Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Jeigu automobilis visiškai atitinka techninės apžiūros reikalavimus, žiema iš pasalų neužklups

Nors į mūsų platumas žiema neišvengiamai ateina kasmet, tačiau sulig pirmuoju stipriau spustelėjusiu šaltuku vėl tenka stebėti įprastus vaizdus, kaip rytais apšarmojusius automobilių stiklus vairuotojai grando kompaktinių diskų dėklais arba dar blogiau – pradeda vargo šokį apie gyvybės ženklų neberodantį akumuliatorių. Automobilių specialistas Rimantas Zapalskis pataria, į ką atkreipti dėmesį, norint išvengti žiemos negandų.
Automobilis žiemą
Automobilis žiemą / „Ad verum“ nuotr.

„Metų automobilio bandymų stovyklose vertinimo komisijos nariai visus konkursuose dalyvaujančius naujus automobilius bando vienodomis žieminėmis padangomis, o į jų bakus pilami vienodi, žiemai skirti degalai. Tai pirmoji ir bene esminė sąlyga, kurios būtina laikytis norint sėkmingai važinėti žiemą“, – tvirtina „Volkswagen“ atstovybės Vilniuje UAB „Rimtoma“ direktorius R. Zapalskis.

Iš tiesų padangos, o ypač žiemą, didžiausias sėkmingos kelionės garantas. Pašnekovas visų pirma pataria atkreipti dėmesį, kad jų protektoriaus gylis būtų ne mažesnis nei 4 mm, o pati padanga būtų kuo šviežesnė. 

Metų automobilio konkurso bandymų stovyklų technikos vadovas R.Zapalskis tikina per žiemą vidutiniškai nuvažiuojantis po 10–20 tūkstančių kilometrų, o didesnės ridos kaip 60 tūkstančių kilometrų su žieminių padangų komplektu nėra įveikęs ir nėra jų ilgiau eksploatavęs, kaip keturias žiemas. 

Tomo Markelevičiaus nuotr./„Egzotika“ parduotuvėje
Tomo Markelevičiaus nuotr./„Egzotika“ parduotuvėje

Keičiant vasarines padangas į žiemines privalu ne tik pasitikrinti slėgį jose, bet ir perbalansuoti ratus bei atlikti stabdžių kaladėlių bei stabdžių diskų patikrą. Tuo pasirūpinti būtina jau dabar, kol automobilių servisai dar nepajuto apgulties. 

„Svarbu laiku pakeisti langų apiplovimo skystį į žieminį, nes esant minusinei temperatūrai vasarinis langų plovimo skystis beregint užšąla ir gali ne tik sugadinti langų apiplovimo varikliuką, bet ir suskaldyti patį langų apiplovimo skysčio bakelį“, – primena R. Zapalskis.

Pašnekovo nuomone, ypač žiemą, labai svarbu geras matomumas. Ar susimąstome, kodėl prasidėjus rudeniui, o kartu ir lietingajam sezonui, kasmet padidėja avaringumas? Tam nemenkos įtakos turi suprastėjęs matomumas, todėl pirmoji sąlyga – pasikeisti susidėvėjusius valytuvus į naujus, gerai priglundančius prie stiklo ir švariai jį nuvalančius. Jau nekalbant apie pasirūpinimą naujais langų grandikliais (nepatartina naudoti metalinių, nes jie braižo stiklą).

15min.lt nuotr./Sniegas kelyje
15min.lt nuotr./Sniegas kelyje

Pradėti kelionę pašnekovas primygtinai rekomenduoja tik tada, kai visiškai švarus visas priekinis stiklas, o ne jam pusiau atitirpus, kai prieš vairuotojo akis dar plyti pusiau atitirpę, rasos kondensatu ar šarma padengti plotai.   

Žinoma, jei norime nesušalti žiemą patys ir nesušaldyti keleivių, būtina iš anksto patikrinti salono apšildymo krosnelę, oro padavimo angas, o esant reikalui, pašalinti gedimus. Taip pat patikrinti ir visus automobilio techninius skysčius, o jei reikia – juos pakeisti. 

„Vienas svarbiausių agregatų, įgalinantis net ir spaudžiant šalčiui be vargo užvesti variklį – akumuliatorius, kuris be priekaištų tarnauja vidutiniškai ketverius metus, o paskui netikėtai, kaip tyčia žiemą, ima stebinti savo silpnumu, – teigia R. Zapalskis. – Jei norite išvengti rytinio šokio aplink savo automobilį, nieko kito nebeliks, kaip įsigyti naują energijos šaltinį“.

Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Viena populiariausių priemonių žiemą greitai įkrauti akumuliatorių – „krokodilai“, tačiau specialistai perspėja, kad toks jungimas gali pakenkti automobilio elektros sistemai.
Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Viena populiariausių priemonių žiemą greitai įkrauti akumuliatorių – „krokodilai“, tačiau specialistai perspėja, kad toks jungimas gali pakenkti automobilio elektros sistemai.

Pašnekovas primena, jog net ir apsirūpinę nepriekaištingu akumuliatoriumi, ypač tie, kurie žiemą važinėja nedaug, ryte gali neužvesti dyzelinu varomo variklio, nors ir kiek bezurzintų starterį. Dažniausia to priežastis – degalų bake dar likę vasarinių degalų likučiai, jau sustingę į ledą, kuris ir yra didžiausia kliūtis degalų iš bako tekėjimui į degimo kameras.

„Apie automobilio parengimo žiemai subtilybes galima būtų kalbėti dar daug, tačiau jas neabejotinai žino didžiuma vairuotojų, – teigia R. Zapalskis. – O kad žiema daugelį jų dar užklumpa „staiga ir netikėtai“, kalti patys vairuotojai, linkę darbus atidėti rytdienai“.

Ko reikia kad taip neatsitiktų?

„Mažmožio, – automobilis turėtų būti parengtas taip, kad bet kokios patikros metu „Tuvlitos“ atstovai nedvejodami jam išduotų techninės apžiūros taloną“, – sako R. Zapalskis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius