Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Mindaugas Varža apie BMW, 1000 km lenktynių strategiją ir įprotį vėluoti

Pasiruošimo lenktynėms akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr. / Pasiruošimo lenktynėms akimirka
Šaltinis: gazas.lt
0
Skaitysiu vėliau
A A

1000 km lenktynės jau šią savaitę greičiu ir adrenalinu užtvindys Palangą. Dauguma lenktynininkų jau bando savo automobilius trasose ir rūpinasi tokiais darbais, kaip galutinis automobilio sureguliavimas ir jo dizainas. Visai kitokie darbai verda „BMWracing.lt“ komandos garaže. Čia vis dar skamba metalo simfonija, pjaustoma, virinama ir apie lipdukų klijavimą dar nė negalvojama.

„BMWracing.lt“ komanda lenktynėms vis dar ruošiasi. Pirmadienį Kaune buvo surinkinėjami du BMW automobiliai, kuriais ekipa šturmuos 1000 km lenktynes. Vienas iš komandos vairuotojų, besirūpinantis sklandžia darbų eiga, Mindaugas Varža pasakoja, kad tokie darbai panašūs į paskutines studentų naktis prieš lemiamą egzaminą.

Būna labai gėda, kai susitinki kokią nors savo tetą ir ji klausia, ar dalyvavai 1000 km „ralyje“

„Mes turbūt pasigavę ligą nuo ralio, nes ten visuomet būna paskutinės nakties trūkumas ir viskas daroma paskutinėmis valandomis. Matyt, tai persekioja ir žiede. Reikės pasiskiepyti nuo šios ligos. O jei rimtai, tai viskas klostosi pagal planą. Kiek vėlokai apsisprendėme dėl dalyvavimo 1000 km lenktynėse. Šiaip ralį myliu labiau, bet šios lenktynės yra labai aukšto lygio renginys. Būna labai gėda, kai susitinki kokią nors savo tetą ir ji klausia, ar dalyvavai 1000 km „ralyje“. Šiek tiek „užkompleksavau“ ir nusprendžiau, kad reikia dalyvauti pačiam“, – neslėpdamas šypsenos kalbėjo Mindaugas Varža.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Pasiruošimo lenktynėms akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Pasiruošimo lenktynėms akimirka

Komandos garaže šiuo metu ruošiami du automobiliai. Vienas jų – BMW M3, po kurio variklio gaubtu slypi trijų litrų darbo tūrio agregatas. Per mėnesį gimusiam projektui buvo atiduota nemažai meilės, o darbus paspartino sukaupta patirtis sportinių automobilių ruošime.

Komandos pilotų gretose šalia Mindaugo Varžos rikiuojasi dar keli lenktynininkai. Vienas jų – ralio varžybos šiemet aktyviau dalyvauti pradėjęs Egidijus Valeiša. Šiam vairuotojui 1000 km lenktynės – ne naujiena. E.Valeiša anksčiau Palangoje atstovavo „Skubos“ komandai ir vairavo „Renault Clio“. Būtent Mindaugo Varžos vadovaujama „BMWracing.lt“ automobilių ruošimo kompanija šiam vairuotojui surinko ir ralio varžyboms skirtą BMW Compact.

VIDEO: Pasiruošimo 1000 km lenktynėms darbai

„Šis vairuotojas, galima sakyti, jau yra vyresnės kartos. Egidijus „serga“ autosportu. Jaunystėje lenktyniauti galimybės jis neturėjo, o atsiradus palankioms sąlygoms dabar, jis savo svajonę įgyvendina. Jam sekasi labai gerai“, – pilotą pristatė Mindaugas Varža.

Kitas komandos narys – Gediminas Vilimas. Jis automobilių sporte dar naujokas. 1000 km lenktynės bus pirmasis kiek didesnis jo išbandymas vairuojant sportinį automobilį. Anot Mindaugo Varžos, Gediminas Vilimas intensyviai dirba su Deividu Jociumi, kuris moko naują pilotą lenktynių paslapčių.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Pasiruošimo lenktynėms akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Pasiruošimo lenktynėms akimirka

Kačerginės trasoje jau turbūt „prasukta“ daugiau nei 1000 kilometrų važiuojant treniruočių automobiliu.

„Deividas su Gediminu labai daug dirba. Kačerginės trasoje jau turbūt „prasukta“ daugiau nei 1000 kilometrų važiuojant treniruočių automobiliu. Gedimino progresas mane stebina. Tai pavyzdys, kai žmogus iš gatvės, turėdamas gerą trenerį, gali šitaip greitai tobulėti“, – komandos narį apibūdino M.Varža.

Ketvirtasis „BMWracing.lt“ ekipos narys – Mindaugas Liatukas. Šis sportininkas iki šiol aktyviai dalyvaudavo slalomo ir LAS taurės varžybose. Nors prie vairo jis jau ne naujokas, tačiau 1000 km lenktynės taps pirmu rimtu jo išbandymu.

„Tiek Gediminas, tiek Mindaugas sportininkų licencijas gavo vedini minties dalyvauti 1000 km lenktynėse. Tikiu, kad Mindaugas, nors ir būdamas dar gana „šviežias“ lenktynininkas, gėdos komandai tikrai nepadarys“, – sakė „BMWracing.lt“ vadovas M.Varža.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Pasiruošimo lenktynėms akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Pasiruošimo lenktynėms akimirka

Kitas automobilis, prie kurio pluša mechanikai, Lietuvą pasiekė iš už anapus Baltijos jūros. Taip pat BMW M3 automobiliu 1000 km lenktynėse varžysis svečiai iš Švedijos – ten gyvenantys ir dirbantys lietuviai.

„Išeivijos lietuviai, taip galima juos pavadinti. Jie labai „faini“ žmonės, daug metų gyvenantys Švedijoje ir kuriantys ten savo verslo kompanijas. Jiems irgi visą gyvenimą patiko automobilių sportas, todėl buvo įsigytas BMW M3 E36. Jų automobilis panašus į mūsų, tačiau kiek galingesnis. Mūsų variklio kubatūra siekia tris litrus, o pas juos – 3,2 litro. Tai aukštesnė klasė.

Kadangi daug kas žino, kad su BMW turiu daug patirties, jie kreipėsi į mane. Sutikau jiems padėti, „sustyguoti“ automobilį, padėti pasiruošti techniškai ir strategiškai. Vakar turėjome bandymus Kačerginėje. Atrodo, kad gėdos sau nepasidariau, buvau šiek tiek greitesnis ir, tikiuosi, kad atstovaujant šiai komandai varžybose pavyks pavažiuoti greitai“, – apie svečius iš Švedijos pasakojo M.Varža.

Mindaugas Varža sako, kad 1000 km lenktynėse pats dalyvauja vos antrą kartą, tad didelių ambicijų nepuoselėja. Anot sportininko, ištvermės lenktynėse svarbiausia pasiekti finišą. Juolab, kad klasėje apstu garsių pavardžių ir greitų automobilių.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Pasiruošimo lenktynėms akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Pasiruošimo lenktynėms akimirka

„Absoliučioje įskaitoje nesitikime nieko. Šiais metais susirinko itin gausus galingų automobilių ir pilotų būrys. Susirinko ir Lietuvos ralio elitas – Vytautas Švedas, Deividas Jocius, Ramūnas Čapkauskas. Jų automobilio „Aquila“ galimybių pristatinėti jau nereikia, visi jas puikiai žino – pasiektas absoliutus trasos rato rekordas. Jeigu jie neturės gedimų – gali nugalėti. Reikėtų paminėti ir dar vienus favoritus iš Belgijos, kurie vairuos BMW M4 Silhouette. Taip pat nedera pamiršti ir Benedikto Vanago su didele patirtimi, greitu automobiliu ir pajėgiais jo kolegomis“, – svarstė M.Varža.

Mindaugas Varža atskleidė, kad varžybose palaikys savo draugą Martyną Samsoną, su kuriuo kartu važiuoja ralyje. M.Samsonas 1000 km lenktynėse prisijungė prie Belgijos komandos, turinčios didelę patirtį ištvermės lenktynėse Belgijoje ir Olandijoje.

Lenktynininkas sako, kad žiūrovams tikrai neteks nusivilti vienvaldyste trasoje. Numanomas lyderių dešimtukas gali pateikti įvairiausių staigmenų, o pasirinkti savo favoritus sirgaliai turės iš ko.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Pasiruošimo lenktynėms akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Pasiruošimo lenktynėms akimirka

Anot sportininko, ištvermės lenktynės ypatingos tuo, kad čia nepakanka vien fizinio piloto pasirengimo ar technikos patikimumo. Rezultatą dažnai lemia strateginiai sprendimai. Vienas svarbiausių kriterijų – padangos. Ištvermės lenktynėse, kurios trunka ne vieną valandą, svarbu numatyti veiksmus besikeičiant oro sąlygoms. Sujaukti komandų planus čia gali netgi nekaltas lietus.

„Kaip ir visame automobilių sporte, viena iš strategijos dalių yra padangos. Svarbu „atitaikyti“ mišinį ir keisti padangas besikeičiant oro sąlygoms, temperatūrai. Profesionalios komandos, manau, naudos 12 padangų, atliks tris keitimus. Mums užteks šešių, vidutinio mišinio padangų, skirtų ilgoms distancijoms.

Padangų strategija ir yra menas

Kuo minkštesnis mišinys, tuo geriau padanga sukimba ir tuo greičiau gali važiuoti, Tačiau tuomet padanga greičiau dėvisi ir tu greitai važiuoti gali kur kas trumpesnį atstumą. Padangų strategija ir yra menas. Reikia pasirinkti aukso vidurį, kad ir rato įveikimo laikas būtų geras ir padangos dėvėjimasis kompensuotų laiką, skirtą padangoms keisti“, – autosporto subtilybes pabrėžė Mindaugas Varža.

Ne kartą 1000 km lenktynių istorijoje pasitaikė atvejų, kai alinantį karšti per kelias akimirkas pakeitė trasą skalaujantis lietus. Net ir greičiausius sportininkus ši stichija gali nustumti į rikiuotės galą, todėl būtina pasirūpinti ir šlapiai dangai skirta guma.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Pasiruošimo lenktynėms akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Pasiruošimo lenktynėms akimirka

„Būtina turėti mažiausiai keturias, dar geriau – šešias padangas, skirtas lietui, kad galėtum būti konkurencingas. Jau geriau tuomet turėti bet kokias „gatvines“ lietaus padangas, nei neturėti jų visai. Su normalia „Slick“ tipo padanga važiuojant per lietų tampi „karve ant ledo“. Tikrai čia tinka šis palyginimas. Net profesionalui neįmanoma greitai važiuoti tokioje situacijoje. Visi tuomet „velkasi ant 20km/h“, kad tik pasiektų aptarnavimo zoną. Kalbant paprastai, kad žmonės suprastų, reikia pasiūlyti pabandyti plikledžiu žiemą pavažiuoti vasarine padanga. Jausmas panašus, kai važiuoti su „slikais“ per lietų“, – paaiškino M.Varža.

Mindaugas Varža – oficialus „Pirelli“ sportinių padangų atstovas Lietuvoje. Anot piloto, šio gamintojo padangos yra pakankamai konkurencingos. 1000 km lenktynėse daugelis komandų taip pat naudos „Pirelli“ padangas. Netgi „Formulės-1“ komandos lenkynėse naudoja būtent šio gamintojo padangas.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Pasiruošimo lenktynėms akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Šlapiai dangai skirta „Pirelli“ padanga

„Vien ralio varžybose, Baltijos šalyse, „Pirelli“ padangų naudojimas išaugo 70 procentų. Labiausiai padangoms netaupo estai. Prieš dvejus metus su Martynu važiavome Saremos ralyje ir buvome vieninteliai, kurie vienos ašies automobiliu važiavo naudodami „Pirelli“. Dabar paskutinio ralio Estijoje metu „Pirelli“ naudojo per 60 procentų ekipažų.

Progresas aiškiai matomas. Tikrai jo nebūtų, jei vairuotojai matytų, kad padanga yra visiškas šlamštas. Jeigu yra galimybė pirkti gerą padangą, tai kelių eurų skirtumas tarp gamintojų neatperka pralošinėjimo konkurencinėje kovoje. Žiede „Pirelli“ padanga lygiai taip pat konkurencinga, patobulinta, atnaujinta. „Pirelli“ daug investuoja į padangas ir jų gamybos technologijas“, – sportinės gumos savybes įvardijo Mindaugas Varža.

Komentarai
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie Gazas