Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Audi“ ateities miesto vizija

„Audi“ bendrovė nuolat rengia ir remia įvairius konkursus, kuriais ieškoma ateities miestų mobilumo koncepcijos. Kokios transporto priemonės važinės ateities miestų gatvėmis? Kaip automobiliai, autobusai, motociklai ir kiti eismo dalyviai įveiks eismo problemas – kamščius, užterštumą, avarijas? Ir pagaliau, – kaip keliausime ateities mieste iš taško A į tašką B?
„Audi S5“
„Audi S5“ / „Audi“ nuotr.
Temos: 1 Audi

Šiuo metu internete vyksta miesto transporto vizijos konkursas, kuriame varžosi 3 kūrėjų (architektų, dizainerių ir eismo inžinierių) komandos iš JAV, pristatydamos savo ateities miesto transporto viziją. Pagrindinė tema – informacinių technologijų naudojimas ateities miesto eismo organizavime.

Informacinė medžiaga ir vaizdo pristatymai pateikiami interneto tinklapyje. Tinklapio lankytojai gali balsuoti už patikusią ateities miesto transporto koncepciją. Konkurso nugalėtoją 2014 metų sausio 6 dieną Las Vegase (JAV) įvyksiančioje iškilmingoje ceremonijoje paskelbs „Audi AG“ bendrovės vadovas prof. Rupert Stadler.

Nugalėtojų komanda bus apdovanota tarptautinės buitinės elektronikos parodos CES (vyksiančios 2014 metų sausio 7 – 10 d.d.) parodos išvakarėse ir yra vienas iš parodos programos, kurioje įvairiais pavidalais aktyviai dalyvauja „Audi AG“ bendrovė, renginių. Susipažinkime su konkurse besivaržančiomis komandomis ir jų idėjomis.

Komanda Nr. 1 – Internetinė mobilumo paslaugų birža

Komandos nariai: nepriklausomas miesto infrastruktūros planavimo konsultantas bei „Sasaki Strategies“ projekto steigėjas Philipas Parsonsas ir mobilumo ekspertas bei „Mobility in Chain“ bendrovės vadovas.

Šių konkurso dalyvių vizijoje – didmiesčio lygmenyje veikianti naujoviška skaitmeninė mobilumo paslaugų birža, padedanti gyventojui pagal užduotus kriterijus (kaina, atstumas, transporto rūšis, maršruto vaizdingumas ir pan.) pasirinkti tinkamiausią viešojo transporto rūšį arba jų derinį. Maža to, biržos pirkėjų pasirinkimai būtų vienas iš parametrų, pagal kurį operatyviai reguliuojami miesto viešojo transporto srautai.

Naktinio Vilniaus šviesos
Naktinio Vilniaus šviesos

Komanda Nr. 2 – Poreikis žaisti kaip vienas iš mobilumo tenkinimo kriterijų

Kevinas Slavinas – docentas bei „Playful Systems group“ katedros Masačiusetso universiteto „MIT Media Lab“ fakultete įkūrėjas ir „Stamen Design“ bendrovės įkūrėjas bei vadovas.

Komandos nariai savo tyrinėjimuose naudoja pėsčiųjų ir vairuotojų turimus išmaniuosius telefonus ir automobiliuose bei eismo infrastruktūros objektuose esančius jutiklius, fiksuodami eismo dalyvių elgesį bei judėjimą. Remdamiesi savo tyrimų rezultatais jie teigia, kad miesto gyventojai judėjimo maršrutą dažniausiai renkasi vadovaudamiesi emociniais, o ne pragmatiniais motyvais. Jų nuomone, žmogus iš taško A į tašką B keliauja ne optimaliausiu, bet įdomiausiu arba mėgstamiausiu maršrutu. Savo ateities transporto sistemos viziją jie sieja su automatizuotu įdomiausių maršrutų valdymu. Tyrinėjimų objektu pasirinktas Niujorkas, kadangi šiame mieste ypač gerai išplėtota viešojo transporto infrastruktūra, čia gyvena daug kūrybingų ir nestandartiškai mąstančių asmenybių, o asmeninių automobilių skaičius – vienas iš mažiausių JAV. Jie konkursui pateikia savo viziją, kaip optimizuoti ir efektyvinti įdomiausius maršrutus.

Vilniaus gatvėse – daugybė laikinų kelio ženklų
Pėstieji

Komanda Nr. 3 – Lanksti miesto ir jo transporto infrastruktūros sąveika

Kompiuterinio dizaino specialistas bei Prinstono universiteto docentas Axelas Kilianas – „Fathom Information Design“ bendrovės įkūrėjas ir vadovas, „Ben Fry“, „Otherlab“ sumanytojas ir įkūrėjas Saulas Griffithas.

Ši komanda naudoja kompiuterinį modeliavimą kintančio mobilumo pobūdžio miesto erdvių kūrimui. Kaip suprojektuoti iš tiesų efektyviai veikiantį daugiaaukštį automatinį garažą, kad jame automobiliai užimtų kuo mažiau vietos? Kaip paskirstyti pėsčiųjų ir automobilių srautus dvejopos paskirties gatvėje (pvz., kai pėsčiųjų alėjoje dalį laiko gali važinėti automobiliai, arba atvirkščiai, kai įprasta gatvė tam tikru metu virsta pėsčiųjų gatve)? Kaip organizuoti transporto mazgą, kuriame persėdama iš vienos transporto rūšies į kitą (pvz., iš autobuso į metro), ir t.t.? Įdiegus šios konkurso dalyvių grupės sumanymus, miestas gali gauti didžiulę naudą. Nors šių dalyvių konkursinis projektas orientuotas į ateitį, didelę dalį sprendimų galima įgyvendinti jau dabar.

Wikipedia.org nuotr./„Parkhaus Engelenschanze“ daugiaaukštis garažas
Wikipedia.org nuotr./„Parkhaus Engelenschanze“ daugiaaukštis garažas

„Audi AG“ bendrovė viešojo transporto nelaiko gaminamų lengvųjų automobilių konkurentu. Priešingai, bendrovės specialistai įsitikinę, kad tik darni viešojo ir privataus transporto bei miesto infrastruktūros objektų sąveika gali duoti maksimalią naudą miesto gyventojams, o nuosavas lengvasis automobilis – neatsiejama ateities miesto dalis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius