Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Nauja mada Lietuvos šoninio slydimo automobiliuose – V8 variklis su turbina

Automobilių sporto sezonas tęsiasi visus metus. Nors kartais taip ir neatrodo, tačiau daugiausiai veiksmo prie sportinių bolidų ir jų tobulinimo praleidžiama būtent tamsiąją metų dalį. Ilgi vakarai garažuose su draugais po truputį svajojant ar jau planuojant kito sezono pasikeitimus, konstravimas, sėkmės ir nesėkmės – tai žiemos pramogos bet kuriam benzingalviui.
Dariaus Balio BMW 5 (E60)
Dariaus Balio BMW 5 (E60) / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Ne išimtis ir šoninio slydimo pasaulis. Dar neišsidalinę 2014-ųjų apdovanojimų, pilotai ir mechanikai jau dalinosi kito sezono idėjomis. Skirtingai nuo žiedinių ar ralio varžybų, „drifterių“ neriboja kone jokie techniniai reikalavimai, tad fantazijai ribos nėra.

Pakalbinti praeito sezono lyderiai – šoninio slydimo varžybų senbuviai didelių pasikeitimų neplanuoja. Na, išimtimi būtų galima vadinti Andrių Vasiliauską, kuris, panašu, jog kitam sezonui vis tik turės naują bolidą, tačiau tai dar nėra žinoma. Timas Simniška, Andrius Čibirka, Mantas Kulvinskas, Povilas Lencevičius, Kęstutis Kelpša – visi jie planuoja likti su savo metaliniais draugais ir su jais žengti per 2015 metų slenkstį.

Tuo tarpu šio sporto debiutantai nenustygsta vietoje ir jau suka varžtus prie naujų projektų. Pagrindine ateinančio sezono naujiena ir net mada būtų galima pavadinti net penketo mums žinomų dalyvių pasirinktą V formos aštuonių cilindrų variklių sukombinavimą su turbokompresoriumi. 

Audriaus Gavėno nuotr./EEDC dalyviai „Nemuno žiede“ penktadienį
Audriaus Gavėno nuotr./Andrius Čibirka

V8 varikliai yra mėgstami tarp „drifterių“ dėl savo patikimumo, nuspėjamumo valdant, be abejo, kainos, ir pakankamai nesudėtingo „pastatymo“ į vietą. Šių agregatų pasirinkimas taip pat gana platus, jie standartiškai turi pakankamai galios pirmajam sezonui. Tačiau, norint judėti aukštyn turnyrine lentele ir neatsiremti į technikos ribas, reikia kažko daugiau. Kitą sezoną atsakymas į šį klausimą bus turbokompresorius.

Planus tokius patobulinimus sumontuoti į savo bolidus jau oficialiai ar nevisiškai oficialiai paskelbė praeito sezono debiutu pripažintas komandos „Ride It Out“ lyderis Aurimas Vaškelis, puikiai važiavęs „Ukmergės ASK“ atstovas Benediktas Čirba, Klaipėdos „mafijos“ „Drift Devils“ atstovas Donatas Macpreišas, „Ruošk roges“ žvaigždė Ignas Daunoravičius, iš pensijos į trasas grįžti ketinantis Andrius Giraitis.

Paminėtųjų dalyvių viltys panašios – nedidelio biudžeto projektai, galintys atnešti bent 450-500 arklio galių. Žodis „bent“ gal kiek ir perdėtas, tačiau „drifte“ šie skaičiai nėra labai stebuklingi. Tą supratęs sezono naujokas Aurimas jau pradėjo rinkti dalis ir bandyti dėlioti jas po savo BMW variklio dangčiu. Planų į variklio vidų lysti kaunietis neturi ir tikisi, jog pavyks sudalyvauti bent kelete etapų, prieš motorui „sprogstant“. Jo, jau du sezonus automobilių sporte matęs BMW 4,4 darbinio tūrio agregatas sulauks lengvo, apie 0,7 baro slėgio pūstelėjimo ir taip bandys prisukti daugiau nei 500 „arklių“. 

Organizatorių nuotr./Šoninio slydimo varžybos Alytuje
Organizatorių nuotr./Šoninio slydimo varžybos Alytuje

Panašiu keliu keliauja ir Donatas Macpreišas – jis renkasi 4 litrų BMW jėgainę, kurioje išliks gamyklinės dalys ir tikisi iš jos išgauti apie 600 arklio galių, kurios užtikrins jo šansus sėkmingai varžytis Kačerginės „Nemuno žiedo“ „UpHIll“ konfigūracijoje -  arklio galių skaičius ten lemia išties daug.

Kiek kitokį kelią renkasi Benediktas Čirba. Savo senuką BMW E30 jis ketina apginkluoti „Toyota“ gamintu 4,0 litrų darbinio tūrio V formos, aštuonių cilindrų varikliu. „Pakabinus turbiną“ taip pat tikimasi perlipti 500 arklio galių ribą, o dėka garaže laukiančio dar vieno tokio pat agregato, Benediktas linkęs patyrinėti „Toyota“ galimybes ir patikrinti, kiek galios šie varikliai iš tiesų gali atlaikyti.

Kiek konservatyvesnę taktiką renkasi Andrius Giraitis. Iš šoninio slydimo pasaulio prieš keletą metų dingęs Andrius atsitraukė tam, kad atsinaujintų. Po ilgų apmastymų atsisakęs idėjos į savo BMW E46 įgrūsti itin populiarų „Toyota“ 2JZ-GTE variklį, kuriuo jau kone penktą sezoną džiaugiasi Timas Simniška, po variklio gaubtu Andrius jau matuoja BMW agregatą. 3,5 darbinio tūrio „aštuoniukė“ bus aprūpinta automobilių sportui skirtais švaistikliais ir stūmokliais, tad galios planai prasideda nuo 600 AG. Tokį pasirinkimą nemaža dalimi lėmė itin brangus sankabos sprendimas, be kurio „2JZ“ variklis savo galią į ratus būtų transliavęs nepatikimai, tad BMW virto patikimesniu ir finansiškai tinkamesniu pasirinkimu. 

Ką iš tiesų reiškia šie pasirinkimai? Jeigu šiemet mes galėjome skaičiuoti apie 10 itin stiprių dalyvių su itin stipria technika, tai kitiems metams šis skaičius neišvengiamai dvigubės, taip gerokai pakeldamas „Autoplius Lietuvos drifto čempionato“ PRO lygos kartelę bei lietuvių šansus konkuruoti svečiose šalyse ar į Marijos žemę atklystančiose užsienio varžybų serijose. Daugiau stiprių dalyvių lems daugiau gerų kovų, o geros kovos yra tai, ko tikri „drifto“ fanai tikisi iš 2015-ųjų metų sezono.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius