Lenktynių ekspertai ir patys sportininkai dar prieš savaitgalį negailėjo liaupsių šiemetiniam dalyvių pasiruošimui: tiek greitų automobilių Palangoje seniai nebuvo. Jeigu kada buvo išvis.
Lenktynių ekspertai ir patys sportininkai dar prieš savaitgalį negailėjo liaupsių šiemetiniam dalyvių pasiruošimui: tiek greitų automobilių Palangoje seniai nebuvo. Jeigu kada buvo išvis.
Ketvirtadienis ir penktadienis tai tik įrodė: tomis dienomis vyko dalyvių treniruotės ir kvalifikacinės varžybos. Šiemet lenktynių trasa yra maždaug 300 metrų trumpesnė nei anksčiau, tad buvo tikimasi trasos greičio rekordo pagerinimo keliomis sekundėmis. Tačiau kad tą rekordą pagerins 9 dalyviai, o pats greičiausias tą padarys net dešimčia sekundžių, tikėjo mažai kas.
Laikas kvalifikacijoje – geresnis nei lenktynėse
„Tai atnaujinta trasa ir malonu pasiekti tokį rezultatą. Tikimės finišuoti šiose lenktynėse kuo geresnėje pozicijoje, nors turėsime naudoti kitokią taktiką nei dauguma varžovų“, - sakė greičiausią ratą kvalifikacinėse varžybose „Radical SR8“ automobiliu įveikęs „Speed Factory Racing“ komandos lenktynininkas iš Latvijos Konstantinas Calko.
Komandos vadovas Dalius Steponavičius atkreipė dėmesį į tai, kad vieno rato įveikimo greitis mažai ką reiškia ilgose lenktynėse.
„Techniniai reikalavimai mus apribojo – turim mažą degalų baką, tik 50 litrų. Tos kelios sekundės nieko nereiškia, nes turėsime dažniau stoti pildytis degalų“, - teigė D.Steponavičius.
Antrą vietą kvalifikacinėse varžybose užėmusios „15min GSR-Telšių statyba“ komandos vairuotojai teigė, kad lenktynėse tokio greičio nedemonstruos. „Radical SR5“ rekordiniame rate (1 min. 9,39 sek.) vairavęs Rokas Steponavičius lenktynių taktikos neatskleidė, tačiau pripažino, jog kvalifikacinių varžybų rato įveikimo laiką pagerinti lenktynėse yra praktiškai neįmanoma.
Dalyvių lygis auga
Lenktynėse greiti ne tik „Radical“ automobiliai. Artimą lyderiams vieno rato įveikimo laiką demonstravo „Aquila CR1“ automobilį vairavęs Ramūnas Čapkauskas, o treniruotėse nuo jo nedaug atsiliko kiti „Barbar‘a Bauer team by Algirdai“ vairuotojai Deividas Jocius bei Vytautas Švedas.
Ambicijų neslepia praėjusių metų nugalėtoja, „General Financing-STIHL by Pitlane“ komanda. „Porsche 911 GT3 Cup“ automobiliu praėjusiais metais nugalėję Benediktas Vanagas, Nemunas ir Nerijus Dagiliai šiemet prisijungė dar labiau patyrusį vairuotoją – olandą Sebastianą Bleekemoleną.
„Šiais metais yra labai didelė konkurencija – suskaičiavome 7 ar 8 automobilius, kurie gali nugalėti. Tokio 1000 km neatsimenu. Tai sako, kad ekonomika atsigauna“, - kalbėdamas prieš lenktynes juokavo B.Vanagas.
Šiemet 1000 km lenktynėse – kaip reta didelis BMW desantas. „Mojo Lounge by JR Motorsport“ komanda turės du automobilius, „BMW M4 Silhouette“ ir BMW M3 GTR. Pirmąjį vairuos trys belgai, o prie antrojo vairo sėdės vienas greičiausių jaunųjų belgų Michaelas Verhagenas ir dvi didžiausios Lietuvos kartingo žvaigždės: Simas Juodviršis ir Kazimieras Vasiliauskas.
Kitas favoritas – „BMW M3 Silhouette“, prie kurio vairo sėdės Dainius Matijošaitis, Andrius Jasionauskas ir Benoit Dupontas. Analogiškas automobilis yra nugalėjęs 1000 km lenktynėse 2011-aisiais, o pernai liko antras.
Kvalifikacija parodė, kad negalima „nurašyti“ ir dar vieno BMW M3, kurį vairuos Robertas Kupčikas, Rytis Garbaravičius ir Marijus Mazuchas, tačiau viena didžiausių staigmenų galima vadinti „Marcos Mantis Cup“ pasirodymą. Lietuvoje neregėtas specialiai lenktynėms sukurtas automobilis sugebėjo kvalifikacijoje užimti aštuntą vietą.