Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Didžiausia kliūtis išlaikyti vairavimo egzaminą – jaudulys

Lietuviai pinigų netaupo ir į vairavimo teorijos bei praktikos egzaminus dažnai eina tikėdamiesi sėkmės. Iš pirmo karto šiuos atitinkamai 10,14 ir 31 eurą kainuojančius egzaminus išlaiko vos pusė būsimų vairuotojų. Jie patys linkę kaltinti nelogiškus teorijos klausimus ar egzaminuotojų psichologinį spaudimą, tačiau „Regitros“ darbuotojai įsitikinę, kad užtenka į egzaminą ateiti geriau pasiruošus ir mažiau jaudintis.
„Regitros“ praktinio B kategorijos egzamino automobiliai - „Ford Focus“
„Regitros“ praktinio B kategorijos egzamino automobiliai - „Ford Focus“ / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

„Regitros“ Vilniaus skyriaus specialistas Saulius Stanulionis, kalbėdamas per atvirų durų dienas įmonėje, prisiminė vienai merginai nutikusį atvejį. Ji, laikydama parodomąjį egzaminą atvirų durų dienos metu, jį išlaikė, nors kelios dienos prieš tai tikrojo teorijos egzamino metu susimovė. Tai, pasak specialisto, – jaudulio pasekmė.

Klysti leidžiama daug

Atvirų durų dienų metu B kategorijos teorijos egzaminą „Regitroje“ laikyti bandė ir šių eilučių autorius, prieš 8 metus tokiame egzamine teisingai atsakęs į 97 proc. klausimų. Rezultatas – 23 teisingi atsakymai iš 30, tad egzaminas neišlaikytas – pritrūko vieno teisingo atsakymo. 

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Parodomasis vairavimo teorijos egzaminas „Regitroje“
Parodomasis vairavimo teorijos egzaminas „Regitroje“

Koją pakišo klausimai, su kurių sprendimu lengvųjų automobilių vairuotojai susiduria labai retai – pavyzdžiui, kaip turi būti pažymėtas už transporto priemonės gabaritų išsikišantis krovinys. Tačiau „Regitra“ leidžia klysti. 

Visų kategorijų, išskyrus B, teorijos egzaminai sudaromi iš 30 bendrųjų klausimų ir 5 specifinių, būdingų tik tai kategorijai. „Regitros“ specialistai sutinka, kad būsimam lengvojo automobilio vairuotojui visų atsakymų žinoti nėra būtina, tad ir leidžiama gana didelė paklaida. Neteisingai atsakyti galima net į 20 proc. klausimų – iš 30 teisingai atsakius į 24, vairavimo teorijos egzaminas jau bus išlaikytas.

„Visoje Europoje leidžiama 80 proc., tai ir pas mus taip pat. Nors pakankamai daug žmonių neišlaiko – iš pirmo karto teoriją išlaiko apie 50 proc.“, – teigė „Regitros“ Vilniaus filialo specialistas Algirdas Vansevičius. 

Panašus procentas ir iš pirmo karto išlaikančių vairavimo praktikos egzaminą – maždaug pusei žmonių į „Regitrą“ dėl egzamino tenka grįžti dar kartą.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Atvirų durų diena „Regitroje“
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Algirdas Vansevičius

A.Vansevičiaus teigimu, išlaikymo procentas sumažėjo leidus teorijos egzaminą savarankiškai pasiruošus laikyti visiems žmonėms.

Anksčiau savarankiškai pasiruošti galėjo tik turintys vidurinės mokyklos baigimo atestatą, o kitiems būdavo privaloma baigti vairavimo mokyklos kursus. Šiandien teorijos egzaminui pasiruošti savarankiškai gali bet kas.

Kalbėdamas apie populiariausias kategorijas, A.Vansevičius išskyrė motociklų – A kategoriją. Nors populiariausia jau daugelį metų yra B kategorija ir pačia populiariausia išliks dar ilgai, motociklus vairuoti nori vis daugiau žmonių.

„Apskritai, vairuotojų pažymėjimus gaunančių žmonių skaičius pamažu didėja, o greičiausiai populiarėja A kategorija. Moterys pradėjo laikyti, ir motociklų gatvėje daugėja“, – sakė A.Vansevičius.

Vairavimo teorijos egzaminą laikyti norinčių žmonių visada yra daugiau nei tam skirtų vietų. Pavyzdžiui, šiandien sugalvojęs, kad nori laikyti vairavimo teoriją, rytoj to padaryti negalėtum – reikalinga išankstinė registracija, o vietą egzaminui galima gauti praėjus kelioms dienoms. Kartą susimovus, antrą kartą laikyti egzaminą galima tik praėjus 7 dienoms.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Regitros“ praktinio B kategorijos egzamino automobiliai - „Ford Focus“
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Regitros“ praktinio B kategorijos egzamino automobiliai - „Ford Focus“

Automobiliams – ne daugiau 3 metų

Vairavimo praktikos egzaminui „Regitroje“ naudojami dyzelinu varomi „Ford Focus“ automobiliai. Pasak „Regitros“ specialisto S.Stanulionio, įmonė egzaminams naudoja C segmento hečbekus. Pagrindiniai kriterijai – dyzelinis variklis, mechaninė pavarų dėžė ir viduryje automobilio įrengta stovėjimo stabdžio rankena. Visa kita lemia automobilio kaina, kuri ir nustato viešųjų pirkimų konkurso nugalėtoją.

Šie automobiliai keičiami kas tris metus. Anksčiau „Regitros“ egzaminų automobiliai buvo penktos ir šeštos kartos „Volkswagen Golf“, „Volkswagen Polo“ (vienintelis kartas, kai egzaminams naudoti B segmento hečbekai), o naujausias, septintos kartos „Golf“ jau netinka – šis turi elektroninį stovėjimo stabdį, kuris įjungiamas mygtuku, o ne rankena.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Atvirų durų diena „Regitroje“
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Saulius Staniulionis

Yra žmonių, norinčių vairuotojo pažymėjimą laikyti automatinę pavarų dėžę turinčiu automobiliu. Tam yra skirtas hibridinis „Toyota Auris“.

Tiesa, jis – vienintelis ir dažnai nėra užimtas, mat norinčių gauti B kategorijos vairuotojo pažymėjimą, leidžiantį vairuoti tik automatinę pavarų dėžę turinčias mašinas, yra kelias dešimtis kartų mažiau nei egzaminą norinčių laikyti su mechaninę pavarų dėžę turinčiu „Ford Focus“.

„Regitrai“ taip dažnai keičiant egzaminų automobilius, vairavimo mokyklos prie jų prisitaikyti ne visada spėja. S.Staniulionio teigimu, apie 20 proc. vairavimo mokyklų turi tokius pačius automobilius kaip „Regitra“. Šių automobilių parkuose dažniausiai galima pamatyti „Hyundai i30“, senesnius „Volkswagen Golf“ ar „Opel Astra“.

Specialistas nesistebi, kad egzaminą laikantys žmonės dažnai jaudinasi ir pridaro klaidų, dėl kurių tenka egzaminą laikyti iš naujo. Netrūksta atvejų, kai jaunuoliai į egzaminą atvyksta nepakankamai pasiruošę – tokiems dažnai siūloma vairavimo pasimokyti papildomai ir neskubėti grįžti į „Regitrą“. 

Vairavimo praktikos egzaminai filmuojami trimis kameromis, o kiekvienas egzaminuotojo judesys priliečiant pedalus fiksuojamas, tad korupcija yra beveik neįmanoma. Specialistas teigė, kad ir kalbos apie egzaminuotojų daromą psichologinį spaudimą yra laužtos iš piršto – didžiausias trukdis egzamino išlaikymui yra jaudulys.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius