Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

R.Grosjeanas: ilgiuosi šampano skonio

Romainas Grosjeanas
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr. / Romainas Grosjeanas
Šaltinis: F-1.LT
0
Skaitysiu vėliau
A A

Per pirmus aštuonis šių metų sezonus „Lotus“ pilotas Romainas Grosjeanas iškovojo taškus tik dvejose lenktynėse, tačiau pilotas tikisi Silverstone jų uždirbti kur kas daugiau.

– Ar Silverstone žadate uždirbti daugiau taškų, nei tai pavykdavo padaryti iki šiol?

– Mes su visa komanda to tikimės. Praėjusios lenktynės mums buvo sunkios, bet Silverstono trasa teoriškai labiau tinka mūsų mašinoms. Čia kur kas daugiau greitų posūkių, ji kažkuo panaši į Barseloną, kur mes pasirodėme neblogai. Prieš varžybas Kanadoje žinojome, kad bus sunku. Jei kalbėti apie Austrijos etapą, buvo akivaizdu, kad ten daug ką lėmė maksimalus greitis. Pažvelkime į „Williams“ komandą – ji buvo labai greita prieš dvi savaites, ko negalima pasakyti apie mūsų komandą. Jau praėję etapai parodė, kokia linkme reikia tobulinti mūsų bolidą ir „Lotus“ tai dabar daro.

– Ar liūdina tai, kad tuoj jau įpusės šių metų sezonas, o jūsų komanda niekaip neišsprendžia jėgainės problemų?

– Taip, dėl to mes ir nusileidžiame kitoms komandoms. Net ir Barselonoje, kur maksimalus greitis ne tiek svarbus, mes turėjome problemų. Situacija nėra ideali, bet komanda deda itin daug pastangų, norėdama ištaisyti padėtį. Kol kas nenormalu, kad bolidui trūksta greičio dėl variklio. Būtų labai puiku, jei mūsų jėgos agregatas turėtų kokių 50 AG daugiau ir būtų labiau patikimas. Mes dabar ties tuo ir dirbame.

– Sklinda kalbos, kad kitais metais „Lotus“ žada pereiti prie „Mercedes“ variklių. Ar tai tiesa?

– Man būtų labai įdomu sužinoti, ką sugeba šie varikliai. Teko girdėti, kad bolidus su „Mercedes“ motorais yra labai malonu vairuoti. Suprantama, kad komandos ieško geriausių variantų. Kuomet būdavo galimybė rinktis padangas, visi norėjo kuo geresnių. O dabar viskas priklauso nuo variklių sistemos, todėl visi nori susitarti su geriausias jų gamintojais. Tuo tarpu pilotai stengiasi pakliūti pas geriausius, kad galėtų vairuoti jų bolidus. Tokia yra „Formulės 1“ esmė – visi ieško tik geriausių variantų.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Romainas Grosjeanas
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Romainas Grosjeanas

– Ar „Lotus“ problemos šiame sezone susijusios tik su varikliais?

– Šiais metais mūsų bolidas nėra toks geras, koks buvo pernai. Viena iš problemų yra susijusi su jėgos agregatu. Iš kitos pusės, tokie pat varikliai stovi ir „Toro Rosso“ bei „Red Bull“ boliduose ir mūsų užduotis yra kovoti su šiomis komandomis ir aplenkti jas.

– Jūsų labai geri santykiai su Ericu Boullieru, o kitais metais su naujais „Honda“ varikliais prasidės nauja „McLaren“ komandos istorija. Neatmestina, kad ši komanda ieškos ir naujų pilotų. Kaip vertinate tokią perspektyvą?

– Keista, kodėl manęs klausinėjate tik apie ateitį. Tiesa, kad aš gerai pažįstu Ericą. Tačiau šios pažinties nereikia vertinti kaip mano noro pereiti į kitą komandą.

– „Lotus“ remia „Total“ kompanija. O jei komanda pereitų prie „Mercedes“ variklių, „Total“ gali nutraukti sutartį ir jūsų karjera pakibs ant plauko?

– Aš manau, kad mane su „Total“ sieja ne vien reklaminiai lipdukai ant bolido. Tiesa, kad jie suvaidino didžiulį vaidmenį mano kaip lenktynininko karjeroje, bet iš kitos pusės – komandoms reikia tik pačių geriausių jėgainių. Todėl ateityje variantų gali būti begalės.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Romainas Grosjeanas
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Romainas Grosjeanas

– Tačiau jei „Total“ nustos rėmusi „Lotus“, komanda gali ieškoti lenktynininko, kuris turi rimtus finansinius rėmėjus?

– Ne paslaptis, kad komandoms reikia pinigų, o juos turi kai kurie lenktynininkai. Antra vertus, manau, kad mano nuopelnai leidžia tikėtis, kad aš vertas vietos komandoje.

– Namų lenktynės labai daug reiškia pilotams, tačiau Prancūzijos etapo jau seniai nėra kalendoriuje. Kokią trasą jūs laikote savo namų?

– Namų lenktynėmis aš galiu vadinti net keletą vietų – Monaką, Spa ir Monrealį. Dabar aš gyvenu Didžiojoje Britanijoje, todėl lenktynės Silverstone man taip pat yra namų varžybomis. Bet žinoma, kad kur kas labiau Anglijoje žiūrovai sirgs už L. Hamiltoną ir J. Buttoną, bet ir kitus pilotus čia neblogai palaiko.

– Neseniai jūsų žemietis Olivieris Panis pasakė, kad kitais metais žadate pakeisti komandą. Gal jis žino daugiau nei kiti?

– Gali būti, kad jis žino, ko net aš nežinau (juokiasi). Nemanau, kad ši tema bus daugiau aktuali iki vasaros atostogų.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Romainas Grosjeanas
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Romainas Grosjeanas

– O jei „Lotus“ pereis prie „Mercedes“ variklių, ar ji bus patrauklesnė jums?

– Gali būti, bet apie tai dar anksti kalbėti. Aš noriu laimėti kurį nors etapą, noriu pabandyti kovoti dėl prizinės vietos asmeninėje įskaitoje. Ir tikiuosi, kad mes greitai pasieksime aukštų rezultatų.

– Kaip žiūrite į išėjimą iš „Lotus“ komandos?

– To dabar nesvarstau. Bet aš labai ilgiuosi podiumo, šampano skonio sekmadieniais po lenktynių. Būtent dėl tokių rezultatų aš ir kovoju. Pakanka vieną kartą pabandyti, tuomet to norisi dar ir dar.

– Ar šių metų pabaigoje daugelis pilotų žada keisti komandas?

– Gali būti ir taip, ir ne. Tačiau jei stipriausiose komandose prasidės rokiruotės, tai sukels domino efektą.

– Anksčiau važiavote vienoje komandoje su F. Alonso. Ar nenorite pabandyti dar?

– Kodėl gi ne. Tuomet aš buvau labai jaunas, neturėjau F-1 patirties. Šiandien viskas būtų kitaip. Aš gerai pažįstu F. Alonso ir manau, kad galėčiau jam „apsunkinti gyvenimą“.

AFP/„Scanpix“ nuotr./Romainas Grosjeanas
AFP/„Scanpix“ nuotr./Romainas Grosjeanas

– Ką galvojate apie Italijos GP išbraukimą iš tvarkaraščio?

– Man labai patinka nuvažiuoti į Monzą. Tai ypatinga trasa su nuostabiais žiūrovais ir labai turtinga „Formulės 1“ istorija. Jei šį etapą išbrauks, man bus labai liūdna. Bet juk aš sprendimų nepriiminėju.

– Ar Monzos trasa yra pati mėgstamiausia?

– Jei kalbėti apie atmosferą, tai taip. O jei kalbėti apie konfigūraciją, tai labiausiai aš mėgstu Suzukos trasą. Be jokių klausimų. Be to, man patiko ir Spielbergas dėl itin aistringų žiūrovų. Pavyzdžiui, lyginant su Kinija, tai diena ir naktis. Kinijoje – pustuštės tribūnos, o pilotams reikalinga kovos atmosfera.

F-1.LT
Komentarai
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
KALĖDINIŲ DOVANŲ GIDAS
Parašykite atsiliepimą apie Gazas