Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Ralistas Giedrius Notkus sugrįžta prie žiedinių lenktynių automobilio vairo

Bandymai Kačerginėje
„Greičio linija” nuotr. / Bandymai Kačerginėje
Šaltinis: gazas.lt
0
Skaitysiu vėliau
A A

Vasarą Palangoje vyksiančiose 1000 km lenktynėse vėl bus galima išvysti geltonai juodą „Mitsubishi Lancer EVO IX“. Prie jo vairo sėdės ralio lenktynininkas Giedrius Notkus ir kiti komandos vairuotojai. Taip pat buriamas ir dar vienas vairuotojų tandemas, mat varžyboms komanda ruošia ir antrą automobilį.

Praėjusiais metais 1000 km lenktynėms komanda specialiai įsigijo 450 arklio galių „Mitsubishi Lancer EVO IX“. Ta pačia technika sportininkai ketina startuoti ir šiemet. Tiesa, po pernykščio gedimo, palaidojusio viltis užlipti ant prizininkų pakylos, ekipa varžyboms pradėjo ruoštis anksčiau.

– Giedriau, ko pasimokėte iš praėjusių metų lenktynių?

– Pasimokėme, kad nereikia visko atidėti paskutinei minutei. Privalėjome pradėti ruoštis daug anksčiau. Atšilus orams ir atsiradus galimybei išbandėme jėgas ir trasoje. Visą dieną praleidome Kačerginės „Nemuno žiede“.

– Ką atskleidė treniruotė?

– Radome daug įvairiausių trūkumų, kuriuos reikia šalinti. Reikia dar tobulinti ir automobilį, ir savo važiavimo sugebėjimus. Dar privalome šlifuoti vairavimo techniką. Tik taip rasime reikalingas sekundes.

„Greičio linija” nuotr./Bandymai Kačerginėje
„Greičio linija” nuotr./Bandymai Kačerginėje

– Kokia technika startuosite?

– Aš esu minėjęs, kad esu ištikimas „Mitsubishi“ gamintojo automobiliams. Turime didelę duomenų bazę ir patirtį važiuojant šiuo automobiliu ir jį ruošiant. Tokiu pačiu automobiliu važiuojame ralio varžybose. Tuo pačiu „Lancer EVO IX“ 1000 km lenktynėse dalyvavome ir pernai. Kardinaliai keisti nieko nežadame, tik sieksime šiek tiek patobulinti, rasti greičio ir patikimumo rezervus.

– Ar tiesa, kad startui ruošiate ir antrą automobilį?

– Taip. Turime pagrindinę komandą, kuri važiuos praėjusių metų automobiliu. Dabar planuojame suburti antrą ekipą, nes yra daug pageidaujančių lenktyniauti vairuotojų. Bandymų Kačerginėje metu pažiūrėjome, kaip jiems sekasi vairuoti. Vieniems tą daryti pavyko geriau, kitiems prasčiau. Tačiau šie dalykai išsprendžiami. Dabar didžiausias klaustukas – remėjai. Jeigu jie padės – į trasą išleisime ir antrą automobilį, kuris taip pat bus „Mitsubishi“, panašaus pajėgumo.

VIDEO: Bandymai „Nemuno žiede”
Bandymai „Nemuno žiede”

– Ar antrasis bolidas žiedinėms lenktynėms bus pagamintas iš Jūsų dabartinio ralio automobilio?

– Taip. Žiedinėse lenktynėse iš mano automobilio liks tik ta pati išorė ir kėbulas. Visi agregatai, važiuoklė, variklis, pavarų dėžė bus panaudoti kiti, tinkami žiedui. Šis automobilis šiemet bus toks pereinamasis. Kadangi automobilis skirtas raliui – jis sunkesnis, bet nemanau, kad tai problema.

– Kokia pagrindinės, jau suburtos komandos sudėtis?

– Pats branduolys liko nuo praėjusių metų. Vairuosiu aš, Remigijus Devainis, svečias iš Rusijos Yury Pukhyy. Dar nesame apsisprendę, ar važiuosime tryse, ar ieškosime ketvirto vairuotojo.

„Greičio linija” nuotr./Bandymai Kačerginėje
„Greičio linija” nuotr./Bandymai Kačerginėje

– Ar daug pretendentų, norinčių vairuoti antrąjį komandos automobilį?

– Norinčių tikrai yra, bet, kaip ir minėjau, viskas priklauso nuo remėjų, o tuomet, nuo vairuotojų rezultatų. Geriausiai pasirodę treniruotėje gaus galimybę važiuoti antru automobiliu.

– Pernai patyrėte gedimą, kokios ambicijos puoselėjamos šių metų lenktynėms?

– Pernai važiuojant trečioje pozicijoje dingo pavaros, iš greičių dėžės pasipylė alyva. Mechanikai puolė remontuoti, bet pavarų dėžę pakeisti ne taip lengva. Tai užtruko daugiau nei keturias valandas, bet į trasą grįžome ir dar apsukome penkis simbolinius garbės ratus. Šiemet mūsų tikslas pirmiausia yra pasiekti finišą. Rezultatas ateina su stabilumu.

„Greičio linija” nuotr./Bandymai Kačerginėje
„Greičio linija” nuotr./Bandymai Kačerginėje

– Kokius pakeitimus dar darysite ir kas rūpinsis technika?

– Stengsimės kaip galima greičiau ir tiksliau sureguliuoti „Mitsubishi“, padaryti pakeitimus, nes po testų supratome, kad turime problemų su amortizacija, posūkiuose jis per daug svyra. Planuojame platinti bazę, kad turėtume didesnį greitį posūkiuose. Su galingumu greičiausiai apsiribosime. Paliksime tiek, kiek turime, tačiau didinsime patikimumą. Automobilio priežiūra patikėta Žygimantui Gražiui ir jo mechanikų komandai. Dirbome su jais pernai ir mus jų aptarnavimas tenkina.

– Kiek treniruočių iki varžybų turėsite?

– Treniruosimės dar mažiausiai du kartus. Šiuo metu turime vieną rėmėją – UAB „Techninis projektas“. Jei atsiras dar rėmėjų, treniruočių skaičių padidinsime iki keturių. Viską lems finansai, vairuotojų ir automobilio paruošimas.

Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie Gazas