Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Velykų laukimą lenktynininkai malšino kartingo trasoje

Šalies automobilių sporto sezonui dar neįsibėgėjus, Kaune jau finišavo pirmoji lenktynių serija. Nugalėtojų trofėjus išsidalino kartingo turnyro „Autopiloto taurė“ dalyviai. Atkaklia kova pasižymėjusiose varžybose jėgas išmėgino autosporto žvaigždės, mėgėjai ir jaunieji talentai.
Renginio akimirkos
Renginio akimirkos / Prokom nuotr.

Priešvelykinio šeštadienio pavakarę greičiui ir adrenalinui neabejingi lenktynininkai margučių dažymą išmainė į lemiamas kartingo kovas „Vilko kartodrome Pergalė“. Kovo pradžioje startavusiame turnyre susirungė beveik pusšimtis dalyvių. Iš keturių etapų sudarytose lenktynėse jėgas išmėgino ir kelios dailiosios lyties atstovės. 

„Padarėme gerą įžangą šventiniam Velykų savaitgaliui. Kai kam tai buvo ir neblogas apšilimas prieš artėjantį lenktynių sezoną. Pagrindinis šio turnyro tikslas – suburti į vieną vietą autosporto žvaigždes ir jų fanus, kad galėtų susipažinti, pabendrauti, vieni iš kitų pasimokyti. Juk rimtose lenktynėse nėra laiko pašnekesiams, o čia to tikrai užtenka, – apie trečiąkart surengto turnyro idėją pasakojo televizijos laidos „Autopilotas“ vedėjas Ramūnas Fetingis. – Pats puikiai prisimenu, kaip būdamas vaikas stebėdavau lenktynes ir bičus su šalmais laikiau dievais, tad siekiame tuos dievus priartinti prie žmonių.“

Pirmasis turnyro nugalėtojo taurę pelnė vaikų kategorijoje visus keturis etapus laimėjęs keturiolikmetis Justas Pirinauskas. Vienvaldis lyderis prisipažino kartingo sporte esąs naujokas, tačiau turįs ambicijų tobulėti: „Tai mano pirmos tokios rimtos varžybos, iki šiol būdavo tik mėgėjiški pasivažinėjimai. Labai smagu laimėti. Šįkart vaikų lenktynėse buvo tik keli varžovai, kuriuos šiandien aplenkiau visu ratu. Ateityje, manau, konkurencija padidės, nes vien mano draugų tarpe jau yra nemažai norinčių išbandyti šį sportą.“

Kur kas atkaklesnė kova vyko tarp mėgėjų. Čia lyderio poziciją nuo pat pirmojo etapo užsitikrino Gytis Gerdžiūnas, išsaugojęs savo solidžią persvarą ir tapęs turnyro nugalėtoju. Jam įkandin nuolat sekė ir antra bei trečia vietomis mainėsi Arvydas Ryševičius su Alfredu Griškoniu. Pastarasis pasiekė reto grožio pergalę šeštadienio lenktynėse, paskutiniame posūkyje aplenkęs G. Gerdžiūną, tačiau to nepakako pergalei bendroje įskaitoje pasiekti.

„Šiandieninė kova iki pat finišo linijos parodė, koks čia permainingas sportas. Prieš tai netlaikiau Gyčio spaudimo – jis mane aplenkė, o galiausiai lemiamame posūkyje padarė klaidą ir aš susigrąžinau prarastą pirmąją poziciją. Buvo išties azartiškos lenktynės. Kartingais aktyviau važinėdavau prieš dešimtmetį, tad reikėjo prisiminti senus įgūdžius. Tai visai kas kita, nei įprasto automobilio vairavimas, todėl treniruotės yra būtinos. Per šį turnyrą stengiausi kas savaitę pasivažinėti kartais bent po keletą kartų“, – po laimėto ketvirtojo „Autopiloto taurės“ etapo kalbėjo A. Griškonis.

Prokom nuotr./Renginio akimirkos
Prokom nuotr./Renginio akimirkos

Bene didžiausio lenktynininkų ir sirgalių susidomėjimo sulaukė itin aršios profesionalų batalijos. Šįkart dalyvių gretas papildė Lietuvos ralio lyderiai Ramūnas Čapkauskas ir Vytautas Švedas. Treniruotėje ir kvalifikacijoje aukštą tempą demonstravęs V. Švedas užsitikrino antrą startinę poziciją finale, bet čia sėkmė lenktynininkui atgręžė nugarą. Jau pirmajame posūkyje jis pateko į spūstį ir gerokai atsiliko nuo lyderių. Tuo metu iš tolesnės starto rikiuotės vietos lenktynes pradėjęs R. Čapkauskas aplenkė susidūrusių varžovų virtinę ir išsiveržė į priekį. Finišo liniją jis kirto antras, bet sulaukė 10 sek. baudos už tai, kad važiuodamas vadinamąjį „Joker’io“ ratą apie tai neįspėjo rankos pakėlimu.

Profesionalų gretose šįkart greičiausias buvo Vincas Gerdžiūnas, o bendroje įskaitoje nugalėtoju tapo vienas pajėgiausių Lietuvos kartingo meistrų Tomas Kaminskas. Pasak jo, siekiant pergalės kartingo trasoje, svarbiausia – šaltakraujiškumas ir gebėjimas nepasiduoti kraują kaitinančioms emocijoms.

„Širdyje labiausiai mėgstu ralį, pats neretai dalyvauju mėgėjiškose varžybose, žiedinėse lenktynėse. Į šį turnyrą pastūmėjo per žiemą susidaręs adrenalino trūkumas. Dalyvavome kartu su sūnumi. Atrodo, mūsų komandai visai neblogai pavyko. Šios dienos lenktynės parodė, kad net ir pirmos startinės pozicijos neužtikrina pergalės. Startavau šeštas, o finišuoti pavyko pirmam“, – savo pasirodymu džiaugėsi V. Gerdžiūnas, po keturių etapų tarp profesionalų likęs antras ir kartu su sūnumi nugalėjęs komandinėje turnyro įskaitoje.

„Rezultatai parodė, kad dažnai mėgėjai trasą įveikia netgi greičiau už profesionalus. Viename etape leidome jiems važiuoti kartu. Paaiškėjo, kad profesionalai kur kas geriau atlieka lenkimo manevrą, nes turi daugiau tokios patirties, bet greičiu mėgėjai tikrai nenusileidžia. Iki šiandienos vienai mergaitei priklausė absoliutus šios trasos rekordas. Tai išties džiugina ir parodo, jog tokios varžybos turi prasmę“, – po renginio kalbėjo vienas jo sumanytojų R. Fetingis.

Matydamas didėjantį kartingo entuziastų susidomėjimą, R. Fetingis užsiminė apie ketinimus „Autopiloto taurės“ turnyrą surengti ir rudenį. Tuo metu „Vilko kartodromo Pergalė“ atstovai savo lankytojams siūlo lenktynių troškulį numalšinti „F1 čempionate“. Šios varžybos jau prasidėjo ir vyksta tuo pat metu, kaip ir „Formulės-1“ lenktynės. Kartingo trasoje mažaisiais lenktyniniais bolidais reikia įveikti tiek pat ratų, kiek važiuoja F-1 lenktynininkai. Taigi balandžio 12 d., vykstant Kinijos GP etapui Šanchajaus trasoje, 56 ratus kartodrome galės važiuoti ir kauniečiai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius