Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

WRC etapą ruošia 2 tūkst. žmonių

Robertas Kubica
„Scanpix“ nuotr. / Robertas Kubica
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Vienas iš 2009 metų Pasaulio ralio čempionato organizatorių Andrzejus Borowcykas, kuris dirba ir šiemet prie Lietuvoje ir Lenkijoje birželio 26-29 dienomis vyksiančio etapo organizavimo, dalinasi savo mintis apie būsimą didžiausią metų sporto renginį.

– Kodėl Pasaulio ralio čempionatą organizuoja dvi šalys? 

– Ši idėja sklandė jau seniai. Prieš kelis metus ją mums pasiūlė Tarptautinės automobilių federacijos (FIA) prezidentas Jeanas Todtas. Mes pritarėme jo minčiai, kad būtų įdomu rengti ralį per kelias šalis. Tada mes iškart pagalvojome apie mūsų kaimynus lietuvius. Lenkijos automobilių ir motociklų federacija (PZM) pradėjo bendrauti su Lietuvos automobilių sporto federacija (LASF) ir galiausiai turime bendrą rezultatą – WRC etapą Lietuvoje ir Lenkijoje. 

Mes labai džiaugiamės, kad rengiame šį ralį su kaimynais. Šiandien Lietuva prisijungė ir tapo 32-ąja valstybe pasaulyje, kuri organizuoja WRC etapą.

– Pasaulio ralio čempionatą organizavote 2009 m., taip pat dirbate ir šiemet. Gal galite palyginti šiuos du renginius?

– Pirmasis Pasaulio ralio čempionato etapas 1973 m. buvo surengtas taip pat Lenkijoje, Krokuvoje. Iki tol buvo rengiamas Europos ralio čempionatas. Pirmajame čempionate taškus rinko ir dėl titulo varžėsi tik gamyklinės komandos. Įdomu tai, kad šį ralį laimėjo vokietis Achimas Warmboldas, kurio šturmanas buvo dabartinis FIA prezidentas Jeanas Todtas. Tik 1979 m. atsirado asmeninė įskaita, kurios nugalėtoju tapo švedas Björnas Waldegårdas. 

Žinoma, sudėtinga lyginti 1973 m. ralį su 2009 m., nes tada buvo visiškai skirtingi reikalavimai ir automobiliai. Tačiau, kalbant apie šių metų ralį ir 2009 m., galiu pastebėti, kad prieš penkerius metus Lenkijos etapas buvo daug kompaktiškesnis. Šiemet ralis bus kur kas ilgesnis, sportininkai lenktyniaus dviejose valstybėse.  Turime 5 visiškai naujus greičio ruožus – du Lietuvoje ir tris Lenkijoje. Atsižvelgiant į tai, kad jais bus važiuojama po du kartus, gaunasi 10 naujų greičio ruožų. Tai organizuojamuose WRC etapuose yra tikrai neįprasta. Likę ruožai taip pat yra labai stipriai pakeisti, todėl nuo 2009 m., galima sakyti, kad tik Mikolaikų arenos etapas yra  žinomas dalyviams. 

Taip pat išaugo ir reikalavimai renginiui, pasikeitė organizavimo standartai, kurie tapo kur kas aukštesni nei buvo prieš 5-erius metus. Manau, kad susidomėjimas šių metų raliu daug didesnis, nei buvo 2009 m.. Neabejoju, kad dviejų šalių bendras renginys džiugins automobilių sporto gerbėjus.

– Kas buvo sudėtingiausia šiemet organizuojant WRC etapą?

– Vien automobilių sporto varžybų formatą organizuoti yra labai sudėtinga. Dažniausiai sporto varžybos vyksta vienoje vietoje – stadione ar arenoje. Tačiau čia varžybos vyks dviejose  šalyse. 

Automobilių sporte visada didžiausias iššūkis yra saugumas. Tai visada yra didžiausia problema. Mes visada stengiamės užtikrinti didžiausią įmanomą saugumą ralio fanams, dalyviams, žiniasklaidos atstovams. Dirbame pagal visus FIA saugumo reikalavimus, kurie yra labai aukšti. Visada svarbiausia yra saugumas. 

Mums taip pat reikia išspręsti labai daug techninių klausimų. Renginyje dalyvaus apie 400 žiniasklaidos atstovų iš viso pasaulio, daugybė televizijos transliuotojų. Tam, kad viską vyktų sklandžiai, ralio metu dirba apie 2000-čių žmonių armija ir jie visi stengiasi, kad Pasaulio ralio čempionato etapas būtų suorganizuotas nepriekaištingai.

– Ką Lietuvoje ir Lenkijoje pamatys ralio fanai, ko niekur kitur neišvys?

– Pirmiausia, šis ralis išsiskirs unikalia vieta. WRC etapas vyks labai gražioje teritorijoje, Mikolaikų ir Druskininkų kurortuose. Taip pat ir greičio ruožai, drieksis per fantastišką gamtą, todėl čia stebėti ralį bus tikrai nepaprastai įdomu. 
Esu tikras, kad sulauksime labai daug gerbėjų iš viso pasaulio. Lenkijoje, Mikolaikose nebegalima rasti laisvo kambario, didžioji dauguma viešbučių buvo rezervuota prieš 8-10 mėnesių, tik paskelbus ralio datą. 

– Kaip manote, kas laimės Lenkijos ir Lietuvos etapą?

– Labai sunku prognozuoti, kas taps šio ralio nugalėtoju, nes jis visiems bus naujas. Žinoma, jame startuos 15 WRC automobilių, kurie yra didžiausi favoritai. Visgi, turiu išskirti Sebastieną Ogierą, kuris yra važiavęs Lenkijoje 2009 m.. Deja, važiuojant 4-oje pozicijoje tuomet sugedo jo automobilio variklis ir ralio dabartinis pasaulio čempionas nebaigė.

Taip pat daug šansų laimėti turi Jari-Matti Latvala, kuris 2009 m,. taip pat kaip ir S. Ogieras, nebaigė ralio.  Suomiui iki finišo buvo likę tik du kilometrai, o jis važiavo antras, kai sulūžo jo automobilio pakaba. Manau, kad jis labai norės laimėti.

Dar vienas pretendentas yra Mikko Hirvonenas, kuris prieš penkerius metus laimėjo Lenkijos etapą ir yra pratęs važiuoti mūsų dangomis.

Taip pat negalime pamiršti ir „Citroen“ vaikinų: Kriso Meeke, kuris yra važiavęs Lenkijoje 2009 m., nors ir ne su tokiu galingu automobiliu, bei jo komandos draugo Madso Ostbergo, kuris vis dar laukia savo pirmosios pergalės.

Neabejoju, kad mūsų fanai nori, jog  triumfuotų Robertas Kubica. Negaliu pasakyti, ar tai šiai dienai realu, ar tai tik fanų ir paties sportininko svajonė.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie Gazas