Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

N4 ralio klasė – jokių „E“

Tarp visų ralyje besivaržančių automobilių Lietuvoje greičiausi „Open“ ir N4 klasės automobiliai. Tačiau „Open“ klasės automobilis konstruojamas beveik nesilaikant jokių oficialių reikalavimų, o N4 klasės automobiliams galioja griežtos FIA patvirtintos taisyklės. Tai leidžia šiais automobiliais varžytis ne tik nacionaliniuose, bet ir kitų šalių organizuojamuose raliuose.
N4 klasės ir gamyklinis „Mitsubishi Lancer Evo X“
N4 klasės ir gamyklinis „Mitsubishi Lancer Evo X“ / VAZZ nuotr.

Šiuo metu FIA suteikė homologacijas vos dviem šios klasės automobiliams – „Mitsubishi Lancer Evo“ ir „Subaru Impreza WRX STi“. Lietuvos raliuose paskutinės kartos „Subaru“ yra retas svečias, bet dešimtos kartos „Evo“ galime išvysti kone kiekviename ralyje. Ir būtinai tarp lyderių.

Kuom skiriasi N4 klasės ir gamyklinis „Mitsubishi Lancer Evo X“?

Važiuoklė: gamyklinėje važiuoklėje sumontuoti reguliuojami amortizatoriai, didesnį krūvį atlaikantys sailentblokai.

Variklis: standartinis „Evo X“ variklis pastiprintas kaltiniais stūmokliais. Tai padeda atlaikyti didesnę apkrovą kiek padidėjus galiai ir sukimo momentu.

Turbina: standartinėje turbinoje sumontuotas įeinančio oro ribotuvas – tokiu būdu ribojamas turbinos sukuriamas slėgis.

Aerodinamika: neleidžiami jokie patobulinimai - nei didesnis spoileris, nei didesnės oro paėmimo angos.

Pavarų dėžė: standartinė krumpliastiebinė pavarų dėžė keičiama FIA patvirtinta tiesiakrumple dėže. Sankaba naudojama startui ir perjungimams iki trečios pavaros. Žeminant pavaras sankaba neišminama.

Rankinis stabdys: hidraulinis, atjungia galios perdavimą į galinius ratus.

Blokiruotės: nestandartinė, „Ralliart“ pagamintos centrinė ir galinės blokiruotės reguliuojamos mechaniškai.

Centrinis diferencialas: jo valdymui naudojamas kompiuteris, kuris reguliuoja į priekinius ar galinius ratus perduodamą galią. Paprastai kompiuteryje naudojamos kelios programos - žvyrui, sniegui, greitiems greičio ruožams ar vingiuotiems.

Degalų tiekimo sistema: standartinis degalų bakas pildomas benzinu per specialią įpylimo sistemą. Taip išvengiama benzino sąlyčio su oru.

Radiatorius: kiek didesnis nei standartinis vandens radiatorius aušina gerokai didesnėmis apkrovomis dirbantį „Evo X“ variklį.

Stabdžiai: gamykliniai keičiami FIA patvirtintu diskų ir suportų komplektu. Jie kiek lengvesni, tačiau žymiai galingesni.

Saugumo įranga: lankai, sėdynės, penkių tvirtinimo taškų saugos diržai, agregatų apsaugos, keltuvai, atsarginis ratas, įrankių komplektas, gesinimo įranga (variklio gesinimo sistema, rankinis gesintuvas).

P.S. Kiekvienas N4 klasės automobilis gali tapti dar greitesnis. Tam sukurta FIA homologuota R4 klasė, kuriai rengiami tokie pat kaip N4 klasės automobiliai, tačiau leidžiama gerokai sumažinti svorį, padidinti galią, naudoti lengvesnius agregatus. Vienu žodžiu - N4 klasės automobilį paversti dar greitesniu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius