Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Pirmasis rekordas – XVIII tarptautinio „Press ralio“ išvakarėse

Ketvirtadienio vakarą Rygos kartingo sporto centre šalia garsiojo Bikerniekų žiedo pradėjo darbą rytoj startuosiančio XVIII tarptautinio „Press ralio“ administracinė komisija. Dar neprasidėjus renginiui užfiksuotas pirmasis jo rekordas: paraiškas dalyvauti ralyje pateikė 51 ekipažas. Tai didžiausias dalyvių skaičius per visą ralio 18 metų istoriją. Iki šiol didžiausio dalyvių skaičiaus – 47 ekipažų – buvo sulaukęs pernai vykęs ralis.
Žurnalistų ralis
Žurnalistų ralis / Vlado Ščiavinsko nuotr.
Temos: 2 Press ralis Ralis

„Ralio organizatoriai džiaugiasi ne tiek rekordiniu dalyvių, panorusių varžytis tradiciniame „Press“ ralyje, skaičiumi, kiek mūsų organizacinių pastangų įvertinimu, – sutikdamas pirmuosius į registraciją atvykusius svečius kalbėjo ralio direktorius Valdas Valiukevičius. – Viskas jau parengta lenktynėms, visi teisėjai, organizuosiantys darbą tiek Latvijos, tiek Lietuvos trasose ir kitas lenktynes aptarnaujantis personalas pasiruošę ne tik darbui, bet ir staigmenoms, kurių jie tikrai nestokos atvykusiems į šį ralį.“

XVIII tarptautinio „Press ralio“ dalyviai iš Lietuvos, Latvijos, Estijos, Ukrainos ir Lenkijos dviejų kaimyninių respublikų – Latvijos ir Lietuvos keliais – per dvi dienas turės įveikti 511,9 kilometro, iš kurių beveik 40 km sudaro greičio ruožai ir specialios rungtys.

„Laukia labai nelengvos lenktynės, o prasibrauti ant nugalėtojų pakylos šiemet tikrai bus kaip niekad sunku“, – paklaustas kaip nusiteikęs apginti pernai iškovotą nugalėtojo titulą lenktynių spaudos centrui sakė žurnalo „Top Gear“ vyriausiasis redaktorius Renaldas Gabartas, žurnalistų ralių karaliaus titulą besidalijantis su LNK laidos „Ne vienas kelyje“ vedėju Dainiumi Leonavičiumi. Abu jie žurnalistų ralius yra laimėję po šešis kartus. 

Kupinas ryžto atsirevanšuoti už apmaudžią pernykštę nesekmę, ištikusią prieš pat ralio finišą, atvyko ukrainietis Serhijus Kravetsas, kuris su su savo šturmanu Alexanderiu Bozhkovu piluotuos vieną galingiausių ralyje „Mitsubishi Lancer Evo X“ automobilį.  

Kaip visuomet kovos azarto ir sveiko jumoro nestokojantis į šešioliktąjį savo „Press ralį“ atvyko dar vienas Ukrainos žurnalistas Aleksejus Močianovas. Jis tris kartus po šių ralių yra kopęs ant nugalėtojų pakylos antrojo laiptelio, tačiau ant aukščiausiojo dar nestovėjo nė karto. 

Elektromobilių ralyje – daugiau nei miestų gatvėse

„Vilčių visada turiu ir jų neteksiu tik tada, kai manęs nebepakviesite į šį kolegų sambūrį, apie kurį jau sklinda legendos ir Ukrainoje, – sako Aleksejus, išbandęs jėgas ir nacionaliniame savo šalies automobilių ralio čempionate. – Atidžiai išstudijavau dalyvių sąrašą ir galiu, ko gero, neklysdamas pareikšti, jog tuos, kurie laimės šiemet, bus galima vadinti čempionų čempionais. Kaip reta daug galingų automobilių ir greitų kolegų, nors iš tokio didelio būrio ne visus pažįstu.“

Ralio automobilių parke į akį krito trys naujutėlaičiai „Toyota GT86“ automobiliai, kuriuos vairuos internacionalinės, specialiai šiam raliui suburtos „Dream Toyota Team“ ekipos nariai, portalo lrytas.lt automobilių rubrikos žurnalistas Mindaugas Grinius su jau ne pirmus metus jam raliuose talkinančiu sūnumi Adomu, LNK laidos „Ne vienas kelyje“ vedėjas D. Leonavičius, startuosiantis su ilgamečiu savo šturmanu architektu Adomu Šablevičiumi ir Latvijos „Zebra TV“ direktorius Paulsas Timrotsas, kuriam talkins „Press“ ralyje debiutuojanti Egita Bairamova.

Šios ekipos nariai neslepia ambicijų laimėti ne tik komandinę įskaitą. 

Pirmąkart „Press ralyje“ startuoja du elektromobiliai „Nissan Leaf“, kuriuos vairuos latviai Normundas Avuotinis ir Krišsas Karnitis ir lietuviai Linas Butkus su šturmane Agne Vičkačkaite-Lauciuviene. Abu šie elektromobiliai varžysis „Eko“ klasėje, kurioje pranašumą suteikia kuo mažesnė automobilio CO2 tarša. O juk elektrinis LEAF variklis visiškai neteršia aplinkos, todėl šie ekipažai startuos neturėdami jokių baudos taškų, kuriais dar prieš varžybas, atsižvelgiant į automobilio taršos parametrus, pagal nuostatus „apdovanojami“ šios klasės dalyviai.

Vienas labiausiai patyrusių „Press ralio“ dalyvių L. Butkus juokavo, jog pernai su elektromobiliu ledus pralaužusios Nomedos Marčėnaitės pavyzdys tikrai užkrečiantis, nes jau šiemet ralyje elektromobilių daugiau, nei kurio miesto gatvėse. 

Kelių ekipažų grupė, teikianti pirmenybę ne adrenalinui, o ramiam keliavimui ir pažinimo džiaugsmui, pasirinko turistinę klasę, kurios atskiras maršrutas driekiasi istorinėmis, kultūrinėmis, žymių žmonių žingsnius menančiomis abiejų respublikų vietovėmis. 

Vieni pirmųjų ralio techninei komisijai prisistatė debiutantai – „Lietuvos geležinkelių“ Martyno Padgurskio ir Tomo Šilgalio ekipažas. Tačiau šį duetą debiutantais galima vadinti tik labai sąlygiškai. Jie pirmąkart startuoja žurnalistų ralyje, tačiau Martynas gerai žinomas ne tik Lietuvos, bet ir Europos ralio kroso trasose. 2007 metais septyniolikmetis vaikinukas iš Plungės debiutavo Europos automobilių ralio kroso čempionate ir galutinėje jo įskaitoje džiaugėsi bronziniu apdovanojimu. 

Puikų lietuvio debiutą Europos trasose Tarptautinė automobilių federacija (FIA)  įvertino prestižiniu „Metų atradimo“ prizu.

XVIII tarptautinis „Press ralis“ gegužės 31-ąją 9 val. prologo varžybomis startuoja Bikerniekuose, o 12 val. Rotušės aikštėje Rygoje vyks renginio atidarymo ceremonija.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Reklama
Ekspertės: moterų investavimo rezultatai – geresni, ko reikėtų pasimokyti vyrams
Užsisakykite 15min naujienlaiškius