjimo. Nebūna renginių be trūkumų, tačiau šie žmonės, sakyčiau, jų darė mažiausiai.

Visgi pats geriausias renginys, mano nuomone, jau daugelį metų iš eilės išlieka 1000 km lenktynės. Rėkit, šaukit, prieštaraukit, tačiau turit pripažinti: tai vienintelis Lietuvoje renginys, kuris per savaitę sugeba sulaukti iki 100 tūkst. žiūrovų, tai vienintelis renginys Lietuvoje, kur kiekvienam net mažiausiam VIP‘ui tiesiog garbė prisilakti VIP palapinėje. Nei į vieną automobilių sporto renginį nesiveržia nei tiek žiniasklaidos atstovų, nei tiek svarbių asmenų, kurie apie lenktynes visai nenutuokia, tačiau Palangos lenktynėse pabūti jiems privaloma. Virš 100 žurnalistų (tikrų!), aštuonios valandos tiesioginės transliacijos, parodykit dar bent vienas tokias lenktynes.

Galima ieškoti trūkumų, jų tikrai rasit, bet parodykit lenktynes Lietuvoje ir visame Pabaltijyje, kurioms vienintelėms per metus žmonės ruošia arba tik šioms varžyboms nuomojasi automobilį ir išleidžia tokias kosmines sumas pinigų. Sportinę dalį palikime kritikams, tačiau dėmesio prasme joks kitas autosporto renginys Lietuvoje 1000 km lenktynėms neprilygsta.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius