Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Europos Parlamentas siūlo mažinti leistiną greitį ir uždrausti antiradarus

Rezoliucijoje, kurią antradienį priėmė Europos Parlamentas, siūlomos radikalios priemonės sumažinti mirčių keliuose skaičių ir pagerinti eismo saugą. Tarp jų – iki 30 km/val. sumažinti leistiną greitį vienos eismo juostos gatvėse, uždrausti antiradarus, taip pat automobiliuose įrengti alkotesterius-užraktus bei eismo įvykio duomenų įrašymo sistemas.
Greičio matuoklis
Greičio matuoklis / UAB „Fima“ nuotr.

ES siekia iki 2020 m. perpus sumažinti eismo nelaimėse žūstančių asmenų skaičių. EP rezoliucijoje siūloma papildomai įsipareigoti per šį laikotarpį 60 proc. sumažinti žūstančių vaikų ir 40 proc. – sunkiai sužeidžiamų asmenų skaičių. Parlamentas ragina dar šiemet parengti šios srities ES veiksmų programą, o ne vėliau kaip 2014 m. – paskirti ES kelių eismo saugos koordinatorių.

Nedaugiau 30 km/val.

Europarlamentarai ragina atsakingas institucijas gyvenamosiose zonose ir vienos juostos gatvėse, kuriose nėra atskiros juostos dviratininkams, nustatyti didžiausią leistiną 30 km/val. greitį. Jie taip pat siūlo visoje ES uždrausti gaminti, importuoti ir pardavinėti sistemas, įspėjančias vairuotojus apie eismo kontrolę (pvz., įspėjimo radarus, lazerio trikdymo prietaisus arba navigacijos sistemas, automatiškai pranešančias apie eismo kontrolę).

2009 m. keliuose įvykusiose eismo nelaimėse žuvo daugiau negu 35 tūkst., o sužeista daugiau kaip 1,5 mln. žmonių

Rezoliucijoje siūloma iki 2013 m. suderinti ES šalyse naudojamus kelių ženklus ir eismo taisykles, pradedantiesiems vairuotojams ir profesionalams visur nustatyti „nulinį“ leistiną alkoholio lygį kraujyje, taip pat drausti rašyti trumpąsias žinutes, tikrinti elektroninį paštą ir naršyti internete vairuojant.

Europarlamentarai pabrėžia intelektinių transporto sistemų svarbą mažinant žuvusių keliuose skaičių. Jie rekomenduoja visose naujų tipų komercinėse transporto priemonėse privalomai įrengti alkotesterius-užraktus, apsvarstyti galimybę įrengti apie vairuotojo nuovargį įspėjančias sistemas, taip pat iki kitų metų pateikti ES teisėkūros projektą, kuris numatytų automobiliuose laipsniškai diegti eismo įvykio duomenų įrašymo sistemą.

Savo ruožtu rezoliucijoje pažymima, jog „kiekvienas ES pilietis turi ne tik teisę į privačias kelių transporto priemones ir saugų kelių eismą, tačiau visų pirma privalo savo elgesiu didinti kelių eismo saugą“.

Statistika

2009 m. Europos Sąjungos keliuose įvykusiose eismo nelaimėse žuvo daugiau negu 35 tūkst., o sužeista daugiau kaip 1,5 mln. žmonių. Skaičiuojama, jog dėl kelių eismo nelaimių patiriama metinė žala ES visuomenei siekia 130 mlrd. eurų. Tikimybė žūti kelių eismo nelaimėje sulig kiekvienu nukeliautu kilometru pėsčiajam yra 9 kartus, dviratininkui – 7 kartus, o motociklininkui – 18 kartų didesnė už lengvojo automobilio keleivio arba vairuotojo tikimybę žūti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius