Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Mille Miglia“: istorinės lenktynės, kuriose dalyvauti gali ne kiekvienas

Kiekvienais metais gugužės mėnesio viduryje automobilių entuziastų akys bei ausys krypsta į nedidelį Italijos miestą Brešą, kuris yra gražiausių pasaulyje lenktynių „Mille Miglia“ gimtinė.
„Mille Miglia“ lenktynių akimirka
„Mille Miglia“ lenktynių akimirka / Gino Trinkūno nuotr.
Temos: 1 Italija

„Mille Miglia“ (liet. tūkstantis mylių) yra istorinės lenktynės prasidėjusios 1927 metais, Brešos (angl. Brescia) mieste. Šis miestas nuo seno garsėjo automobilių sportu. Pirmosios Italijos „Gran Prix“ lenktynės vyko būtent Brešos mieste, 1921 metais. Tačiau jau kitais metais, didžiam vietos gyventojų nusivylimui, lenktynės vyko naujoje „Monza“ trasoje.

Vieną 1926 metų gruodžio mėnesio vakarą, vienoje iš Milano kavinių, keturi jauni italai diskutavo, kaip sugrąžinti automobilių sportą į gimtąjį miestą. Visi bendrai sutarė, kad šiam miestui reikia įspūdingo bei ambicingo automobilių sporto renginio. Žvelgiant į ant sienos pakabintą Italijos žemėlapį, jiems gimė idėja lenktyniauti iš Brešos į Romą, tačiau po diskusijų buvo nuspręsta lenktyniauti iš Brešos, o pasiekus Romą, vėl grįžti į Brešos miestą. Atstumas - 1609 kilometrų, arba 1000 mylių.

Pirmosios lenktynės buvo suorganizuotos po keturių mėnesių. „Mille Miglia“ vyko iki pat 1940 metų, tačiau dėl karo jos buvo sustabdytos, o atkurtos jau 1947 metais.

Gino Trinkūno nuotr./„Mille Miglia“ lenktynių akimirka
Gino Trinkūno nuotr./„Mille Miglia“ lenktynių akimirka

„Mille Miglia“ pritraukdavo daugybę žmonių ne tik iš Italijos, bet ir iš visos Europos. Organizatorių būdavo prašoma, kad maršrutas eitų per jų miesto pagrindines aikštes vien tam, kad žiūrovai galėtų geriau pamatyti automobilius. Šios lenktynės suteikė šlovės tokioms kompanijoms kaip „Alfa Romeo“, „Zagato“, „Ferrari“, „Mercedes-Benz“, „Bugatti“.

„Mille Miglia“ organizatoriai suprato, kad ne automobiliai suteikdavo šiam renginiui žavesio, bet bebaimiškumo, pavojaus, greičio, įtampos bei azarto visuma. 1950-ųjų bei 1953-ųjų metų nugalėtojas Giannino Marzotto yra pasakęs: „Apibūdinti šias lenktynes yra sudėtinga.. jas būtų galima apibūdinti kaip technologijų, varžymosi, prestižo bei populiarumo miksą, vedamą aistros, kuri labiau panaši į maniją“. Kad viskas būtų dar įdomiau, dalyviai su silpnesniais automobiliais startuodavo pirmi, dėl to būdavo daugybė pavojingų lenkimų siauruose Italijos keliukuose.

Gino Trinkūno nuotr./„Mille Miglia“ lenktynių akimirka
Gino Trinkūno nuotr./„Mille Miglia“ lenktynių akimirka

Kiekvienais metais automobiliai tapdavo greitesni ir geriau valdomi, todėl pabandykite atspėti, kokiai automobilių markei priklauso geriausias „Mille Miglia“ trasos rekordas?

Geriausias laikas buvo užfiksuotas 1955 metais (lenktynės vyko iki 1957 m.). Jo savininkas yra britas Stirlingas Mossas - 10 valandų ir 7 minutės. O automobilis su kuriuo pasiekė šį rekordą – „Mercedes- Benz 300 SLR“ pažymėtas 722 numeriu. Tarp 534 dalyvių, kurie lenktyniavo 12 skirtingų klasių, Stirlingas Mossas vairavo vieną iš greičiausių automobilių, tačiau kai konkurentai vairuoja „Maserati“, „Aston Martin“, „Ferrari“ automobilius, pergalė nėra lengvai pasiekiama. Vietiniai italai galėdavo drąsiau skristi gerai pažįstamais vingiuotais keliukais, bet Mossas turėjo greitus mechanikus bei puikų šturmaną Jekinsoną, kuris buvo pasiruošęs specialius užrašus apie artėjančius posūkius, tiltus bei kitus galimus pavojus.

Talentingas vairuotojas su stipria komanda bei greitu automobiliu, galėjo lėkti 270 km/val. greičiu. Antrasis tuomet finišą kirtęs automobilis taip pat buvo „Mercedes-Benz 300 SLR“ (Nr. 658), bet 32 minutėmis vėliau nei Stirlingas Mossas, kurio vidutinis greitis buvo 160 km/val. Tai įspūdingas greitis turint galvoje, jog lenktynės vyko prieš 61-erius metus.

Dabar gegužės viduryje dalyviai išvyksta iš Brešos ir vėl keliauja legendiniu maršrutu, tik šiais laikais atstumas įveikiamas per 2 paras, kadangi važiuojama laikantis kelių eismo taisyklių.

Gino Trinkūno nuotr./„Mille Miglia“ lenktynių akimirka
Gino Trinkūno nuotr./„Mille Miglia“ lenktynių akimirka

Norint tapti „Mille Miglia“ dalyviu reikia susimokėti startinį 8500 eurų mokestį. Tačiau didžiausias iššūkis yra turėti tinkamą automobilį, kurį patvirtintų organizatoriai.

Automobilis turi būti pagamintas 1927-1957 metų laikotarpyje, turėti FIA sertifikatą bei kuo daugiau dokumentų apie automobilio istoriją. Kiekvienais metais dalyvių skaičius yra ribotas, todėl didesni šansai būti atrinktam organizatorių yra rinktis ne tokias populiarias markes kaip „Ferrari“, „Maserati“, „Porsche“, „Mercedes-Benz“, „Jaguar“ ar „Aston Martin“.

Tai yra vienas iš brangesnių potyrių, bet kad pajustumėte „Mille Miglia“ dvasią, išgirstumėte klasikinių automobilių grojamą simfoniją, užuostumėte seną išmetamųjų dujų kvapą užtenka atvykti ir pažiūrėti startą, kuris vyksta Brešos mieste.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius