-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Renault“ žengė į inovatyviausią lenktynių čempionatą pasaulyje

„Formulė E“ – naujausias Tarptautinės Automobilių Federacijos (FIA) čempionatas, kuriame visi lenktyniniai bolidai yra varomi tik elektros energija. Analogų pasaulyje neturintis „Formulės-E“ čempionatas šiemet prasidėjo rugsėjo 13 dieną, kuomet Kinijos sostinėje Pekine buvo surengtos pirmosios sezono lenktynės. Pekino gatvėse įvykusiose lenktynėse buvo galima išvysti vienviečius, net 270 arklio galių išvystančius elektrinius bolidus.
„Formula-E“
„Formula-E“ / „Renault“ nuotr.

Sukurti šiuos efektyvius ir gamtos neteršiančius bolidus buvo pakviestos penkios kompanijos, tarp kurių buvo ir daug patirties automobilių sporte turinti „Renault“. Vienas didžiausių automobilių gamintojų Europoje savo patyrimu bei kompetencija dalijosi ir konstruojant „Spark-Renault SRT_01E“ – automobilį, kuriuo lenktyniaus dešimt naujajame čempionate dalyvaujančių komandų.

„Renault“ tapo pilnateise komandos „e.dams“, kurią įsteigė Alainas Prostas ir Jeanas-Paulas Driotas, partnere. Lenktyniauti „e.dams-Renault“ komandos vardu dešimtyje pirmojo FIA „Formulės E“ čempionato sezono etapų patikėta dviems vairuotojams – Sébastienui Buemi ir Nicolasui Prostui.

Trys klausimai „Renault Sport Technologies“ vadovui Patrice Ratti

– Automobilių koncernas „Renault“ dalyvauja įvairiausio rango varžybose, pradedant „Formulės 1“ čempionatu ir baigiant „World Series by Renault“ lenktynėmis. Kas įtikino jus investuoti į šį FIA „Formulė E“ čempionatą ir jame dalyvauti?

– Esame aktyvi automobilių kompanija ir siekiame savo jėgas išbandyti įvairiose srityse. Būtent mūsų dalyvavimas įvairiausio rango varžybose ir yra ta tikroji priežastis, kodėl susidomėjome „Formulės E“ lenktynėmis. Visiems buvo aišku: bendrovė „Renault“ turi būti ir šio naujojo sumanymo dalis. Tai – unikali ir ypač novatoriška patirtis, kuri turėtų visiškai pakeisti automobilių sportą. Naujoji kryptis pirmyn žengia lygiagrečiai su elektra varomų „Renault Z. E.“ automobilių linijos, kuri šiuo metu siūlo jau keturis modelius, plėtra. Analogų neturintis „Formulė E“ čempionatas taps puikiu bandymų poligonu mūsų inžinieriams, kurie siekia patobulinti elektromobilių technologijas.

„Renault“ nuotr./„Formula-E“
„Renault“ nuotr./„Formula-E“

– Kaip vyko „Renault Sport“ ir kitų įmonių, dalyvavusių konstruojant šį lenktyninį automobilį, bendras darbas?

– Manau, kad būsiu tikrai sąžiningas, sakydamas, jog „Spark-Renault SRT_01E“ yra bendrų pastangų rezultatas. Tai, kad tiek daug viso pasaulio automobilio sportui žinomų prekės ženklų – „Renault“, „Dallara“, „McLaren“, „Williams“ ir „Michelin“ – darbavosi įgyvendinant tokį akivaizdžiai į ateitį nukreiptą projektą, yra ypač reikšmingas faktas. Entuziazmas bei susidomėjimas lydėjo kiekvieną konstruktorių ir technikų darbo žingsnį. Visi siekė, kad net menkiausia jiems priskirtos srities smulkmena būtų tokia tobula, jog net pirmosiose lenktynėse komandos jau turėtų patikimus bei greitus lenktyninius automobilius. Tačiau reikia pasakyti, kad darbai dar nesibaigė: mes atvyksime į visas lenktynes ir teiksime komandoms bei vairuotojams tam tikrą techninę pagalbą, kurią paprastai siūlome savo rengiamuose čempionatuose.

– „Renault“ – ne tik viena iš penkių steigėjų bei „Formulės E“ čempionato techninė partnerė, bet ir „e.dams-Renault“ komandos pavadinimo dalis?

– Taip, nes norėjome ne tik pademonstruoti, kad esame įsipareigoję naujajam čempionatui, bet ir pasiekti, kad apie mus plačiau papasakotų žiniasklaidoje. Pabrėšiu dar kartą: iš pat pradžių buvo akivaizdu, kad turime suvienyti jėgas su Alaino Prosto ir Paulo Drioto komanda. Juk Alainas Prostas su „Renault“ bendradarbiavo ilgus metus, na, o dabar jis – mūsų prekės ženklo ambasadorius. Šių dviejų garsenybių pasiekimai lenktynėse kalba patys už save, taigi, žinome, kad siekdami užtikrinti puikius „e.dams-Renault“ komandos rezultatus, šie vyrai padarys viską, ką tik gali. Na, ir galiausiai – bandomuosiuose važiavimuose pasiekti Sébastiano Buemi ir Nikolaso Prosto rezultatai irgi nuteikė labai optimistiškai.

„Renault“ nuotr./„Formula-E“
„Renault“ nuotr./„Formula-E“

Unikalus „Formula-E“ čempionatas

Prieš savaitę prasidėjęs „Formulės E“ čempionatas įneš pokyčių į automobilių sporto areną visomis prasmėmis. „Formulė E“ nuo kitų čempionatų skiriasi savo formatu, požiūriu į komandą ir net vertybėmis. 

Tarptautinė automobilių sporto federacija apie šį čempionatą pradėjo galvoti dar 2011 metais. Keletas federacijos narių išreiškė norą sukurti inovatyvių, galingų elektromobilių lenktynių čempionatą ir į jį įtraukti automobilių industrijos atstovus, kurie prisidėtų prie šio projekto vystymo. 

Jau po vienerių metų tarptautinė automobilių sporto federacija palaimino „Formulės E“ čempionatą ir pradėjo pasirengimą lenktynėms. Iš pradžių projektui vadovaujantis verslininkas iš Ispanijos Alejandro Agag prie vieno stalo pakvietė čempionatu susidomėjusias komandas bei automobilių industrijos atstovus ir pradėjo čempionato įgyvendinimą. 

Elektromobiliai savo pranašumą prieš vidaus degimo variklius turinčius automobilius pademonstruoja būdami mieste. Kadangi didžiulės miestų džiunglės yra elektromobilių teritorija, naujo čempionato organizatoriai pasirūpino, kad visos lenktynės vyktų uždarose didžiausių pasaulio miestų gatvėse. Visos komandos pirmąjį sezoną startavo vienodais „Spark Renault SRT 01E“ bolidais.

„Renault“ nuotr./„Formula-E“
„Renault“ nuotr./„Formula-E“

Čempionato startas – rugsėjį, o pabaiga – kitų metų vasarą

Čempionato kalendorius: 

  • Rugsėjo 13 d. 2014 – Pekinas, Kinija 
  • Lapkričio 22 d. 2014 – Putradžaja, Malaizija  
  • Gruodžio 13 d. 2014 – Punta del Este, Urugvajus 
  • Sausio 10 d. 2015 – Buenos Aires, Argentina 
  • Vasario 14 d. 2015 – nepatvirtinta etapo dalis, informacija bus paskelbta vėliau
  • Kovo 14 d. 2015 – Majamis, Jungtinės Amerikos Valstijos  
  • Balandžio 4 d. 2015 – Los Andželas, Jungtinės Amerikos Valstijos
  • Gegužės 9 d. 2015 – Monakas
  • Gegužės 30 d. 2015 – Berlynas, Vokietija
  • Birželio 27 d. 2015 – Londonas, Didžioji Britanija 

Netradicinis lenktynių formatas

„Formulės E“ čempionatas išskiris ne tik unikaliais lenktyniniais bolidais, bet ir pačių lenktynių formatu. Kiekvienas čempionato etapas vyks ne visą savaitgalį, bet tik vieną dieną. Ryte lenktynininkai turės susipažinti su trasa, per pietus kovos kvalifikacijoje, o dienai įpusėjus įvyks valandos trukmės lenktynės. 

Ilgametę patirtį automobilių sporte turinti „Renault Sport“ šiemet savo jėgas išbandys „Formula-E“ čempionate. Jeanas Paulis Driotas ir Alainas Prostas dalyvauti šiame čempionate nusprendė dar 2013 metais.

Už komandos vairo pastatę automobilių sporto grandus (Sebastienas Buemi, Nicolas Prostas), komanda „e.dams-Renault“ šiemet tikisi iškovoti ne vieną pergalę ir tapti 2014-2015 metų sezono čempionais. Po vienu stogu subūrę gabius inžinierius ir aptarnavimo komandą, visame pasaulyje žinomi prancūzai nepabūgo minties lenktyniauti su elektromobiliais, kurie išvysto 270 arklio galių. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius