-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Po 22 metų pertraukos į Lietuvą vėl sugrįžta motociklų trialas

Dar 1988 metais Kaune įvyko pirmosios ir paskutinės trialo varžybos, paskatinusios susidomėjimą šia originalia, Anglijoje gimusia, motociklų sporto šaka. Aktyviai sportuojantys lietuviai jau kitais metais TSRS čempionate iškovojo aukštas vietas.
Motociklų tralo varžybos
Motociklų tralo varžybos
Temos: 2 Motociklas Lietuva

Sugriuvus Sovietų sąjungai, moto trialo plėtra mūsų šalyje nutrūko. Kaimynai latviai nuo 1986 m. iki šiol puoselėja šią sporto šaką, ir nuolatos dalyvauja Pasaulio Nacijų čempionate. Jų dėka, šis motociklų sportas sugrįžta ir į Lietuvą. Jau rugpjūčio 7 dieną bus galima išvysti geriausių sportininkų kovą netoli Trakų specialiai įrengtoje kliūčių trasoje.

Skirtingai nuo daugumos kitų motociklo sporto šakų, moto trialo varžybose nelenktyniaujama. Tai yra balanso, įgūdžių ir koncentracijos sportas. Startuodami po vieną, važiuodami per įvairiausias kliūtis – riedulius, rąstus ar akmenis, sportininkai stengiasi išlaikyti pusiausvyrą bet kokia kaina. Tai įspūdinga ir kartais atrodo pavojinga, tačiau moto trialas yra labai saugus sportas, nes nekyla incidentų dėl greičio ar konkurentų tarpusavio kovos. Aukščiausių klasių sportininkai įveikia tariamai neįmanomas kliūtis, ir tuo pačiu parodo nemažai meistriškumo reikalaujančių judesių – posūkius ore, šuoliukus tiek ant priekinio, tiek ant galinio ratų.

Dažnai sakoma, kad įvaldžius trialo motociklą, kitose motociklų sporto šakose sekasi gerokai lengviau.

Motociklų tralo varžybos
Motociklų tralo varžybos

Tai plastiška ir daug koncentracijos reikalaujanti sporto šaka: žiemos metu salėse („indoor trial“), o vasaros metu – lauke („outdoor trial“). Lauko trąsose sportininkai įveikinėja sektorius, sužymėtus dažniausias natūralioje vietovėje. Jiems reikia įveikti trąsoje esančias kliūtis per 1,5 min., neprisiliečiant prie nieko, išskyrus patį motociklą. Taip pat dalyviai turi tilpti į laiko normą, per kurią turi įveikti tris ratus su juose esančiais 9, skirtingo sudėtingumo sektoriais. Laimi dalyvis padaręs mažiausiai klaidų. Baltijos šalių trialo čempionate kartu su motociklininkais dalyvauja ir sportininkai su dviračiais.

Moto trialui naudojami labai lengvi (~70 kg), žema sėdyne, suteikiantys daug valdžios motociklai dažniausiai gaminami Europoje – „Gas Gas“, „Beta“, „Scorpa“, „Montesa“ ir „Sherco“. Paprastai vieno cilindro, su hidrauliniais diskiniais stabdžiais bei ypač minkštomis padangomis su specialiu protektoriumi.

Šiandiena trialo sportininkus jau galima pamatyti ir miesto gatvėse. Motociklininkai „ekstremalai“ stebina žmones savo sugebėjimais, įveikia sudėtingiausias kliūtis, pasitaikančias kelyje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius